Kai näihinkin vaihdetaan EGR-termari ja normitermari? Mitä hintaluokkaa noi olikaan? Marmori vs. Saksa?
E53 3.0d moottorin lämmöt talviajossa
Collapse
X
-
-
Kolmoseen maksoi jyväskylän laakkosella päätermari 62 ja egr-termari noin 50 € . Pienellä puuhastelulla sais kyllä koko egr lämmönvaihtimen ja termarin pois käytöstä... Ja säästäis 50 egee, ja ei nokeentuis paikat..BMW X3 3.0SD 2007
Comment
-
-
Nostan vielä tätä topiccia uudestaan ylös. Olen pannut merkille, että itselläni ei nouse edes +10 keleillä lämmöt yli 90. Enimmäkseen pyörivät 87-90 välillä kuormituksesta riippuen. Molemmat termarit vaihdettu kahteen kertaan.
Onko tätä normaalia vai pitäisikö käydä kuumempana? Ymmärtääkseni E60 mallit samalla koneella käyvät 90-95 haarukassa. Erityisesti pakkasilla lämpeneminen oli ongelma, mutta nyt toki tilanne on parempi kun ulkona lämmintä.
Hypoteesi:
Termarien vaihdon yhteydessä tehtiin havainto, että pakosarjan ja EGR:n välinen putki on käydessä ihan kylmä. Voisiko olla mahdollista, että autosta on EGR tulpattu ja koodattu pois softasta? Voisiko se selittää moottorin hitaan lämpenemisen / kylmänä käynnin?
EGR:n lämpövaikutukseen liittyen löysin:
EGR venttiilin sulkemisen haittapuolena on pakokaasupäästöjen lisääntyminen ja moottorin hitaampi lämpeneminen. Kovalla pakkasella moottori ei mahdollisesti saavuta lainkaan normaalia käyntilämpötilaansa. EGR venttiilin poistamista kokonaan käytöstä emme suosittele ajoneuvoihin joihin ei ole asennettu lisälämmitintä.
Lähde:
http://www.turbotec.com/henkiloautot/chiptuning/egr.php
Voisko mahdolliset EGR:n tulppauksen todeta jotenkin vai olisiko se joka tapauksessa ollut pakko huomata kun termareita vaihdettiin?E53 X5 3.0d Sport Individual '07
Comment
-
Originally posted by Kim View PostNostan vielä tätä topiccia uudestaan ylös. Olen pannut merkille, että itselläni ei nouse edes +10 keleillä lämmöt yli 90. Enimmäkseen pyörivät 87-90 välillä kuormituksesta riippuen. Molemmat termarit vaihdettu kahteen kertaan.Last edited by Heguli 31; 03-05-2016, 15:27.
Comment
Comment