Announcement

Collapse
No announcement yet.

E53 3.0d Nykiminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Elfving
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 914
    • MeetMe@X.

    #16
    .....
    Last edited by Elfving; 25-02-2016, 10:24.

    Comment

    • mopedi
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 87

      #17
      Määrienvertailu tehty luottavaisena että syyllinen pätkimiseen löytyy, mutta vesiperä taisi olla. Määrät on huomattavan tasaiset, ja kuvassa oleva ohivuotojen määrä 2min käytöllä. Kierrokset nostamalla pahamaineiselle 1200-1500 pätkimisalueelle, on ohivuoto edelleen tasainen.
      Testattu myös suutin kerrallaan irtikytkemällä ja kierroksia nostamalla, sama pätkiminen jatkuu ko. kierrosalueella.
      Ohivuodot on yli 20ml, mutta luvattoman tasaiset ja käyntiinlähtö todella hyvä.:think
      Voiko viallinen turbiini oirehtia P päällä noin? Ajaessa ehkä ilmeisemmin, mutta että paikallaan?

      Saakohan tästä romuraudan hintaa kuusankoskella?
      Attached Files

      Comment

      • Hezman
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 708
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by mopedi View Post
        Testattu myös suutin kerrallaan irtikytkemällä ja kierroksia nostamalla, sama pätkiminen jatkuu ko. kierrosalueella.
        Suutin kerralla irtikytketty ja sama pätkiminenkö tapahtuu jokaisen suuttimen kohdalla?

        Testo on loistava ohjelma live-datan seurailuun ja tutkimiseen.

        Minkäslaisia jännitteitä/jännite vaihtelua näyttää tällaiset arvot kun "Capasitor voltage UC1 ja UC2"?
        Inpalla löytyy DDE:n alta ja analog values 1.

        Ehkä kaukaa haettua mutta kun tsekkasit suuttimien johtosarjan niin katoitko myös liittimien kunnon boksin päästä?
        Last edited by Hezman; 22-02-2016, 19:33. Reason: Lisä kysymyksiä

        Comment

        • mopedi
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 87

          #19
          Juuri näin. Sama pätkiminen jatkuu jokainen suutin irtikytkettynä erikseen, joten alkaa suutinvika olla poissuljettu.
          Kaasupotikkakin näyttää INPAn mukaan toimivan.

          En ole tuota suuttimen johtosarjaa boksilta tarkastanut, enkä enää oikeen usko suutinpuolen vikaan


          Originally posted by Hezman View Post
          Suutin kerralla irtikytketty ja sama pätkiminenkö tapahtuu jokaisen suuttimen kohdalla?

          Testo on loistava ohjelma live-datan seurailuun ja tutkimiseen.

          Minkäslaisia jännitteitä/jännite vaihtelua näyttää tällaiset arvot kun "Capasitor voltage UC1 ja UC2"?
          Inpalla löytyy DDE:n alta ja analog values 1.

          Ehkä kaukaa haettua mutta kun tsekkasit suuttimien johtosarjan niin katoitko myös liittimien kunnon boksin päästä?

          Comment

          • Hezman
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 708
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by mopedi View Post
            En ole tuota suuttimen johtosarjaa boksilta tarkastanut, enkä enää oikeen usko suutinpuolen vikaan
            Ei ehkä suuttimissa mutta suuttimien ohjauspuolessa kenties. Eräs tapaus vaan tuli mieleen jossa vettä oli päässy boksien päälle(X5). Oli pinnit pikkasen hapettunu ja ruostunu. En tiä oliko tehnyt sen aikaisemminkin kun boksin sisäpuolelta liitin oli vuorattu jollain tiivistemassalla.

            Vai meinaatko jotain mekaanista vikaa?

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #21
              rail paineanturia ja sen johtoa sekä esipaineanturia ja sen johtoa tutkisin nyt kyllä erittäin tarkasti.

              Comment

              • mopedi
                Bimmer Rookie
                • Feb 2005
                • 87

                #22
                Täytyy tutkia nämä kun vitutus vähenee ja motivaatio kasvaa
                Työmatka ajossa maantiellä ei juuri mitään ongelmaa. Kaupungissa ei pysty nykimisen takia ilman otsasuonen räjähtämistä ajaa.
                Moottoritilasta toisinaan vedättäessä kuuluu kirskahdus. Sillä vaihdoin paineensäätimen kun arvelin että mahdollisesti mekaaninen varo purkaa ylim. Rail paineita. Liekkoö suutin vai turbiiniko huutanee hoosiannaa

                Hyvä ostos! Myyjällä kannattaa lotota kun koeajon verran toimi.

                Originally posted by WSE1 View Post
                rail paineanturia ja sen johtoa sekä esipaineanturia ja sen johtoa tutkisin nyt kyllä erittäin tarkasti.

                Comment

                • Vetäjä
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2009
                  • 35
                  • Espoo

                  #23
                  Yksi helppo ja halpa konsti kannattaa kokeilla eli diesel puhdistusaineet. Itse kerran kokeillut autooni, jossa tyhjäkäynti -1000 rpm välillä vähän vatkas. Ainakin reilusti väheni oireet. Paha sanoa, johtuiko tästä, koska oire oli vähän satunnaisluonteinen. Noista mömmöistä on kovin ristiriitaista tietoa. Tiedä sitten mikä on totuus. Tosin sinun autosi oireet ehkä viittaavat johonkin "oikeaan" vikaan.

                  Comment

                  • mopedi
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2005
                    • 87

                    #24
                    Hyvin nykii edelleen. Hieman motivaatiota saaneena soittelin merkkiliikkeeseen, josko tarkastaisivat/ohjelmoisivat orkkis softan, mutta mitä sitä paskaa "ei taida noin vanhaan enään onnistua" oli vastaus
                    Melkoinen ongelmajäte näin vanha auto jo

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      #25
                      Originally posted by mopedi View Post
                      Hyvin nykii edelleen. Hieman motivaatiota saaneena soittelin merkkiliikkeeseen, josko tarkastaisivat/ohjelmoisivat orkkis softan, mutta mitä sitä paskaa "ei taida noin vanhaan enään onnistua" oli vastaus
                      Melkoinen ongelmajäte näin vanha auto jo
                      No jo on asenne marmorilla.. Ei ole kyllä mikään ihme temppu heittää sisään vakiosoftaa.. Ellei marmorilla onnistu, niin sovi vaikka jonkun foorumilaisen kanssa tuosta. Fläshäämistä varten olisi hyvä olla ICOM, mutta kyllähän niitäkin alkaa jo ympäri Suomea löytyä. M57 fläshääminen on todella nopea homma. Itse fläshääminen taisi viedä ~minuutin ja piuhojen virittelyyn, läppärin käynnistelyyn yms. sitten muutoma minuutti. Sulla ei ole paikkakuntaa profiilissa, mutta jos Joensuun suunnalla pyörähdät, niin pistä viestiä.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • mopedi
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2005
                        • 87

                        #26
                        Hyvin nykii ja nytkää edelleen. Ei ota merkkiliike hoitaakseen, eikä mene kaupaksi pilkkahintaan? Pakko kait se on suuttimet kokeeksi alkaa vaihtamaan.
                        Onko kellään mitään ideaa viallisen/viallisten suuttimien paikallistamiseksi. Jotain muuta kuin mekaaninen määrienvertailu tai korjausarvojen tuijottelu?

                        Jos Kainuun alueella taituria vian selvittämiseen niin ilmottautukoon.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          #27
                          Originally posted by mopedi View Post
                          Hyvin nykii ja nytkää edelleen. Ei ota merkkiliike hoitaakseen, eikä mene kaupaksi pilkkahintaan? Pakko kait se on suuttimet kokeeksi alkaa vaihtamaan.
                          Onko kellään mitään ideaa viallisen/viallisten suuttimien paikallistamiseksi. Jotain muuta kuin mekaaninen määrienvertailu tai korjausarvojen tuijottelu?

                          Jos Kainuun alueella taituria vian selvittämiseen niin ilmottautukoon.
                          Eipä tule mieleen muita tapoja suuttimien kunnon selvittämiseksi autossa kiinni ollessaan kuin korjausarvot ja ohivuotomittaus. Live-dataa tutkimalla näkisi sylinterien smoothness/roughness arvot, rail-paineet (pyynnit ja toteutuneet), ahtopaineen (pyynnit ja toteutuneet) jne. niin ei tarvitsisi arpoa. Toki suuttimet voi testata, jos jollain liikkeellä on testipenkki niille, mutta silloin joutuu suuttimet irroittamaan.

                          Joku harrastaja, jolla on INPA ja TESTO. Tai sitten asennat itsellesi INPA:n, jos ei ketään löydy lähistöltä.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • mopedi
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2005
                            • 87

                            #28
                            Nyt loppui nykiminen ja auton kanssa hermoilu. Kyyti on tasaista ja ajamisesta voi nauttia. Bmw hävisi taloudesta ja alla on ainut oikea vaihtoehto Toyota Corolla

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6324
                              • P-Pohjanmaa

                              #29
                              Originally posted by mopedi View Post
                              Nyt loppui nykiminen ja auton kanssa hermoilu. Kyyti on tasaista ja ajamisesta voi nauttia. Bmw hävisi taloudesta ja alla on ainut oikea vaihtoehto Toyota Corolla

                              Onko kyyti oikeasti tasaista ja voiko ajamisesta nauttia corollassa :think
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • 530xdTouring
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2016
                                • 58
                                • Siikajoki

                                #30
                                Originally posted by mopedi View Post
                                Nyt loppui nykiminen ja auton kanssa hermoilu. Kyyti on tasaista ja ajamisesta voi nauttia. Bmw hävisi taloudesta ja alla on ainut oikea vaihtoehto Toyota Corolla
                                Kyllä siihen Toyotaan äkkiä kyllästyy ja kaipuu Bemariin hiipii kohta takaraivoon

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎