Announcement

Collapse
No announcement yet.

E70 40D Ilmamäärä mittari ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • melperri
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2011
    • 246
    • espoo

    E70 40D Ilmamäärä mittari ?

    Oirekuva seuraavanlainen : kun lähtee puolilämpimästä hallista viileämpään ulkoilmaan , muutaman kymmenen metrin ajon jälkeen kone pyrkii tukehtumaan kaasua painaessa , pintakaasulla vetää ohuesti. Oiretta kestää satakunta metriä , sitten vetää normaalisti. Kerran syttyi hetkeksi moottorin vikavalo , yleensä ei. Tulee mieleen , että ilmamäärämittari ei välitä/saa oikeaa informaatiota äkillisestä lämpötilan muutoksesta. Kun moottori hieman lämpenee , mittari antaa taas oikeaa informaatiota ( ehkä itse läämmettyään myös ? ). Oiretta ei koskaan esinny , jos autolla lähtee suoraan kylmästä ajamaan. Tekisi mieli tutkia ilmamäärämittaria ja sen liitoksia ja mahdollisesti puhdistaa. Missä se sijaitsee , pääseekö helposti käsiksi ? Tuleeko jollain jotakin muuta mieleen ?
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7518
    • Jyväshyvä

    #2
    Ehkä ne koodit kannattaisi lukea ennenkuin pilaat sen ilmamassamittarin...

    Mittarin sijainnin näet täältä

    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • melperri
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2011
      • 246
      • espoo

      #3
      Kiitos , selkeä kuva. Pitääpä tutkia , samalla näkee senkin , onko omassa kärryssä tuo cold climate versio. Tuleeko mieleen jokin suositeltava vikakoodinlukija. Mielelläni haarukoisin aluksi mahdollsimman pitkälle ongelmaa , kokemukset merkkihuollosta tämän tyyppisetn vikojen yhteydessä on kehnoja. Hyvällä tuurilla vika löytyy kerralla ja tulee kuntoon , mutta yhtä hyvin osia voidaan vaihtaa summamutikassa , kunnes joko osuu kohdalleen , tai asiakkaan rahat loppuvat.

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2855
        • Tampere

        #4
        Originally posted by melperri View Post
        Kiitos , selkeä kuva. Pitääpä tutkia , samalla näkee senkin , onko omassa kärryssä tuo cold climate versio. Tuleeko mieleen jokin suositeltava vikakoodinlukija. Mielelläni haarukoisin aluksi mahdollsimman pitkälle ongelmaa , kokemukset merkkihuollosta tämän tyyppisetn vikojen yhteydessä on kehnoja. Hyvällä tuurilla vika löytyy kerralla ja tulee kuntoon , mutta yhtä hyvin osia voidaan vaihtaa summamutikassa , kunnes joko osuu kohdalleen , tai asiakkaan rahat loppuvat.
        Jos tarkoitat henkilöä niin Rahu tai jaki sielläpäin, jos taas laitetta niin d-can-kapeeli, inpa (bmw standard tools) ja läppäri. Ensimmäinen vaihtoehto on varmasti helpompi.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • melperri
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2011
          • 246
          • espoo

          #5
          Ok , siinä INPA:n kanssa touhutessa on ilmeisesti riski , että saa auton sekaisin? Voiko pelkkä vikakoodien lukeminenkin piuhalla ja ohjelmalla tehdä jotain haittaa ? Jos näin on , lienee viisainta tukeutua sitten asiaan vihkiytyneisiin.

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7518
            • Jyväshyvä

            #6
            Originally posted by melperri View Post
            Ok , siinä INPA:n kanssa touhutessa on ilmeisesti riski , että saa auton sekaisin? Voiko pelkkä vikakoodien lukeminenkin piuhalla ja ohjelmalla tehdä jotain haittaa ? Jos näin on , lienee viisainta tukeutua sitten asiaan vihkiytyneisiin.
            Ei pelkkä vikakoodien lukeminen vikoja aiheuta,
            mutta kyllä inpallakin auton saa sellaiseen kuntoon että ei lähde käyntiin jos vääriä paikkoja räplää...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎