Elikkäs jätätti välille viikonloppuna. Vikakoodit 5 ja 6 pytyn suuttimilta, positive to negative oikosulkua tarjoaa viaksi. Lähtee aina käyntiin mutta sammuu parin sekunnin päästä. Kun auto jähtynyt toimi tas hetken. Johtosarja käytetty irti ja siitä ei löytynyt ihmeenpää, joka karva näytti 0,01ohmia mitattuna mutta kuormittaa en hoksannut kokeilla sitä... 1-6 pytyn suuttimet koitin vaihtaa ristiin eilen, ajelin auton lämpimäksi kunnes se taas sammahti, mutta vikakoodit oli mvieläkin 5 ja kutos suuttimilla. Mikähän tätä vaivaa? Onko kellään ollut vastaavaa tapausta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
x3 3.0d -05 sammahtelee lämpimänä
Collapse
X
-
Originally posted by PP hutsu View Post1-6 pytyn suuttimet koitin vaihtaa ristiin eilen, ajelin auton lämpimäksi kunnes se taas sammahti, mutta vikakoodit oli mvieläkin 5 ja kutos suuttimilla. Mikähän tätä vaivaa? Onko kellään ollut vastaavaa tapausta?
Kun suuttimet olivat irti, niin katsoitko antavatko soppaa? Entäs katsoitko livedataa suuttimista?
-
-
[QUOTE=PP hutsu;3381216]johtosarja vaikutti ehyeltä, paitsi että 5 suuttimen pistokkeen juuresta oli johtimen eriste vähän rikki muttei ollut likelläkään mitään metallista. mittaamalla samat ohmit joka johdosta. ja oli erillään omasta paristaan. käytin suojaputkena olevaa kurkkutorvea laidasta laitaan eikä sen sisällä näkynyt "skodamaisia" kulumia. kuormittaa en mokomaa hoksannut, kuulin semmoisesta testistä vasta jälkeenpäin...
kaveri katseli livedataa kun jätti tienpäälle muttei huomannut muuta hälyttävää kuin nuo kaksi vikakoodia.
voiko kampiakselin asentoanturi oireilla ilman suoraa vikakoodia, ja aiheuttaa muita johdannaisia
Comment
-
-
Kyllä se ehkä miellyttävin vaihtoehto ois se johtosarjavika, mutta pahoin pelkään että dde on jostain syystä ottanu itteensä. Jostaki toinen johtosarja testiin ja sormet ristiin. Sitte jos ei auta niin ebaystä ecua tilaukseen.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
päivä autoa tutkailtu ja tuli huomattua tämmöinen ominaisuus, sammahtelu alkaa tosiaan vasta sitten kun kone on lämmin, väittäisin että lämpöjen piti nousta yli 80 asteeseen. en tiedä voiko pietsojen vastusarvoista päätellä mitään, mutta kaikkien napojen välinen oli aikalailla sama, jtn. 180K-ohmia, vai oliko megoja. kuitenkin.
mittasin vielä suuttimen nastojen ja auton rungon väliä, missä selvisi että 4.suuttimen toisen nastan ja maan välissä oli n.500ohmia ja toisen pikkusen alle 180k-ohmia.
tämä ihmetytti ja annoin auton käydä jälleen kuumaksi että rupeaa sammuileen, pysyy tosiaan vaan muutaman sekunnin käynnissä pahimmillaan. kun alkoi tehdä sitä nykäisin 4 suuttimelta johdon irti ja auto alkoi käydä viidellä mutta ei sammunut!?! johto paikalleen, käynti tasoittui ja taas sammuttiin. luulin jo että nyt tämä selvisi, uutta suutinta tilalle.... mutta sitten kokeilin vielä muillakin suuttimilla samaa, ja yllätykseksi auto pysyi silloinkin käynnissä, aivan sama minkä suuttimen irroitti.
tuleeko kellään mitään mieleen? kai se moottori johonkin vikatilaan menee kun alkaa vajaalla käymään, voiko jättää joitain anturitietoja lukematta tällöin?
ohivuodot oli puhe kokeilla seuraavaksi kattoo, mut väliss jotain muuta...
Comment
-
-
ja tosiaan, kun kone oli lämmin mittasin uudestaan 4.suuttimen ja silloin pienempi lukema oli 300ohmia, lämetessään ilmeisesti laski. pitää mitata uudestaan kylmänä kun kotiutuu. johtosarjan pitäisi olla ehkä, mitattiin ecun liittimiltä ja kun johtosarjan irroitti suuttimesta niin meni lukemat äärettömälle.
Comment
-
-
nojuu, ilmeisesti tämmöinen suutin vikaantuessaan voi alkaa vuotamaan sähköisesti maihin eli auton runkoon. viimeksi pähkäiltiin ohmeja mutta nyt saatiin tornion suunnalta vinkkiä että näitä uskaltaa mekkeröidä.
elikkäs 500v mekattuna 1,2,5,6 suuttimet antoivat täyttä arvoa <299M ohm.
4 suutin auton rungon ja toisen nastan välistä 0,00M ohm. ja toisen 0,18M ohm.
(lisäksi kun mittasi ohmit nastan ja maan välistä kylmänä niin oli 900ohmia ja kun kone oli lämmin niin oli enä300ohmia. tämähän selittää oireilun lämpimänä...)
ja sit yllätyksenä 3 suutin 0,02M ohm. ja 0,20M ohm.... et vaihtoon menee sekin.
se jäi vielä arvoitukseksi että miksi dde antaa vian 5 ja6 suuttimelle, vaikka mitattuna vika olisi kolmosessa ja nelosessa. herja kuitenkin on oikea, melkein oikosulussa maihinhan se on...
kaikkien suuttimien napojen väliset ohmit olivat noin 179-180k ohmia.
seuraavaks sitten kokeillaan uusia kahta suutinta ja pietään sormia ristissä et vika jää siihen
Comment
-
-
eilis iltana vaihdoin 3 ja 4 suuttimen tilalle tehaskunnostetut. auto läjään ja hienosti pelaa, suuttimen numerotkin vehkeelle syötettiin.
mittailin sit vielä nuita rikkinäisiä niin ohmimittarissa ei alue riittäny siihen mis oli 0,02M-ohmia, näytti että olisi irrallaan maista. mut se missä oli 0,00M-ohmia näytti nyt melkein 10K-ohmia toisen nastan ja auton rungon välistä, kun kone oli kylmä.
wetterin tuttavan kans porisin ja se tuumasi et suuttimen sisällä on jokin keraaminen osa ja jos sinne pääsee vuotamaan naftaa niin rupiaa sähkösesti vuotamaan maihin.
et jos tulee vastaavia vikakoodeja niin rohkeasti vaan mittari käteen ja mittailemaan, ei näämmä vikakoodi välttis osu oikeaan kun mulla ainakin näytti 5-6 vaikka oikea vika oli 4 pytyllä. tuo 0,02M ohmin suutin ei varmaan vielä aiheuttanut ongelmia, mutta varmaan olis kohta ollut tulossa...
Ps. eculta kun irrottaa toisen liittimen niin siitä on helppo mittailla...
Comment
-
-
[QUOTE=PP hutsu;3385949]
wetterin tuttavan kans porisin ja se tuumasi et suuttimen sisällä on jokin keraaminen osa ja jos sinne pääsee vuotamaan naftaa niin rupiaa sähkösesti vuotamaan maihin.
[QUOTE]
Toivotan ettei tämän tyyppinen Piezo suutin ongelma leviä kulkutaudiksi asti.
Odotellaan mielenkiinnolla miten jatkossa loput kestävät.
Tuossa Piezo suuttimessa piezo elementti on ns. paluuvirtaus naftan ympäröimä.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
[QUOTE=e46touring;3386082][QUOTE=PP hutsu;3385949]
wetterin tuttavan kans porisin ja se tuumasi et suuttimen sisällä on jokin keraaminen osa ja jos sinne pääsee vuotamaan naftaa niin rupiaa sähkösesti vuotamaan maihin.
Toivotan ettei tämän tyyppinen Piezo suutin ongelma leviä kulkutaudiksi asti.
Odotellaan mielenkiinnolla miten jatkossa loput kestävät.
Tuossa Piezo suuttimessa piezo elementti on ns. paluuvirtaus naftan ympäröimä.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
Comment