Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 Vesipumppu ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matiias
    Newbiemmer
    • Dec 2014
    • 6
    • Finland

    BMW X5 Vesipumppu ongelmia

    Elikkäs tälläinen ongelma löytyy Vuoden 2000 BMW X5 4.4i ajettu 260tkm
    Tuossa jotakin aikoja sitten kävi niin ikävästi että vesipumpunlaakeri petti ja sehän tuli sieltä ulos ja osuen jäähdyttimeen jolloin nesteet pamahti pihalle ja tuulettimen siivet palasina.
    No se sitten korjautettiin uusi jäähdytin, vesipumppu, termari ja kaikki muu tarpeellinen osa.
    No sitten kun se tuli korjaamolta niin siitä vuosi nestettä ja sitten ilmeni että vesipumppu on viallinen. No se meni sitten takasin liikkeeseen ja ilmeni että uusi vesipumppu on viallinen. Sen jälkeen liike laittoi uuden vesipumpun siihen.
    No sillä uudella vesipumpulla ajelin sen 4000tkm Kunnes se alkoi TAAS vuotaa!
    no luulin aluksi että jokin liitos tai vastaavasta paikasta pääsee vuotamaan.
    Kävin merkkiliikkeessä näyttämässä jos se on jokin letku mistä valskaa nestettä.
    Mekaanikko sanoi että se vuotaa vesipumpusta ja sanoi että ota vain yhteyttä asennusliikkeeseen missä pumppu on vaihdettu.
    Otin yhteyttä asennusliikkeeseen ja ne sanoivat että virhe ei ole meidän, heillä on ammattipätevät kaverit jotka osaavat homman heissä ei ole vikaa.
    No päätin sitten viedä auton ihan eri liikkeeseen laittamaan jälleen uutta vesipumppua.
    No uudessa liikkeessä ne sitten laittoivat uuden vesipumpun autoon ja sanoin ilmoittakaa nyt heti jos vika onkin jossain muualla kun vesipumpussa.
    No eipä ne sitten ilmoittanut mistään muusta kun että uusi vesipumppu on nyt asennettu ja nyt toimii.
    Sitten ajelin sillä nyt sen päälle 4000tkm eteen päin kunnes nyt huomasin kun auto oli seisonnut parkkipaikalla kaksi tuntia ja käynnistin ja ihmettelin mites se noin oudosti käy ja samalla tuli ilmoitus näyttöön että Jäähdytineste matala tarkista neste.
    ja tarkistin paisuntasäliön ja sehän tikku oli siellä ihan pohjassa!!
    Lisäsin heti jäähdytinestettä mitä oli varalla mukana.
    Ja sieltähän se auton alle valuttaa etupanssari mistä loppuu niin sieltä välistä sitä jälleen kerran tippuu..
    Alkaa mennä jo toivo ja usko tähän pumppu ongelmaan
    Mistä ihmeestä tämä vuoto homma voi oikein johtua??
    Vetää kyllä vähän sanattomaksi nyt
  • GuGi_
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 700
    • Vantaa city

    #2
    Alkaa olla aika todennäköstä että nyt on jossain muussa vika kun niissä pumpuissa. Sen enempää kyseisestä koneesta mitään tietävänä herää kysymys että miten siinä on on ton apulaitehihnan kiristys toteutettu? Voiko se jostai syystä päästä kiristymään käytössä? Eka vaihdettu pumppu on voinu ollakki viallinen. Kahden seuraavan suunnilleen yhtä lyhyt elinkaari viestis jotenki ton tyyliseen vikaan.
    "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

    F11 525d -11
    E60 M5 -05
    E12 530i -75
    E32 730i - 91
    Chevy Silverado 3500 -93
    R33 Skyline GTS-T -93

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Mitä jos kokeilisit joskus alkuperäisiä varaosia.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • Sami_R
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 276
        • Kurikka

        #4
        Originally posted by Rahu View Post
        Mitä jos kokeilisit joskus alkuperäisiä varaosia.
        Ja olisit vaihdattanut merkkiliikkeessä sen pumpun samalla kun tarkistivat mistä vuotaa jos ei itseltä taivu. Todennäköisesti olisi säästynyt rahaa. Lisäksi merkkiliikkeessä sekä työllä että osilla on takuu. Itse en ainakaan oikein luota mihinkään remonttireiskoihin Bemarin korjauksissa. Yleensä aina tyrivät jotain. Täytyy olla vähän perehtynyt noihin.

        Vikaa jos lähtisi arvailemaan niin apulaitehihnan väärä kiristys tai vääränlainen tarvikehihna. :think
        BMW F11 520d -11
        MINI Cooper D -11
        BMW E90 318i -11
        BMW E90 318i -06

        Ex:
        BMW E46 316i -04
        E70 X5 3.0sd M-Sport -08
        E46 325iA -03
        E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

        Comment

        • Jolli
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 2556
          • Virolahti

          #5
          Originally posted by Sami_R View Post
          Ja olisit vaihdattanut merkkiliikkeessä sen pumpun samalla kun tarkistivat mistä vuotaa jos ei itseltä taivu. Todennäköisesti olisi säästynyt rahaa. Lisäksi merkkiliikkeessä sekä työllä että osilla on takuu. Itse en ainakaan oikein luota mihinkään remonttireiskoihin Bemarin korjauksissa. Yleensä aina tyrivät jotain. Täytyy olla vähän perehtynyt noihin.

          Vikaa jos lähtisi arvailemaan niin apulaitehihnan väärä kiristys tai vääränlainen tarvikehihna. :think
          Kova hinta ei kyllä laadusta kerro aina, tietyt (ei kaikki) remonttireiskat omaavat laajemman tietämyksen kuin yksikään asentaja Suomessa.

          Itse vikaan: hihna ei kulje suorassa suhteessa vesipumppuun.
          Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

          Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
          PM tavoittaa, puhelimella ei.

          Comment

          • Matiias
            Newbiemmer
            • Dec 2014
            • 6
            • Finland

            #6
            Tuo ensinmmäinen remontti missä hajosi toi vesipumpunlaakeri tehtiin
            BMW valtuutetulla huoltokorjaamolla tosin liike oli Ruotsin puolella. Mutta kummiskin BMW:een valtuutetulla huoltoliikkeessä.
            Ja ne laittoi siellä sen toisen vesipumpun kun se eka vesipumppu oli oikeasti viallinen.
            No kun tämä toinen vesipumppu alkoi vuotaa niin vein sen heti SUOMALAISEEN
            BMW valtuutetulle huoltoliikkeeseen. ja sanoivat ota yhteyttä sinne missä pumppu on tehty.
            Mutta kun minulla ei ole mahdollista joka viikko juosta siellä Ruotsin puolella niin päätin sen sitten lopulta tämän viimeisimmän vesipumpun asennuttaa Suomessa.
            Ja tämä viimeisein vesipumppu on asennettu BMW valtuutetulla huoltokorjaamolla.
            Mutta kunnes se taas alkoi vuotamaan 4000tkm jälkeen niin kyllä se vaan alkaa näyttämään siltä että se vika ei ole pumpussa, tosin se eka pumppu minkä ne asensi Ruotsissa niin se oli viallinen vesipumppu.
            Voisiko se olla mahdollista että silloin kun tuo vesipumpunlaakeri hajosi sillon aivan alkujaan niin se on sillon päässyt hajottamaan jotain muuta sieltä moottorista?
            Tai voisiko se johtua siitä että uusi vesipumppu toimii vähän aikaa kunnes se hajottaa taas sen vesipumpun koska vesipumppu ei kestä korkeampaa painetta pitkään?
            Kaikki korjaukset tehty BMW valtuutetulla huoltokorjaamolla mutta jälleen kerran se vain taas alko vuotamaan.
            Nyrkkipajoilla en pyöri huoltamassa kun emännän Land cruiseria vain.

            Comment

            • nappe74
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 2845
              • South Carelia

              #7
              Vähän OT mutta on ikävä huomata että heti tyrmätään ja epäillään että kaveri on käyttänyt autoa jossain nyrkkipajoilla... mites nyt suu pannaan kun mahdolliset mokat onkin tehnyt BMW:n valtuutettu korjaamo...

              Noh, aiheeseen...

              Itselläkin kokemusta tuosta uuden vesipumpun rikki olemisesta... Uusi vesipumppu tuli silloin KL-varaosista ja hirvittävä epäusko iski päälle uuden asennuksen jälkeen että muka uusi pumppu vuotaisi !! KL:ssäkin ihmeteltiin asiaa suuresti mutta reilusti laitettiin toinen uusi pumppu tulemaan kun lähetin sen ekan uuden takaisin... ja sillähän se asia korjautui !!

              Mutta eipä luulisi vesipumpun hajoavan 4000 kilsan jälkeen eli jtn muuta vikaa siellä on...
              G30 530e xDrive A M-Sport -20

              ex-Bimmerit:
              F10 525dA xDrive M-Sport -13
              E21 316 -80
              E91 330xdA M-Sport -06
              E53 X5 3.0iA Sport -04
              E91 335xiA M-Sport -08
              E60 530iA M-Sport -06
              E36 320i Cabriolet M-Sport -96
              E91 320d -06
              E39 530iAT M-Sport -01
              E36 328iA -96
              E39 528iA -96
              E36 325i -92

              Comment

              • Timelord
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 504
                • Loimaa

                #8
                Originally posted by nappe74 View Post
                Mutta eipä luulisi vesipumpun hajoavan 4000 kilsan jälkeen eli jtn muuta vikaa siellä on...
                Vaihdettiinhan vesipumpun vaihdon/ vaihtojen yhteydessä pumpun taakse tulevat kaksi o- rengas tiivistettä? Orkkisosassa nämä ainakin piti tilata erikseen.
                Noista lähtevät siis kaksi alumiiniputkea moottorin takaosaan (josta jako molempiin venttiilikansiin) jossa sielläkin on kaksi vastaavanlaista o- rengastiivistettä jotka myöskin kannattaa pumpun vaihdon yhteydessä vaihtaa. Ovat meinaan ihan korppua ja alkavat vuotaa varsinkin kun putkia on nyt kopeloitu. Toki vuotokohta on kyllä silloin eri...

                Toinen mistä tuo vanhanliiton 4.4 voi jäähdytinnestettä vuotaa on lähestulkoon kaikki pikakiinnitteiset letkuliitokset jotka ajan saatossa hapertuvat. M62B44TU:n korkeampi käyntilämpö/ painekin IMO edesauttaa kumi/ muoviputkien hapertumista.

                Toivottavasti saat vehkeet rokkaamaan.
                W201 2,5D
                W123 280ce
                E21 316
                ex-E60 530ia
                ex-E53 4,4i
                ex-E39 523i
                ex-E34 520ia
                ex-E21 318i

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  #9
                  Olen pahoillani että oletin käyttäneesi tarvike osia, kun ei käynyt tekstissäsi ilmi ja viat kuullosti juuri laatuongelmilta mitä tarvikeosissa yleensä on, ja yllättävän PALJON.

                  Itse vian aiheuttajaa en osaa arvata ilman tarkempia tutkimuksia.
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4049
                    • Turku

                    #10
                    Nuo pumput on paskoja. Mä oon vaihtanut kanssa kahteen kertaan 4.6is:n ,molemmat kerrat alkuperäisiä. Nyt kolmas on kestänyt jo melkein vuoden
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • Matiias
                      Newbiemmer
                      • Dec 2014
                      • 6
                      • Finland

                      #11
                      Noniin nyt ollaan käytä liikkeessä selvittämässä mistä se neste vuoto johtuu.
                      Siellä ilmeni että se ei johdu vesipumpusta, vaan
                      jäähdytinesteen vuoto tulee moottorin takaosasta, ja vaikka ala suojapanssarit otettu irti niin tarkkaa vuoto kohtaa ei näe koska sen verran ylhäältä koneen takaa osaa vuotaa.
                      Mitä mahdollisia putkia siellä menee mistä vuotokohta voisi tulla? sen verran reippaasti sitä valui alas kun painetestiä tehtiin.

                      Comment

                      • e46touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1321
                        • Tornio

                        #12
                        Originally posted by Matiias View Post
                        Noniin nyt ollaan käytä liikkeessä selvittämässä mistä se neste vuoto johtuu.
                        Siellä ilmeni että se ei johdu vesipumpusta, vaan
                        jäähdytinesteen vuoto tulee moottorin takaosasta, ja vaikka ala suojapanssarit otettu irti niin tarkkaa vuoto kohtaa ei näe koska sen verran ylhäältä koneen takaa osaa vuotaa.
                        Mitä mahdollisia putkia siellä menee mistä vuotokohta voisi tulla? sen verran reippaasti sitä valui alas kun painetestiä tehtiin.
                        Eiköhän se vuoto ole tässä putkessa?

                        tuossa luullakseni lopullinen korjaus ikuisuus ongelmaan?
                        __________________________________________________ ____________
                        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          #13
                          Originally posted by e46touring View Post
                          Eiköhän se vuoto ole tässä putkessa?

                          tuossa luullakseni lopullinen korjaus ikuisuus ongelmaan?
                          Aloittajan auto on 2000 mallin 4.4 eli ei kuvatun kaltainen, vaan kahdella putkella toteutettu.
                          Johan tuossa ekalla sivulla oli epäilys mistä vika johtuu.. Ne putkien o renkaat pois paikoiltaan tai huonot.
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • Matiias
                            Newbiemmer
                            • Dec 2014
                            • 6
                            • Finland

                            #14
                            Siis vuotokohta ei tule vesipumpun takaa.
                            Vaan vuoto kohta tulee moottorin takaosasta missä vaihteisto ja moottori yhdistyy niin sieltä ylhäältä tulee jäähdytinnestettä reippaasti, Tarkkaa vuotokohtaa ei näe mutta jostain sieltä ylhäältä se tulee.

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              #15
                              Niin ne putket tosiaan menee sinne koneen takaosaan siitä vesipumpulta ja myös siellä on o-renkaat. Asennuksen voi myös tyriä..
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎