Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 e53 3,0d automaattivaihteisto oireile

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • snupixx
    Bimmer Rookie
    • May 2011
    • 48
    • valkeakoski

    X5 e53 3,0d automaattivaihteisto oireile

    Elikkä viime kesänä tehtiin täyteläinen vaihtitesto korjaus ja nyt alkoi laatiko oireile kunnolla taas. Vaihta tosi epämääräsesti vaihteita, nykäisee,lyö laatikon vikaatilan, ja viimeinen oire oli että pysähdyin liikennevalojen ja kun meinasin lähte liikelle olivat kaikki vaihtet hukassa sammutin auton ja käynistin uudesta ja taas toimi. Luetin vikakoodid ja antoi vaan että on ollut joku hetkellinen katko ohjauksen ja laatikon välissäo. Onko taas laatikon remppa etessä?
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10051
    • KVLA

    #2
    Originally posted by snupixx View Post
    Elikkä viime kesänä tehtiin täyteläinen vaihtitesto korjaus ja nyt alkoi laatiko oireile kunnolla taas.
    Jos laatikkoa on rempattu,niin onkohan rempan jälkeen öljymäärä tullut varmasti "täyteen"?Tuliko uusi mekatroniikka vaihdettua tuossa täydessä rempassa?Vai korjattiinko sitä mitenkään,jos vanha jäi laatikkoon?Ja jos systeemissä on jossain vuotoa,niin öljyt voi olla paljolti jo maantiellä.

    Ensimmäiseksi öljymäärän tsekkaus sekä mahdollisten vuotojen etsintä ja korjaus.

    PS.Kuka tai mikä firma remontin on tehnyt?Kai sille jotain takuuta annettiin,jos se laatikko ei vieläkään toimi kunnolla?
    Last edited by Heguli 31; 20-09-2015, 20:57.

    Comment

    • kama
      BTCF Member
      • Dec 2002
      • 1264
      • Savonmua

      #3
      No jos toisinaan toimii ok ja vian ilmaannuttua uudelleenkäynnistys auttaa niin tuskin laatikossa mekaanista vikaa on :think

      Eikö tuo vikakoodi jo kerro, että ohjainlaite bugaa. Vika voi olla itse ohjainlaitteessa tai sitten esim. joku muu samassa väylässä oleva laite jumittaa väyläliikenteen. Pitäs päästä scannaamaan kaikki boxit läpi kun vika on päällä.
      E24 - M88/3 N/A
      E85 - M54 Supercharged
      G26 - M50 Supercharged
      IG:kamamikko

      Comment

      • snupixx
        Bimmer Rookie
        • May 2011
        • 48
        • valkeakoski

        #4
        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Jos laatikkoa on rempattu,niin onkohan rempan jälkeen öljymäärä tullut varmasti "täyteen"?Tuliko uusi mekatroniikka vaihdettua tuossa täydessä rempassa?Vai korjattiinko sitä mitenkään,jos vanha jäi laatikkoon?Ja jos systeemissä on jossain vuotoa,niin öljyt voi olla paljolti jo maantiellä.

        Ensimmäiseksi öljymäärän tsekkaus sekä mahdollisten vuotojen etsintä ja korjaus.

        PS.Kuka tai mikä firma remontin on tehnyt?Kai sille jotain takuuta annettiin,jos se laatikko ei vieläkään toimi kunnolla?


        Remontin teki S-auto Oy ja ei oo kyl tarkka tietoa mitä ja miten se korjatin kallista ainakin oli 2400€ ja vuoten takuu mikä meni umpeen 2kk sitten

        Comment

        • snupixx
          Bimmer Rookie
          • May 2011
          • 48
          • valkeakoski

          #5
          Auto meni tänän korjamolle ja huomenna alatas tutkia mitä see on syönyt.

          Comment

          • snupixx
            Bimmer Rookie
            • May 2011
            • 48
            • valkeakoski

            #6
            Ja mysteeri jatkuu. Auto oli nyt paripäivää korjamolla ja vaihtetin laatikon öljyt ja luetin vikakoodid. Antaa joku tosi epämääräisen vikakoodik nelos vaihtelle. Laatiko toimi nelos vaihten saaka hyvin nelos vaihte luistaa läpite aikaa pahasti ja siinä kohta kun pitäs vaihtaa vitosen lyö laatikon vikaatilan ja kaikki vaihtet häviä. Olisko turbiini?

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10051
              • KVLA

              #7
              Edelleen olisi kiva tietää mitä venttiilikoneistolle/mekatronikalle remontissa tehtiin?Putsattiinko edes,uusittinko mitään osia?Vai ei tehty yhtään mitään?Ja mikä yleensä oli alkuperäinen syy ko.remonttiin?Eli miten se oireili?

              Comment

              • snupixx
                Bimmer Rookie
                • May 2011
                • 48
                • valkeakoski

                #8
                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Edelleen olisi kiva tietää mitä venttiilikoneistolle/mekatronikalle remontissa tehtiin?Putsattiinko edes,uusittinko mitään osia?Vai ei tehty yhtään mitään?Ja mikä yleensä oli alkuperäinen syy ko.remonttiin?Eli miten se oireili?
                Laatiko kuulema oli putsattu kokona. Ja alkuperänen syy olis että 4-5 vaihten akseli oli poikki.

                Nyt nopsa kysymys sopiiko e39 3,0d 2001 laatiko ja turbiini e53 3,0d 2001? Kun olis nyt tarjoilla sellainen laatiko jos käy voisin laitta sen sihen

                Comment

                • Oreshin Mikko
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2015
                  • 55
                  • Moskova

                  #9
                  Originally posted by snupixx View Post
                  Laatiko kuulema oli putsattu kokona. Ja alkuperänen syy olis että 4-5 vaihten akseli oli poikki.

                  Nyt nopsa kysymys sopiiko e39 3,0d 2001 laatiko ja turbiini e53 3,0d 2001? Kun olis nyt tarjoilla sellainen laatiko jos käy voisin laitta sen sihen
                  Tuo vaihteisto käy autoosi. Oliko aksel poikki, vai irronnut rummusta?
                  F85 X5 M
                  Ahdettu avolava

                  Comment

                  • Limit
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 144
                    • Tsuomi

                    #10
                    Originally posted by snupixx View Post
                    Laatiko kuulema oli putsattu kokona. Ja alkuperänen syy olis että 4-5 vaihten akseli oli poikki.

                    Nyt nopsa kysymys sopiiko e39 3,0d 2001 laatiko ja turbiini e53 3,0d 2001? Kun olis nyt tarjoilla sellainen laatiko jos käy voisin laitta sen sihen
                    - Vaikka e46 laatikko käynee, niin voisi olla tässä vaiheessa kysyä vaihtolaatikko täältä korjattuna. Kiire on kai jo ohi, http://www.recro.eu/fi/startpage/
                    Limits in life

                    Comment

                    • snupixx
                      Bimmer Rookie
                      • May 2011
                      • 48
                      • valkeakoski

                      #11
                      Originally posted by Oreshin Mikko View Post
                      Tuo vaihteisto käy autoosi. Oliko aksel poikki, vai irronnut rummusta?
                      Akseli poikki.

                      Comment

                      • Hezman
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2012
                        • 708
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by snupixx View Post
                        Akseli poikki.
                        Onko tietoa minkälaisella ajotavalla akseli oli saatu poikki?

                        Comment

                        • Jii_Koo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2013
                          • 785
                          • Jkl

                          #13
                          Originally posted by Hezman View Post
                          Onko tietoa minkälaisella ajotavalla akseli oli saatu poikki?
                          Tämä kiinnostaisi ihan uteliaisuudesta. Plus kilometrilukema.
                          '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                          Comment

                          • snupixx
                            Bimmer Rookie
                            • May 2011
                            • 48
                            • valkeakoski

                            #14
                            Originally posted by jaykayarel View Post
                            Tämä kiinnostaisi ihan uteliaisuudesta. Plus kilometrilukema.

                            normi ajotapa mutta nykasti kokon ajan perkelesti kun vaihtoi vaihteta ja mittarissa oli 310000km huomenna laitan kuva siitä akselista

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by snupixx View Post
                              Laatiko kuulema oli putsattu kokona. Ja alkuperänen syy olis että 4-5 vaihten akseli oli poikki.

                              Nyt nopsa kysymys sopiiko e39 3,0d 2001 laatiko ja turbiini e53 3,0d 2001? Kun olis nyt tarjoilla sellainen laatiko jos käy voisin laitta sen sihen
                              Laatikoissahan on osanumerossa eroa, esim. E39 laatikko:
                              A5S 390R-WG 09/2000-09/2001 24001423897

                              E53:n vastaava:
                              A5S 390R-XF -10/2002 24007508857

                              Nuo variantit WG ja XF tarkoittaa käsittääkseni eroja ohjelmistossa, olisiko sitten mekatroniikassakin eroja. Paikalleen varmaan menee, output staget saa ainakin vaihtaa keskenään mutta toimiiko kunnolla takaveto vs. neliveto?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎