Announcement

Collapse
No announcement yet.

E53 ahto-ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Saarikoski
    R.I.P.
    • Feb 2005
    • 726
    • KOKKOLA

    #16
    Kuinkas tuo käyttäytyy jos pakosarja halki...?
    Joskus jotain saman tyylistä nähny. Kylmänä ihan ehjän olonen, mutta irrotettaessa niin siististi murtunu halki, että vuotaa vaan lämpölaajentuman vaikutuksesta tai jotain...??

    Comment

    • _chris_
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 442
      • Nokia

      #17
      Originally posted by Saarikoski View Post
      Kuinkas tuo käyttäytyy jos pakosarja halki...?
      Joskus jotain saman tyylistä nähny. Kylmänä ihan ehjän olonen, mutta irrotettaessa niin siististi murtunu halki, että vuotaa vaan lämpölaajentuman vaikutuksesta tai jotain...??
      Viheltää kiihdytettäessä, tehot alakierroksilla hiukan kateissa, antaa kunnolla potkua vasta ylemmillä kierroksilla.
      BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
      Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

      Comment

      • GuGi_
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2012
        • 700
        • Vantaa city

        #18
        Nyt on kokeiltu vaihtaa ahtopaineensäädön ja EGR:än servot päittäin. Eipä huomattavaa vaikutusta. Ehkä ihan pikkasen pehmeemmin lähtee nyt ahdin mukaan, mutta joutuu edelleen kaasulla vähän houkutella ahtoja esiin.

        Mä en keksi enää muuta, kun että uuden ahtimen kello on ollu jo valmiiks rikki. Vai voisko uus ahdin olla jotenki niin vitulleen säädetty. Kellosta lähtevän tapin pituudessa oli ehkä parin kierteen verran eroa. Löysäsin nyt sitäkin jotta vastais ihan täsmälleen. Eipä tuntunu mitään muutosta...

        Nyt se lähtee korjaamon pihaan oottelemaan tutkimista. Ihan niinku ois pitäny jo alunperinki tehdä...
        "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

        F11 525d -11
        E60 M5 -05
        E12 530i -75
        E32 730i - 91
        Chevy Silverado 3500 -93
        R33 Skyline GTS-T -93

        Comment

        • pouri
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 370
          • 06 area

          #19
          Liikkuuko alipainekellon tanko kun auton käynnistää? Löytyikö syytä pakokaasuvuotoon?
          Diesel, fuel of satin man

          Comment

          • GuGi_
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 700
            • Vantaa city

            #20
            Originally posted by pouri View Post
            Liikkuuko alipainekellon tanko kun auton käynnistää? Löytyikö syytä pakokaasuvuotoon?
            En oo kokeillu. Eli pitäskö ton tangon liikkua sinne "kellon sisään" kun käynnistää? Täytyypä kokeilla ku kotiutuu tästä. Ei oo löytyny vuotoo.
            "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

            F11 525d -11
            E60 M5 -05
            E12 530i -75
            E32 730i - 91
            Chevy Silverado 3500 -93
            R33 Skyline GTS-T -93

            Comment

            • pouri
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 370
              • 06 area

              #21
              Tangon pitäisi liikkua pari senttiä, eli käsittääkseni toiseen ääriasentoon kun auton käynnistää. Ja kuten sanottua, jos auto on ennen ahtimen vaihtoa pelannut normaalisti, niin vika pitäisi löytyä melko pieneltä paikalta.
              Diesel, fuel of satin man

              Comment

              • GuGi_
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 700
                • Vantaa city

                #22
                Tänään vasta kerkesivät kattoa vähän X:ää. No ei siinä nyt mikään paikka vuodakkaan. En nyt muista tarkkaan mitä kaveri mulle puhelimessa selosti, mutta jotain alipaineletkuja kun irrotti niin loppu suhinat ja pakokaasuntyöntö konehuoneeseen. Ja ilmeisesti toimii muutenki. Mutta kun laittaa letkut takas alkaa jäätävä suhina ja jotain kautta imee pakokaasut konehuoneeseen. Kuulemma vaikuttaa kun ahdin toimis väärinpäin... Mikähän vittu siinä voi olla??? Ainoo mitä mä enää keksin on vaihtaa kello vanhasta ahtimesta.

                Niin ja tän kaiken kokeilun aikana oli sitte hävinny pulttiki millä ahdin on kiinni siinä jalassa koneen kyljessä. En ymmärrä miten se on voinu lähtee kävelee. Mä muistan aika selkeesti sen kiristäneeni. Täl autolla on jotain todella pahasti mua vastaan. Aika perkeleesti on tullu puljattua kaikennäkösten vehkeitten kanssa, mut ei oo mikään koskaan ennen näin vastustanu...
                "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                F11 525d -11
                E60 M5 -05
                E12 530i -75
                E32 730i - 91
                Chevy Silverado 3500 -93
                R33 Skyline GTS-T -93

                Comment

                • Rado
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 716

                  #23
                  Vaihda sigua niin saattaa tulla kuntoon .

                  Comment

                  • GuGi_
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 700
                    • Vantaa city

                    #24
                    Uus ahdin oli valmiiks paskana. Saa nähä kuinka pian saa uuden tilalle.

                    Ps. Rado voi tunkea oman nokkeluutensa ihan sinne pyhimpään
                    "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                    F11 525d -11
                    E60 M5 -05
                    E12 530i -75
                    E32 730i - 91
                    Chevy Silverado 3500 -93
                    R33 Skyline GTS-T -93

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎