Announcement

Collapse
No announcement yet.

E83 Webasto, alkuperäistä ei saanut?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1321
    • Tornio

    #46
    Originally posted by -Tapi View Post
    Tässä tulos BMWN:n webastonkäyttö-ohjeiden mukaisesti 25 min käytettynä -8 asteen pakkasessa. Ei paljon lämmitä..
    mitäs tämä postauksesi tarkoittaa ??
    Myös letkujen katkaisukuvat tulipellin luona olivat päin mäntyä (kuvasta näki ettei ohjeiden letkut olleet edes samanlaisia..).
    laitatko valokuvaa tekemästäsi asennuksesta vesiletkujen osalta?

    Ja Webaston vedenkierto SUUNNAT on tarkistettu ?????
    Eli onko AIVAN 100% varmasti Webaston KV pumpulle tuleva vesiletku auton oman KV pumpun ja sähköisen lisälämmittimen suunnasta tuleva ns. kuumavesi letku. ONHAN ?!?!
    Webastosta lähtevä kuuma vesi menee lämmityslaitteen kennoon meneekö ??

    Tarkistin vielä tuon retrofit ohjeen ja siinä VEDENKIERTO SUUNNAT 100% OIKEIN.

    Pakko olla vedenkierto suunta Webaston päässä ristissä ei tässä muuten ole ns. mitään järkeä. 5Kw Webasto eikä lasissa edes mitään sulaa läikkää.
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2855
      • Tampere

      #47
      Tasan kaks vaihtoehtoa:
      1. Vesi kiertää väärään suuntaan eli menee ensin moottorille.
      2. Puhallinohjaus ei toimi.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #48
        Kytkin väärin.

        Olen kytkenyt letkun katkaisun jälkeen webastolta tulevan letkun väärään päähän katkoskohtaa eli lämmin vesi menee ensin lämpövastuksen läpi kv-pumpulle ja sieltä moottoriin.. Nyt kun Webasto käy, se saa paluuna niin pian lämmintä vettä että se lopettaa lämmityksen muutaman minuutin jälkeen ja kierrättää vain vettä, sitten se taas kohta alkaa hetkeksi lämmittämään jne. Tästä kierrosta se ei näköjään etene ollenkaan lämppärille asti vaan kiertää vain paisuntasäiliön, sylinterinkannen ja webaston välillä..

        Katselin asiaa lämpökameralla tovin mutta olisi tuo näköjään selvinnyt ilmankin ihan vaan letkuja puristelemalla.

        Oma moka. häpeän.

        EDIT: Leikkasin kumminkin ihan oikean letkun eli se bmw:n ohjeessa ollut letku oli ihan toisenlainen kuin todellisuudessa.. Liekö tässä LCI:ssa ja vanhemmassa eroja ja ohje vanhemmasta..? Tappelevatkohan webaston vesipumppu ja auton kv-pumppu nyt vastatusten kun webasto on päällä tällä virheellisellä kytkennällä?
        Last edited by -Tapi; 23-10-2014, 18:00.
        ---

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1321
          • Tornio

          #49
          Originally posted by -Tapi View Post
          Kytkin väärin.

          Olen kytkenyt letkun katkaisun jälkeen webastolta tulevan letkun väärään päähän katkoskohtaa eli lämmin vesi menee ensin lämpövastuksen läpi kv-pumpulle ja sieltä moottoriin.. Nyt kun Webasto käy, se saa paluuna niin pian lämmintä vettä että se lopettaa lämmityksen muutaman minuutin jälkeen ja kierrättää vain vettä, sitten se taas kohta alkaa hetkeksi lämmittämään jne. Tästä kierrosta se ei näköjään etene ollenkaan lämppärille asti vaan kiertää vain paisuntasäiliön, sylinterinkannen ja webaston välillä..

          Katselin asiaa lämpökameralla tovin mutta olisi tuo näköjään selvinnyt ilmankin ihan vaan letkuja puristelemalla.

          Oma moka. häpeän.

          EDIT: Leikkasin kumminkin ihan oikean letkun eli se bmw:n ohjeessa ollut letku oli ihan toisenlainen kuin todellisuudessa.. Liekö tässä LCI:ssa ja vanhemmassa eroja ja ohje vanhemmasta..? Tappelevatkohan webaston vesipumppu ja auton kv-pumppu nyt vastatusten kun webasto on päällä tällä virheellisellä kytkennällä?
          Hieno homma että selvisi. Mokia sattuu ja VAIN harvat kehtaa ne julkisesti myöntää.
          Vastakkain ne KV-pumput vettä pumppaavat tuolla väärällä kytkennällä.
          Lieneekö helpoin korjata Webaston päässä letkut ristiin vaihtaen?

          Tuossa .pdf ohjeessa on Bensa koneen letkutuskuva rintapellin kohdalta ja periaatteessa siinä mielessä VÄÄRÄ dieselkoneelle, mutta tarkoitettukin VAIN BMW sisäiseen käyttöön ns. "ammattilaisille" merkkihuoltoon eli asennuskuvana periaatekuva
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • Limit
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 144
            • Tsuomi

            #50
            Originally posted by -Tapi View Post
            Kytkin väärin.

            Olen kytkenyt letkun katkaisun jälkeen webastolta tulevan letkun väärään päähän katkoskohtaa eli lämmin vesi menee ensin lämpövastuksen läpi kv-pumpulle ja sieltä moottoriin.. Nyt kun Webasto käy, se saa paluuna niin pian lämmintä vettä että se lopettaa lämmityksen muutaman minuutin jälkeen ja kierrättää vain vettä, sitten se taas kohta alkaa hetkeksi lämmittämään jne. Tästä kierrosta se ei näköjään etene ollenkaan lämppärille asti vaan kiertää vain paisuntasäiliön, sylinterinkannen ja webaston välillä..

            Katselin asiaa lämpökameralla tovin mutta olisi tuo näköjään selvinnyt ilmankin ihan vaan letkuja puristelemalla.

            Oma moka. häpeän.

            EDIT: Leikkasin kumminkin ihan oikean letkun eli se bmw:n ohjeessa ollut letku oli ihan toisenlainen kuin todellisuudessa.. Liekö tässä LCI:ssa ja vanhemmassa eroja ja ohje vanhemmasta..? Tappelevatkohan webaston vesipumppu ja auton kv-pumppu nyt vastatusten kun webasto on päällä tällä virheellisellä kytkennällä?
            - Taas säästettiin rahaa, Webasto tulee kuntoon, Autoa ei tarvitse vaihtaa toytaan ( huolto on silloin kyllä tylsempää) ja voit ajaa "mulkun" merkki otsassa ihan hymyssä suin, sillai persoonallisesti
            Limits in life

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #51
              Juu nyt lämpenee aamuisin kabiini eli ei hatuta ihan niin paljoa kuin vähän aikaa sitten.

              Mutta muuten tuo auto ei tainnut olla minun juttuni. Joko vitosen ja kolmosen välissä on isompi kuilu kuin aavistinkaan tai koko kampe on kasattu kymmenen vuotta vanhemmista ylijäämäosista. Vahingoista viisastunee.
              Last edited by -Tapi; 28-10-2014, 22:07.
              ---

              Comment

              • Mikhou
                BTCF Member
                • May 2009
                • 327
                • Lahti

                #52
                Ensimmäinen auto on alla mistä löytyy Webasto. Pakkasia täällä etelässä ei ole vielä kunnolla ollut.

                Webastossa on Telestart T100 HTM ohjain, ja 20min lämmitys aikaa käytetty.
                Onkohan jossain vikaa, kun jäähdytysnesteet eivät mittariston mukaan nouse kuin just sen sinisen viivan yläreunaan 20min käytöllä. Ulkolämpötilan ollessa 0- - 5C. Vai onko täysin normaalia?

                Auton ilmastointi/lämmitys lähtee pyörimään n. 3min kuluttua kun Webaston kytkee päälle. Sisäilman en ole huomannut silti olevan mitenkään lämmintä.

                Autona siis x3, vm 2007 3.0sd.
                E53 X3 3.0sd -07

                ex:
                E87 120d -06
                E46 m3 -01
                E39 535i -98
                E36 318 cabriolet -96

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  #53
                  Originally posted by Mikhou View Post
                  Ensimmäinen auto on alla mistä löytyy Webasto. Pakkasia täällä etelässä ei ole vielä kunnolla ollut.

                  Webastossa on Telestart T100 HTM ohjain, ja 20min lämmitys aikaa käytetty.
                  Onkohan jossain vikaa, kun jäähdytysnesteet eivät mittariston mukaan nouse kuin just sen sinisen viivan yläreunaan 20min käytöllä. Ulkolämpötilan ollessa 0- - 5C. Vai onko täysin normaalia?

                  Auton ilmastointi/lämmitys lähtee pyörimään n. 3min kuluttua kun Webaston kytkee päälle. Sisäilman en ole huomannut silti olevan mitenkään lämmintä.

                  Autona siis x3, vm 2007 3.0sd.
                  Omassa vaatii näillä pikku pakkasilla noin 40min lämmistystä.
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • Mikhou
                    BTCF Member
                    • May 2009
                    • 327
                    • Lahti

                    #54
                    Originally posted by Kissvesala View Post
                    Omassa vaatii näillä pikku pakkasilla noin 40min lämmistystä.
                    Yritin etsiskellä jotain faktaa, ulkolämpötilan, webaston käyntiajan ja sisälämpötilan kombosta, mutta en löytänyt.

                    Nostaako jäähdytysnesteen lämpötilat 40 min käytön jälkeen millaiselle tasolle ?
                    E53 X3 3.0sd -07

                    ex:
                    E87 120d -06
                    E46 m3 -01
                    E39 535i -98
                    E36 318 cabriolet -96

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      #55
                      Originally posted by Mikhou View Post
                      Yritin etsiskellä jotain faktaa, ulkolämpötilan, webaston käyntiajan ja sisälämpötilan kombosta, mutta en löytänyt.

                      Nostaako jäähdytysnesteen lämpötilat 40 min käytön jälkeen millaiselle tasolle ?
                      En oo kattonu mutta tänään voisin tuon testata laitan infoa myöhemmin.
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      • Peasant
                        Newbiemmer
                        • Feb 2014
                        • 19
                        • F1nland

                        #56
                        Aamulla testasin 2.0d -15 asteessa ja 20min lämmitys nosti nesteen lämmöksi 50 astetta salavalikosta tarkasteltuna. Viisari ei noilla lämmöillä juurikaan heilahda.

                        Sisätilat haalistu vähän, mutta en pidäkään puhallinta kuin hitaimmalla nopeudella (manuaali ilmastointi).

                        Comment

                        • Kissvesala
                          Moderator
                          • Jun 2010
                          • 3110
                          • Liminka

                          #57
                          Vähä jääny tämä tutkimus kaiken muun varjoon, mutta nyt tartuin tilaisuuteen ja tsekkasin mitä lämmöt näyttää...

                          Pakkasta -16 astetta
                          Webasto tulilla 30min
                          Moottorin lämmöt 20 astetta

                          Ei edes sisäpuhallin ollut vielä päällä, eli ei taida meikäläisen webastossa olla enään muuta ku ääni ja savu tallessa. Vaihan webastoa ja raportoin tänne, jos muistan.

                          Kaiken lisäksi ei moottoritie nopeudessa lämpeä enään ku 80 asteeseen tuo kottero, eli termaria pääsee niin ikään vaihteeksi vaihtamaan.
                          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                          Kissvesala.fi
                          Priva tai o443424479

                          Comment

                          • BMWE39
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2004
                            • 134

                            #58
                            Originally posted by Kissvesala View Post
                            Vähä jääny tämä tutkimus kaiken muun varjoon, mutta nyt tartuin tilaisuuteen ja tsekkasin mitä lämmöt näyttää...

                            Pakkasta -16 astetta
                            Webasto tulilla 30min
                            Moottorin lämmöt 20 astetta

                            Ei edes sisäpuhallin ollut vielä päällä, eli ei taida meikäläisen webastossa olla enään muuta ku ääni ja savu tallessa. Vaihan webastoa ja raportoin tänne, jos muistan.

                            Kaiken lisäksi ei moottoritie nopeudessa lämpeä enään ku 80 asteeseen tuo kottero, eli termaria pääsee niin ikään vaihteeksi vaihtamaan.

                            Eli termari jumittanut auki ja weban lämmittämä neste kiertää jäähtymässä syylarissa sen sijaan, että lämmittäisi lohkoa.
                            Ei weba "menetä tehoa", jos vain liekki palaa ja pumppu pyörii.

                            Comment

                            • e46touring
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1321
                              • Tornio

                              #59
                              Originally posted by BMWE39 View Post
                              Ei weba "menetä tehoa", jos vain liekki palaa ja pumppu pyörii.
                              Kyllä se Webasto näkyy menettävän tehonsa. Juuri tein "pienen" täys huollon 5,2Kw DIESEL orggis Webastolle. Näkyy höyristin keräävän sisälleen uskomattoman paksun kerroksen jäähdytysnesteen epäpuhtauksia. Kalkkia yms. roinaa lähti todella paljon kemiallisella sodan käynnillä. Lämmitysteho=>>> nopeus kasvoi moottorin lämpötila salavalikosta seuraten
                              todella paljon verrattuna ennen puhdistusta.
                              Myös polttimen nokikarstan määrä vaikuttaa palopesästä höyrystimeen siirtyvään lämpötilaan. Oli ns. normaalimäärä nokikarstaa ei mitenkään erityisen paljon.
                              __________________________________________________ ____________
                              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                              Comment

                              • -Tapi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 3117
                                • Välisuomi

                                #60
                                Onkos suosituksia hinta-laatusuhteeltaan näppärästä webaston vikakoodien lukulaitteesta? Tämän viestiketjun aloituksen Webasto lopetti tänään yhteistyön ja koska se on 'yleismallinen', ei vikakoodeja luonnollisestikaan näe auton väylästä.

                                Polttoainepumppu naksuttaa, pakoputkesta tulee vähän aikaa haaleaa ja käryä ja parin minuutin jälkeen koko systeemi hiljenee. Veikkaan ettei vesipumppu pyöri tms. Johan tuo vuoden ehti vanhetakin.
                                ---

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎