Announcement

Collapse
No announcement yet.

X3 f25 3.5d ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timotopi
    Bimmer Rookie
    • Nov 2013
    • 35
    • Jyväskylä

    X3 f25 3.5d ?

    Hei
    Rupeaa olemaan pientä autokuumetta päällänsä...
    Ihmetyttää kun tällä x3 f25 mallilla ei ole omaa keskustelu linjaa.
    Ainoastaan vanhemmalla mallilla ja x5 löytyy.
    Onko tämä jokin väliin putoaja malli? = (hinta liian lähellä x5:sta??)
    Tällähetkellä ajelen e61 525xda -08 mallilla ja jostain syystä tekisi mieli istua korkeammalla. Silmää miellyttää tuo x3 kori jostain syystä ja mikäli lähden vaihtamaan peliä niin saisihan siinä olla valmiiksi moottorikin. Suomessa ei vaan ole yhtäkään myynnissä jostain syystä. X5 4.0d kyllä löytyy joka toinen näyttäis olevan tehokkaammalla koneella. Pari kysymystä on tullut mieleen joihin vastausta kaipaisin.
    Onko foorumilla ketään jolla kyseisellä koneella tämä malli?
    Vetopainot jarrulliset 2011-2013 malliin ?
    On nimittäin melkoinen viidakko mitä löytyi vastauksia pitkin maailmaa.
    Onko tässä x3 mallissa 3.0-3.5D näissä malleissa vaihdelaatikoissa eroa
    kestävyydessä? Eli mikä on ilmoitettu väännön kesto ja onko x5 laatikko kestävämpi?
    Nimimerkillä Recrolla jo kerran käyty...
    Mikäli joutuu autoon laittaan lähes 50000€ niin olisi mukava kun voisi vaikka venettä vetään perässä, jännittämättä kestääkö paikat.
    Tuo 3.5d moottorilla tuntuis olevan aika lähellä 535xd arvoja kulultaan jonka myötä oma kiinnostus kasvoi. x5 on sen verran painavampi ettei se oikein sytytä.
    T. Timo
  • Convertible
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2638
    • Turku

    #2
    Kyllä siitä oma topikki on..

    Itse hankin samanlaisen 3.5d kanssa korvaamaan tuon nykyisen sdn.

    F25 X3 35d
    E87 118i
    E46 330ti
    E46 M3
    E30 M3
    E30 M3 Convertible
    Z3 Roadster

    Comment

    • timotopi
      Bimmer Rookie
      • Nov 2013
      • 35
      • Jyväskylä

      #3
      Hei
      Haitkos saksasta tuon 35d ?
      Eipä näyttäis täällä olevan yhtään myynnissä.
      Sama kysymys Convertiblelle minkä itse kysyit aiemmin...
      Eli kuinka mielestäsi kulkee.?
      Onko sinulla koukkua ja mikä siinä on ilmoitettu vetopaino?
      Noita 3.0d näyttäis olevan mutta täys tehoisia ei näy myynnissä??
      Itsekkin hain tuon 525xda itse saksanmaalta.
      Kiitos etukäteen
      T. Timo


      Olen vaihtamassa E83 sdtä (tai haen saksasta) F25 malliin, mutta en osaa päättää, että mahtaako tavallinen 30d riittää, eli onko vajaatehoinen ja kulkuinen verrattuna 35d?

      Onko kukaan testannut molempia?

      Comment

      • touring39
        BTCF Member
        • May 2005
        • 3901
        • Kaarina

        #4
        Originally posted by timotopi View Post
        Hei
        Haitkos saksasta tuon 35d ?
        Eipä näyttäis täällä olevan yhtään myynnissä.
        Sama kysymys Convertiblelle minkä itse kysyit aiemmin...
        Eli kuinka mielestäsi kulkee.?
        Onko sinulla koukkua ja mikä siinä on ilmoitettu vetopaino?
        Noita 3.0d näyttäis olevan mutta täys tehoisia ei näy myynnissä??
        Itsekkin hain tuon 525xda itse saksanmaalta.
        Kiitos etukäteen
        T. Timo


        Olen vaihtamassa E83 sdtä (tai haen saksasta) F25 malliin, mutta en osaa päättää, että mahtaako tavallinen 30d riittää, eli onko vajaatehoinen ja kulkuinen verrattuna 35d?

        Onko kukaan testannut molempia?
        Sama 2000kg vetopaino on F25 ja F10. Jos haluaa kunnon veturia niin se on sitten X5.
        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

        Ex:
        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7395
          • Oulu

          #5
          Ei kokemusta, eikä videot ole varmaankaan oikeasti vertailukelpoisia, mutta onhan näissä eroa:
          30d: https://www.youtube.com/watch?v=ltio44zxdb0
          35d: https://www.youtube.com/watch?v=FBZXWkGbpL4#t=11s
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Convertible
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2638
            • Turku

            #6
            Niih, e83 sd menee 6,4 sec. Sataseen, kun f25 3.0 Menee 6.2 sec. ja 3.5 menee 5.8 sec.

            Eli kait sillä 3.0 kin kerkiää, mutta en ole kokeillut, miltä tuntuu.

            X3 vetää jotakin 2000kg luokkaa, eli jos se ei riitä, niin sitten x5 kehiin. Mutta jos haluaa henkilöautomaisen ajotuntuman ja käytöksen silloin x3 on ainoa vaihtoehto.

            X5 on sellainen tankki verrattuna x3.
            F25 X3 35d
            E87 118i
            E46 330ti
            E46 M3
            E30 M3
            E30 M3 Convertible
            Z3 Roadster

            Comment

            • timotopi
              Bimmer Rookie
              • Nov 2013
              • 35
              • Jyväskylä

              #7
              Moi
              Noinhan se menee. Suurimman ajan ajelen työmatkaa 10km suuntaansa.
              Tuntuu hullullta tuo x5 siihen käyttöön, toki perheen kanssa ajellaan
              myös. X3 olisi suurinpiirtein saman painoinen kuin nykyinen kiesi.
              Veneitä vetelen silloin tällöin, niin omaan tarpeeseen kuin työn puolestakin.
              Auto sais olla sporttinen = softaa peliin saman tien
              Työ paikallakin on noita 530xd pelejä riittämiin, joten vähän erilaista peliin.
              Maailmalla noi vetopainot vaihtelee 2000kg ja 2400kg välillä mikä kylläkin ihmetyttää.?
              T. Timo

              Comment

              • timotopi
                Bimmer Rookie
                • Nov 2013
                • 35
                • Jyväskylä

                #8
                No niin tulihan se x3 35d pihaan.
                Olipa mukava ajella tänään kesärenkailla Jyväskylässä...
                Onneksi rengasliikkeellä oli ymmärrystä ja vaihtoivat renkaat vanteille vaikka meni yli sulkemis ajan.
                Huomenna katsastukseen.
                Koitan laittaa kuvan josko onnistuisi.
                Mukavasti tuntuisi olevan vetoja, ei vaan oikeen pitoja.
                T.TimoClick image for larger version

Name:	$_57 (5).jpg
Views:	1
Size:	68.1 KB
ID:	4833566

                Comment

                • Convertible
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2638
                  • Turku

                  #9
                  Hieno, tuollainen kelpaisi minullekin..
                  F25 X3 35d
                  E87 118i
                  E46 330ti
                  E46 M3
                  E30 M3
                  E30 M3 Convertible
                  Z3 Roadster

                  Comment

                  • timotopi
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2013
                    • 35
                    • Jyväskylä

                    #10
                    No niin katsastuksessa käyty, ja läpi meni!!
                    On nämä saksanmaan autot mielestäni siinä mielessä erikoisia että
                    jokainen alustan tukivarsi ja osa hyvässä kunnossa että jokaisessa on kiinni vielä alkuperäinen tarralappunen, voihan tuokin toki olla kolari peli johon kaikki vaihdettu...
                    Takaisku oli että saksalaisessa rekisteriotteessa oli veto painona 2000kg.
                    Toinen katsastusmies tarkasti asiaa ja sanoi kahden kirjaimen sarjanumerossa
                    vaikuttavan asiaan jolloin olisi ollut 2400kg voihan perkules.
                    Täytyy myöntää että auto tuli hankittua pelkästään kuvien perusteella.
                    En ole koskaan aiemmin ajanut bemarin maastureilla.
                    Aikaisempi autoni oli e61 525xda -08 ja yllätykseni tässä on paremmat takajalkatilat?? Toki kontti on lyhyempi kuin aikaisemmassa, mutta koitetaan pärjätä.
                    Tarkoitus on laittaa tähän puuttuvat koukku ja webasto. Laitan lisätietoa noiden asennuksesta ja kustannuksista myöhemmin.
                    Autolla on ajettu 138tkm tähän mennessä ja kyllähän tähänkin pitäisi lisätä
                    tehoja. Jyväskylässä toimii Mo test onko kokemuksia ?? Heillä käytössä 4wd penkki.
                    Karalalla kävi ex auto mutta ei mitään tietoa mitä tuli..
                    Toki vetoja lisääntyi mutta olisi mukava tietää missä mennään.
                    Tähän 400 hp tavoite onko tuo realistista vakio vehkeillä?
                    T. Timo

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #11
                      Noissa on pallonivelissä väljää monesti jo uutena ja tukivarsia vaihdellaan takuuseen. Ei ihme siis vaikka olisi jo uusia osia alla...
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • timotopi
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2013
                        • 35
                        • Jyväskylä

                        #12
                        F25 Takavalot + jbe ohjainlaite

                        Moi
                        Pitää kertoa yksi hyvä uutinen noista takavaloista.
                        Mulla oli jo kolme valoa pimeänä, siis ledit.
                        Googlehan löysi vika kohteen hyvin.
                        Elikkäs kuvissa näkyvät piirilevyt pimeinä, ja syyllinen 750 ohmin juotokset.
                        Kävin aamulla elektroniikka korjaamolla ja kahvirahoilla korjas kolme levyä.
                        Taas toimii !!
                        On kumma ettei tuota myydä varaosana vaan pitäis ostaa koko umpiot??
                        Toinen ongelma joka on vaivannut on jbe ohjainlaite ??
                        Mulla jää adaptiiviset valot paikalleen kun jonkin ajan käyttää valoja.
                        Vika tulee ja menee omaan tahtiin, kyseinen jbe ohjaa valoja ja persuuksien lämmittimiä muilla kuin kuskilla. Auto kävi viime talvena Laakkosella ja menivät sitten ohjelmoimaan koko auton jotta pääsivät ohjelmoimaan tuota boxia...
                        No softahan siellä hävisi perkule ja maksoi 500€. Diaknoosi oli että oikean takapenkin selkänojan vastus pimeenä joka johtaa jbe:n sekoamiseen ehkä?
                        Hain auton kun piti olla viat pois, vaan mikään ei muuttunut.
                        Tuli tarjous laakkoselta että korjaavat selkänojat lämmitin vastuken ja laittavat uuden boxin 1000€ pitäis tulla kuntoon ehkä?
                        Onko muilla ollut tuommoisia ongelmia ??
                        Ei viittis montaa kertaa käyttää kokeiltavana kun noi viissataset ja tonnit vaihtaa omistajaa ja kaikki on kuitenkin kokeilua???
                        T.Timo
                        Attached Files

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎