Akun kesto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BMW_Harrastaja
    replied
    Eiköhän ne ollut Boscheja ja/tai Vartoja ennen.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by X07 View Post
    Edelliset oli BMW:n omia akkuja, ...

    Onkohan vika vai ominaisuus, akkuhan on kylmässä tilassa jota sisätilan lämmitinkään ei lämmitä.
    Hiukka OT, mutta itellä ollut E39:ssä BMW:n akku vuodesta 2006 käytössä (akun navassa 2004 leima) ja toimii edelleen. Webastoa ei ole joten käyttö siltä osin kevyempää ja kerran pari talvessa on ollut CTEK kiinni yön tai pari ihan varmuuden vuoksi. Ja tuolla kylmässä takanurkassahan se tuossakin on joten ei kyllä lämpene mun 15 min pätkäajossa yhtään.

    Kuka lie valmistaja onkaan niin saman valmistajan akun ostaisin mielelläni seuraavaksikin.

    Leave a comment:


  • pasianssi71
    replied
    Teki mullekkin x:ä temput eikä lähtenytkään käyntiin -27 asteesta, laturi kiinni muutamaksi tunniksi eikä lähtenyt edes webasto päälle eikä myöskään m57 edes pyörähtänyt startilla, akku pari vuotias Bosch s5 100Ah.
    Ei onnistunut lataus konehuoneen puolelta, siispä akku irti, lämpimään ja lataukseen ja tämän jälkeen ei mitään ongelmaa käynnistyksessä.
    Onko näin että tuolta konehuoneesta on niin pitkät narut akulle että latausvirta häviää matkalla? Laturina "laadukas" einhell 8A.
    Olihan tuo akkukin tietty ihan hirveen kylmä, ei onneks vielä jäässä mutta kuitenkin varmaan vaikutti tuohon virran vastaanottokykyyn.

    Leave a comment:


  • X07
    replied
    Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
    Saa nähdä kestääkö exidekään yhtään paremmin, kun exidejä ne "BMW"-akutkin ovat.
    Hämärä muistikuva itselläkin asiasta, nyt onkin super boost kehissä.

    Bimmeri loistaa muutenkin, pari kertaa risteyksessä sutas, niin moottorin häiriövalo sytty välittömästi ja rupesi kutonen röpöttämään...talviautoilua.
    En tiedä liittyivätkö toisiinsa, mutta ainakin ajoitus oli sopiva.

    Leave a comment:


  • BMW_Harrastaja
    replied
    Saa nähdä kestääkö exidekään yhtään paremmin, kun exidejä ne "BMW"-akutkin ovat.

    Leave a comment:


  • X07
    replied
    Nyt siellä on virtaa antamassa Exide Premium Carbon Boost 100A. Ne Bemun omat akut ei kestäneet yhtään sen paremmin kuin edellinen tarvike.

    Kun lukee kylmän akun virranottokyvystä, niin akun paikka on huonoin mahdollinen talviolosuhteissa käynnistyksen kannalta, takakontissa pohjan verhoilun alla. Pitää jossain vaiheessa vielä hankkia kiinteä ylläpitolaturi kaiken varalta.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by BMWE39 View Post
    Aloittaja ei muuten tainnut mainita, olivatko kyseessä Mätänetin "hapotin-itse-ja-säästin" akut, vai ihan jotkut oikeat?
    Tuskin nuo aloittajan kaksi ensimmäistä BMW:n "omaa akkua" on mitään itsehapotettuja.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Tuo akun sijainti on kanssa olennainen syy akun nuukahtamiseen talvella. Molemmissa autoissani e46 330xd touring ja e53 x5 3.0d,akku on takana ulkolämpötilassa olevassa kolossa johon ei sisätilan lämpö ikinä yletä. e46 tein itse akunlämmittimen 50w itsesäätyvästä lämpökaapelista akun pohjaan. Se nostaa lämpöä 15-20 astetta ulkolämpötilasta, eli -30 asteessa akku n. -10 asteinen, jolloin akku toimii huomattavasti paremmin. Tämä vaan hankala käyttää kun saa olla aina roikassa auto.

    Leave a comment:


  • BMWE39
    replied
    Originally posted by Peasant View Post
    Vaikkei oliskaan ongelmia, on tapana ladata akkuja satunnaisesti ja talvella vähän useammin.
    Aamuisin roikkaan, jolloin Defan kiinteä laturi lataa samalla akkua ja iltapäivällä töistä lähtiessä Weballa lämpimäksi. Näin ei ole ollut ongelmia, vaikkei ajoaika olekaan pitkä, ts auton oma laturi ei ennätä paljoa ladata, etenkään kylmää akkua.

    Aloittaja ei muuten tainnut mainita, olivatko kyseessä Mätänetin "hapotin-itse-ja-säästin" akut, vai ihan jotkut oikeat?

    Leave a comment:


  • Peasant
    replied
    80Ah oli 2.0 D:ssäkin ja pikkasen alakanttiin webaston kanssa, ellei akkua oltu äskettäin ladattu. Kuukaus sitten vaihdoin 100Ah ja pikkasen paremmin pyöräyttää.

    Vaikkei oliskaan ongelmia, on tapana ladata akkuja satunnaisesti ja talvella vähän useammin.

    Leave a comment:


  • X07
    replied
    Originally posted by Sami_R View Post
    Voisiko syypää olla se kuuluisa lämmityslaitteen "siili"?

    Meneekö esivastukseen jossain tapauksessa jännite lepotilassa, auttaako sulakkeen pois ottaminen?

    Leave a comment:


  • X07
    replied
    Laturilla 1,5h lataus ja liikenteeseen, oli "muutama" muukin kohtalotoveri akun ostossa. Nyt on 100A tehoja käytössä, mutta vika edelleen. Täytyy mittailla lepovirtoja, ilmeisesti ei muuta keinoa ole?

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Munanjatke View Post
    Omassa kolmosessa on

    Varta F6 90Ah 720
    590 122 072

    Täytyy sanoa että aika onneton on akku, Vartan sivuilta kun kahtelee, niin akun tehon pitäis olla 90Ah 850, ja bosch tarjoaa saman tehoista akkua . Ja tuo nykyinen on akku on asennettu myyjäliikkeen toimesta 2014, viime talvena joutu hommaamaan defan 1204 laturin lohkolämmittimen kaveriks, tänäänkin pakkasta -24, lämmityksessä ja lautauksessa 3 tuntia, ja oli aika nihkeä käyntiin lähtö

    Ihmettelen vaan että miks on noin pien akku laitettu, vai onko tässä 3.0SD:ssä alkuperäinenkin akku tuon 720
    Itse katselin ihan samaa.Emännän sigun bensaversiossa on myös Vartan joku 80Ah perus akku.Ja kun Webaa pyöräyttää näillä pakkasilla puoli tuntia,niin nippa nappa jaksaa enää käynnistyä.Tänään tilasin omaan E60:iin uuden agm akun ja samanlaisen myös tuohon X3:een.Pitäisi mahtua kontin poteroon.Eikä enää tarvi olla ihan niin pelko persiissä koska jättää käynnistymättä.8A:n ylläpitolaturikin on hankittu kaveriksi uudelle akulle.

    Leave a comment:


  • Munanjatke
    replied
    Omassa kolmosessa on

    Varta F6 90Ah 720
    590 122 072

    Täytyy sanoa että aika onneton on akku, Vartan sivuilta kun kahtelee, niin akun tehon pitäis olla 90Ah 850, ja bosch tarjoaa saman tehoista akkua . Ja tuo nykyinen on akku on asennettu myyjäliikkeen toimesta 2014, viime talvena joutu hommaamaan defan 1204 laturin lohkolämmittimen kaveriks, tänäänkin pakkasta -24, lämmityksessä ja lautauksessa 3 tuntia, ja oli aika nihkeä käyntiin lähtö

    Ihmettelen vaan että miks on noin pien akku laitettu, vai onko tässä 3.0SD:ssä alkuperäinenkin akku tuon 720

    Leave a comment:


  • Sami_R
    replied
    Voisiko syypää olla se kuuluisa lämmityslaitteen "siili"?

    Leave a comment:

Working...
X