Announcement

Collapse
No announcement yet.

X3 E83 reaktiotangon pusla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chevy55
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2013
    • 275
    • Vesilahti

    X3 E83 reaktiotangon pusla

    Menipäs X3 venkulaksi ajaa eilen.
    Muutama viikko sitten katsastuksessa sanoivat, että vasemman reaktiotangon kumipusla on löystynyt ja todettiin katsurin kanssa yhdessä auton alla, että vasen ripustus antaa vähän periksi taaksepäin.

    Ajattelin, että vaihdetaan kun tulee sopiva inspiraatio. Ei tullut vielä, mutta eilen alkoikin sellainen venkuilu etupäästä, että tarttis tehrä jotain.

    Eli, ajaessa kun veto on päällä, kaikki on OK. Kun kaasua höllää niin ratti kampeaa hieman oikealle, ikäänkuin alustasta lähtisi väljät pois ja varmaan lähteekin. Erittäin epämiellyttävä tunne. Ei iso nytkäys, mutta sen huomaa.

    Samalla huomasin, että tiukasti vasemmalle käännyttäessä kuuluu ääni, kuin vetoakseli ottaisi johonkin kiinni. Ei se kuluneelta ristiniveleltäkään oikein kuulostanut, ennemminkin kuin joku akselin ulkopuolelta olisi kahnannut siihen joka renkaan kierroksella.

    Vein kärryn talliin sulamaan niin pääsee illemmalla tutkailemaan tilannetta.
  • chevy55
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2013
    • 275
    • Vesilahti

    #2
    Eipä tuolta alustasta muuta löytynyt kuin se vähän löysä reaktiotangon pusla. Pallonivelet vaikuttivat olevan välyksettömiä eikä muualtakaan löytynyt mitään silmiinpistävää.

    Koeajolla ei löytynyt enää mitään mystistä, liekö siellä ollut vain jäätä kun tuli joulun aikaan leikittyä lumipenkoissa :think

    No, reaktiotangot voisi kyllä vaihtaa ihan varmuuden vuoksi, onhan autolla jo kohta 230 tkm mittarissa..

    Comment

    • Zape
      Newbiemmer
      • Oct 2005
      • 6

      #3
      Originally posted by chevy55 View Post
      Menipäs X3 venkulaksi ajaa eilen.
      Muutama viikko sitten katsastuksessa sanoivat, että vasemman reaktiotangon kumipusla on löystynyt ja todettiin katsurin kanssa yhdessä auton alla, että vasen ripustus antaa vähän periksi taaksepäin.

      Ajattelin, että vaihdetaan kun tulee sopiva inspiraatio. Ei tullut vielä, mutta eilen alkoikin sellainen venkuilu etupäästä, että tarttis tehrä jotain.

      Eli, ajaessa kun veto on päällä, kaikki on OK. Kun kaasua höllää niin ratti kampeaa hieman oikealle, ikäänkuin alustasta lähtisi väljät pois ja varmaan lähteekin. Erittäin epämiellyttävä tunne. Ei iso nytkäys, mutta sen huomaa.

      Samalla huomasin, että tiukasti vasemmalle käännyttäessä kuuluu ääni, kuin vetoakseli ottaisi johonkin kiinni. Ei se kuluneelta ristiniveleltäkään oikein kuulostanut, ennemminkin kuin joku akselin ulkopuolelta olisi kahnannut siihen joka renkaan kierroksella.

      Vein kärryn talliin sulamaan niin pääsee illemmalla tutkailemaan tilannetta.
      Oliko jarruttaessa naksuttava ääni? Tulin viime viikolla mökiltä ja nyt kuin muovipullo kolisisi moottoritilassa. Rauta kolisee rautaa vasten kun pusla loppunut/rikki. Varo sitä kahnausääntä, jos vetarin kumi osuu runkoon ja menee rikki? Ollaan ennenkin kommentoitu toisillemme? t. Mika
      - Baras Menovehe Worldissa-

      Comment

      • chevy55
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2013
        • 275
        • Vesilahti

        #4
        Kappas, jäi tähän aikoinaan vastaamatta.. Vetoakselihan se sieltä porsi, siitä se ääni tuli. Vaihdoin vetarin ja murheet katosi. Muualta ei ole kuulunut mitään sivuääniä eikä omituisuuksia sen jälkeen.

        Aion vaihtaa uudet jarrulevyt ja tuumasin samalla tilata nuo reaktiotangot.
        Vaan kannattaako ehjiä tankoja vaihtaa? Jos vaihtaisikin vain ne hydropuslat? Hydrauliprässiähän uusien puslien asennus vaatii, ei ole iso juttu.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎