Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 talossa. Parkkitutkaongelmaa & polttoainemittari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niilopi
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 148
    • Helsinki

    X5 talossa. Parkkitutkaongelmaa & polttoainemittari

    Moro,

    2004 e53 facelift 3.0d

    Tuli vihdoin hommattua panssarivaunu taloon. Ois muutama toiminto jotka kaipaa hienosäätöö:

    1. Parkkitutkat edessä ja takana, en saa mitään eloa niihin. Nappi vilkuttaa vihreetä ja piippaa kerran 2-3sec kun painaa sen päälle tai laittaa peruutusvaihteen päälle. Mutta vaikka lähestyn kohdetta tai heilun tutkien edessä ei kuulu mitään ääniä. Mikä näiden toimintaperiaate on ja onko kellään mitään ideoita? en oo käyny vielä testerissä

    2. Polttoainemittari laskee täydestä vain puoliväliin asti. Eli alemman tason polttoainemäärä "sensori" eli koho ilmeisesti prakaa. Onko alemman tason sensori kuskin puoleinen ja se halvempi malli kahdesta vaihtoehdosta? Onko näitä mahdollista elvyttää jotenkin vai pitääkö hommaa vaihto osaa tilalle? Itse mittari siirtyy tyhjä-asentoon kun sammutan auton joten taulussa ei pitäis olla häikkää.

    3. Automaattinen ajovaloasento on euroopan mallia vaikka auto on uutena myyty ruotsissa. Saako koodaamalla automaatit toimimaan suomen vaatimusten mukaisesti? Tarjoukset tervetulleita pk-seudulla.

    4. Jarrutettaessa ratti täristää hieman. Onko tähän tiettyä fixiä vaiko etsimään väljiä puslia?

    + Autossa BMW bluetooth puhelin setti. Onko mahdollista päivittää jokin osa niin että sais liitettyä nykyaikaisen bluetooth puhelimen?
    F11 530Da -11
    E70 X5 3.0Da -08
    E92 330XDa -06
    E53 X5 3.0Da facelift -05
    E90 320Da m-sport -06
  • bemu-freak
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 277
    • Kerava

    #2
    Tuohon parkkitutka ongelmaan osannen vastata.

    Se yhtäjaksoinen piippaus koittaa kertoa, että joku tutkista on rikki. Testeriin vaan, niin saat tietää mikä niistä on rikki. Voihan niitä koittaa kuunnellakin. Jos ääni kuuluu edestä, niin joku etu anturi on rikki ja jos taas takaa, niin takaa joku anturi.

    Minullakin on joku Motorola BT moduuli kiinni autossa, mutta en ole saanut selville miten sen saisi toimimaan.
    Attached Files
    BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
    ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

    Comment

    • Niilopi
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 148
      • Helsinki

      #3
      Joo täytynee käydä testerillä. Ei edessä eikä takana tuu mitään eloa mistään tutkasta.

      Mulla on vähä erinäköinen puhelinsysteemi eli tämmönen motorola :
      F11 530Da -11
      E70 X5 3.0Da -08
      E92 330XDa -06
      E53 X5 3.0Da facelift -05
      E90 320Da m-sport -06

      Comment

      • Niilopi
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 148
        • Helsinki

        #4
        Jos sulla on toi Motorola V60 cradle niin löysin tällaisen vaihtoehdon:


        Originally posted by bemu-freak View Post
        Tuohon parkkitutka ongelmaan osannen vastata.

        Se yhtäjaksoinen piippaus koittaa kertoa, että joku tutkista on rikki. Testeriin vaan, niin saat tietää mikä niistä on rikki. Voihan niitä koittaa kuunnellakin. Jos ääni kuuluu edestä, niin joku etu anturi on rikki ja jos taas takaa, niin takaa joku anturi.

        Minullakin on joku Motorola BT moduuli kiinni autossa, mutta en ole saanut selville miten sen saisi toimimaan.
        F11 530Da -11
        E70 X5 3.0Da -08
        E92 330XDa -06
        E53 X5 3.0Da facelift -05
        E90 320Da m-sport -06

        Comment

        • Milko75
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 853
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by Niilopi View Post

          4. Jarrutettaessa ratti täristää hieman. Onko tähän tiettyä fixiä vaiko etsimään väljiä puslia?
          Mulla oli aikoinaan e53:ssa vastaava ominaisuus. Korjaantui reaktiotankojen vaihdoilla. Riittäisi varmaan puslien vaihdotkin pelkästään, mutta päivitin kerralla uusiin.
          G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
          Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

          Comment

          • Niilopi
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 148
            • Helsinki

            #6
            Onkohan ne prässätyt puslat jotka niissä väljääntyy vai se iskarin pään? Tosta sais sopivaan hintaan uudet tangot missä on valmiiksiprässätyt puslat. Toinen vaihtoehto Powerflexit mut silloin joutuu vähän käyttää väkivaltaa niiden vanhojen kanssa.

            Originally posted by Milko75 View Post
            Mulla oli aikoinaan e53:ssa vastaava ominaisuus. Korjaantui reaktiotankojen vaihdoilla. Riittäisi varmaan puslien vaihdotkin pelkästään, mutta päivitin kerralla uusiin.
            F11 530Da -11
            E70 X5 3.0Da -08
            E92 330XDa -06
            E53 X5 3.0Da facelift -05
            E90 320Da m-sport -06

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3449
              • Janakkala

              #7
              Powerfleksiä vaan tilalle reaktio tankoihin.
              Ja turha noita tankoja on vaihtaa kun niihin saa pallonivelet ja puslat erikseen.

              Bemu Expert Oy by Bemu Expert, on Flickr

              Bemu Expert Oy by Bemu Expert, on Flickr

              Bemu Expert Oy by Bemu Expert, on Flickr
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • Niilopi
                Bimmer Rookie
                • Dec 2010
                • 148
                • Helsinki

                #8
                joo pitää laittaa powerflexit tilaukseen. Nyt ilmeni sit vielä yks vika eli oikeen takapään iskarin lähistöllä narisee. Googlailun jälkeen kyseessä saattais olla ylemmän ?tukivarren?(control arm) pusla. Suht sopivaan hintaan saa koko tukivarret molemmin puolin niin pääsee narinoista eroon.
                F11 530Da -11
                E70 X5 3.0Da -08
                E92 330XDa -06
                E53 X5 3.0Da facelift -05
                E90 320Da m-sport -06

                Comment

                • Niilopi
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2010
                  • 148
                  • Helsinki

                  #9
                  Kirjottelen nyt tänne vielä tulevia salapoliiseja varten.

                  Vaihdoin vasemman polttoainesensorin joka korjasi polttoainemittariongelman. Vasen mittari mittailee tyhjästä puoleenväliin ja oikeanpuoleinen puolestavälistä täyteen. Vasemman mittarin ala-asento sytyttää myös bensavalon palamaan. Mulla oli vanhasta sensorista muoviklipsi haljennut puolestavälistä osaa joka oli päästänyt kohon pyörimään tankissa ympäriinsä.

                  Vialliset parkkisensorit löytyi INPAlla ja pitäis niitä vielä vaihdella.

                  Parkkitutkat löytyi ebaysta toisella tilauksella. Ekalla tuli kolme viallista. Tokalla kolme toimivaa eri myyjältä.

                  Narinahelat öljysin injektioruiskulla katos narinat. Mutta ei vienyt ongelmaa että takarenkaiden sisäreuna kuluu joten täytyy vaihtaa koko helat että saa camberit aisoihin. Ylätukivarret on jo vaihdettu.

                  Powerflexit lopetti ratin ravistuksen.
                  Last edited by Niilopi; 08-07-2015, 22:08.
                  F11 530Da -11
                  E70 X5 3.0Da -08
                  E92 330XDa -06
                  E53 X5 3.0Da facelift -05
                  E90 320Da m-sport -06

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎