Akun kesto
Collapse
X
-
Originally posted by X07 View PostEdelliset oli BMW:n omia akkuja, ...
Onkohan vika vai ominaisuus, akkuhan on kylmässä tilassa jota sisätilan lämmitinkään ei lämmitä.
Kuka lie valmistaja onkaan niin saman valmistajan akun ostaisin mielelläni seuraavaksikin.
Leave a comment:
-
-
Teki mullekkin x:ä temput eikä lähtenytkään käyntiin -27 asteesta, laturi kiinni muutamaksi tunniksi eikä lähtenyt edes webasto päälle eikä myöskään m57 edes pyörähtänyt startilla, akku pari vuotias Bosch s5 100Ah.
Ei onnistunut lataus konehuoneen puolelta, siispä akku irti, lämpimään ja lataukseen ja tämän jälkeen ei mitään ongelmaa käynnistyksessä.
Onko näin että tuolta konehuoneesta on niin pitkät narut akulle että latausvirta häviää matkalla? Laturina "laadukas" einhell 8A.
Olihan tuo akkukin tietty ihan hirveen kylmä, ei onneks vielä jäässä mutta kuitenkin varmaan vaikutti tuohon virran vastaanottokykyyn.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostSaa nähdä kestääkö exidekään yhtään paremmin, kun exidejä ne "BMW"-akutkin ovat.
Bimmeri loistaa muutenkin, pari kertaa risteyksessä sutas, niin moottorin häiriövalo sytty välittömästi ja rupesi kutonen röpöttämään...talviautoilua.
En tiedä liittyivätkö toisiinsa, mutta ainakin ajoitus oli sopiva.
Leave a comment:
-
-
Saa nähdä kestääkö exidekään yhtään paremmin, kun exidejä ne "BMW"-akutkin ovat.
Leave a comment:
-
-
Nyt siellä on virtaa antamassa Exide Premium Carbon Boost 100A. Ne Bemun omat akut ei kestäneet yhtään sen paremmin kuin edellinen tarvike.
Kun lukee kylmän akun virranottokyvystä, niin akun paikka on huonoin mahdollinen talviolosuhteissa käynnistyksen kannalta, takakontissa pohjan verhoilun alla. Pitää jossain vaiheessa vielä hankkia kiinteä ylläpitolaturi kaiken varalta.
Leave a comment:
-
-
Tuo akun sijainti on kanssa olennainen syy akun nuukahtamiseen talvella. Molemmissa autoissani e46 330xd touring ja e53 x5 3.0d,akku on takana ulkolämpötilassa olevassa kolossa johon ei sisätilan lämpö ikinä yletä. e46 tein itse akunlämmittimen 50w itsesäätyvästä lämpökaapelista akun pohjaan. Se nostaa lämpöä 15-20 astetta ulkolämpötilasta, eli -30 asteessa akku n. -10 asteinen, jolloin akku toimii huomattavasti paremmin. Tämä vaan hankala käyttää kun saa olla aina roikassa auto.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Peasant View PostVaikkei oliskaan ongelmia, on tapana ladata akkuja satunnaisesti ja talvella vähän useammin.
Aloittaja ei muuten tainnut mainita, olivatko kyseessä Mätänetin "hapotin-itse-ja-säästin" akut, vai ihan jotkut oikeat?
Leave a comment:
-
-
80Ah oli 2.0 D:ssäkin ja pikkasen alakanttiin webaston kanssa, ellei akkua oltu äskettäin ladattu. Kuukaus sitten vaihdoin 100Ah ja pikkasen paremmin pyöräyttää.
Vaikkei oliskaan ongelmia, on tapana ladata akkuja satunnaisesti ja talvella vähän useammin.
Leave a comment:
-
-
Laturilla 1,5h lataus ja liikenteeseen, oli "muutama" muukin kohtalotoveri akun ostossa. Nyt on 100A tehoja käytössä, mutta vika edelleen. Täytyy mittailla lepovirtoja, ilmeisesti ei muuta keinoa ole?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Munanjatke View PostOmassa kolmosessa on
Varta F6 90Ah 720
590 122 072
Täytyy sanoa että aika onneton on akku, Vartan sivuilta kun kahtelee, niin akun tehon pitäis olla 90Ah 850, ja bosch tarjoaa saman tehoista akkua . Ja tuo nykyinen on akku on asennettu myyjäliikkeen toimesta 2014, viime talvena joutu hommaamaan defan 1204 laturin lohkolämmittimen kaveriks, tänäänkin pakkasta -24, lämmityksessä ja lautauksessa 3 tuntia, ja oli aika nihkeä käyntiin lähtö
Ihmettelen vaan että miks on noin pien akku laitettu, vai onko tässä 3.0SD:ssä alkuperäinenkin akku tuon 720
Leave a comment:
-
-
Omassa kolmosessa on
Varta F6 90Ah 720
590 122 072
Täytyy sanoa että aika onneton on akku, Vartan sivuilta kun kahtelee, niin akun tehon pitäis olla 90Ah 850, ja bosch tarjoaa saman tehoista akkua . Ja tuo nykyinen on akku on asennettu myyjäliikkeen toimesta 2014, viime talvena joutu hommaamaan defan 1204 laturin lohkolämmittimen kaveriks, tänäänkin pakkasta -24, lämmityksessä ja lautauksessa 3 tuntia, ja oli aika nihkeä käyntiin lähtö
Ihmettelen vaan että miks on noin pien akku laitettu, vai onko tässä 3.0SD:ssä alkuperäinenkin akku tuon 720
Leave a comment:
-
Leave a comment: