Announcement

Collapse
No announcement yet.

mersusta x3:seen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • koyama
    Bimmer Rookie
    • Dec 2013
    • 81
    • rovaniemi

    mersusta x3:seen

    Kymmenkunta mersua on kokeiltu ja nyt on 2005 3.0 dieseli sillä gm:n kauhulaatikolla.Ajettu 319 tkm
    Ostin pikku vitosen liikkeestä pari viikkoa sitten .Viimeksi ostin mazdan liikkeestä vuonna-89 . Noin 20 autoa sitten yksityisiltä vuosien varrella.
    500-1000 euroa on yleensä mennyt ainakin mersujen kanssa ostopäivän jälkeen tyyppivikojen kanssa taistellessa ja korjaillessa.
    Pallonivel reaktiotangosta,iskarin yläpään laakeri ja xenon polttimo uusiksi kun hitaasti syttyi .Onko yleistä korjuuta liikkeen piikkiin?Minulla ei moisesta kokemusta,mutta mukisematta korjattiin.
    Menihän sitä tähänkin
    Ensimmäiseksi imusarjan läppien poisto.Läppäakselien juurista puski liejua,mutta itse läpät oli vielä virheettömässä kunnossa.Roskiin ne lensi saman tien.Mersuista poiketen aika maltillisesti töhnää kanavissa.Noin 2 mm
    Seuraavana vaihteiston huuhteluöljynvaihto.

    Mangeetissa parin millin kerros töhnää.Täyytyyhän siinä rautaa olla vaikkei sormiin tuntunutkaan.Öljy ei haissut palaneelta ja ei ollut läpimustaa.
    15 litraa kone käytti läpi ja väri vaihtui koneen tarkistusikkunassa punaiseksi kuten pitääkin.Asentajan mukaan hyvä laatikko.Paineet pysyi 2,5 kg vaihde deellä.Mitä se ikinä tarkoittaakaan,,en tiiiä.
    Minusta toimii kuten pitääkin.Vaihtohetki on hieman pehmeämpi uusilla öljyillä.Muuta eroa en löydä.Ehkä vaihtoväli hieman pidempi.
    Paljon on parjattu kyseistä laatikkoa.Onkohan ajotavalla ja olosuhteilla merkitystä minkä verran kestää ilman öljynvaihtoa.
    Paljon peräkärryn tai vaikka asuntovaunun vetoa norjan vuorilla 300 tkm ajetuilla öljyillä niin voihan se antautua.Siihen vielä lastutus niin taitaa olla piste iin päälle.
    En nostele vielä käsiä pystyyn voiton merkiksi,mutta kyllä tuntuu aika onnistuneelta ostokselta suomen halvimmaksi ja vielä liikkeestä ostettuna
    Attached Files
  • kt10734
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 370
    • Uusimaa

    #2
    Onnea uudesta X3:sta! Hyvän pelin olet varmasti ostanut. Itselläni vasta 195tkm ajettu samaisella laatikolla ja hyvin pelaa. Öljyt vaihdatin 180tkm kohdalla, eikä varmasti ole huono asia. Jatkossa ajattelin vaihtaa öljyt noin 80-100tkm välein. Ikuisia öljyjä kun ei ole olemassa.

    Eräs forumilainen kertoi, että GM:n laatikon rakennetta on vahvistettu 02-03 hujakoilla, en tiedä pitääkö paikkansa.

    Itse olen ajanut autolla nyt noin 25tkm, ja olen ollut todella tyytyväinen. Alkuun piti vaihtaa takajouset (autotohtori huomasi, että toinen poikki) ja startti, kun auto käynnistyi nihkeästi, mutta muuten toiminut todella hienosti. Yksi parhaista autoista, mitä itselläni on ollut.

    Tulis vaan nyt sitä lunta tänne eteläänkin!
    Last edited by kt10734; 28-12-2015, 12:15.


    Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      #3
      Itselläni ollut ja on edelleen 330xd joka kokolailla samoilla osilla kun X3, ajoin 165000 > 330000 kilometriin. Alussa momentinmuunnin uusittiin ja öljyt tuli vaihdettua sen takia 2 kertaa melkein peräkkäin. Laatikko pelannut hyvin muutamia -30 pakkaskeliä lukuunottamatta, silloin ei meinannut aamulla päästä eteen eikä taakse. Sittemmin huomasin että hetken tyhjäkäynnillä pyörittämisen jälkeen pelasi normaalisti. Venttiilikoneisto?

      330 tkm asti kaikki hyvin, sen jälkeen yhtenä päivänä se sitten mosahti, ei mitään repimisiä eikä mitään muuta kuin normaalia ajoa. Siten vaan ratasvalo mittariin ja 4 vaihde päälle...vikakoodeja yhdensun toisen vaihteen kytkeytymisestä. Sinänsä otin tuon aika normaalina tapahtumana huomioiden laatikon tyypin ja kilometrit.
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • koyama
        Bimmer Rookie
        • Dec 2013
        • 81
        • rovaniemi

        #4
        laatikko oireilun(muunnin) huomaa ensi kerran alamäen jälkeen kun alkaa pikku vastakko.
        Ennen kunnon vetoja voi erottaa pikku nykimistä.Näin jutteli laatikkokorjaaja.
        Heti korjuulle niin voi selvitä hyvinkin momentimen vaihdolla.
        900 kilsan reissulla vei 8L satkulla nastarenkaat alla.Auton näyttö näytti samaa.Sakkorajoilla koko ajan 93 km/h.Tulipa tuokin testattua.
        On hyvä ajaa vaikkei nelipyöräsuuntausta ole tehty nivelten vaihdon jälkeen.
        Keväällä sitten.Pari niveltä menee vähintään vaihtoon 30 asteen pakkasissa.Ikävä kullä
        Moottori on kyllä makia,vaikkei ole vielä tuikkausta saanut

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎