Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytysvesiletkujen o-renkaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Salppa
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 50
    • Suomi

    Jäähdytysvesiletkujen o-renkaat


    Onko tietoa noista letkujen o-renkaista? Kun ei anna mitään osanumeroa renkaille, paitsi osanumerolle 10. Kaikki positiot kiinnostaa kun pitäis kaikki vaihtaa. Tai jos vaihtoehtoisesti o-renkaiden koot sais selville, ni vois vaikka tarvikkeena hakea. Ittellä jo niin venyneet ettei asennus oikeen onnistu, saati mittaus. Samat osat taitaa olla käytössä myös M57-moottorissa.
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9987
    • KVLA

    #2
    Ei noita myydä oem-osana erikseen.Tulee aina uuden (kalliin?) letkun mukana.Pitäisi ottaa letkuja irti ja niistä ne o-renkaat malliksi,jos niitä jostain esim. hydr.liikkeestä löytyisi irrallisena.

    Comment

    • Salppa
      Bimmer Rookie
      • Oct 2012
      • 50
      • Suomi

      #3
      Olishan se liian fiksuu et et niit sais.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Nämä topikit on itselle aina yhtä mielenkiintoisia/hämmentäviä, kun koskaan ei ole tarvinnut jäähdytysletkujen tiivisteitä vaihtaa. Yhteen putsaus ja jarrukumirasvaa liukkariksi, niin aina ovat istahtaneet kuin isi äidin selkään, eikä vuotoja ole ilmennyt.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Salppa
          Bimmer Rookie
          • Oct 2012
          • 50
          • Suomi

          #5
          Osa noista oli jo mennyt kovaksi ja venahtaneet. Ei siin pal rasvaus auta. No Etrasta sain uudet, et ei tarvinnu uusii letkuja kokonaan.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9138
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Salppa View Post
            Osa noista oli jo mennyt kovaksi ja venahtaneet. Ei siin pal rasvaus auta. No Etrasta sain uudet, et ei tarvinnu uusii letkuja kokonaan.
            Kuulostaa tosiaan, että sinun tapauksessa tiivisteiden uusiminen on ollut tarpeen. Ihmetyttää vain, mitä näille on oikein tapahtunut, kun ei ole itsellä tullut vastaan. Vai onkohan mulla vain käynyt satumainen tuuri. Juuri viime viikolla tuli omasta 13 vuotta vanhasta 370 tkm ajetusta suurin osa jäähdytysnesteliitoksista avattua. Osa noista vaati purkaessa melkoista voiman käyttöä, mutta kasatessa ei mitään ongelmaa liukastamisen jälkeen, eikä vuotoja ole ilmennyt.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Esal
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1344
              • Lempäälä

              #7
              2 kpl olen uusinut. Ekan tarve tuli kun imusarjan alla oleva bakeliittiosa joka lohkon kyljessä alkoi vuotaa läpi. Uusi osa oli ihan hölsky väljä letkuun. Kun vein sitä liikeeseen takasin, todettiin että vanha osa oli turvonnut ja venyttänyt tiivisteen uuteen osaan väljäksi. Uudella o-renkaalla sai toimimaan vanhan letkun kanssa. Toiselle tuli tarve kun jäähdytin piti vaihtaa, alavesiletkun liitos ei irronnut millään, ja sahasin lopulta jäähdyttimestä putkenpään irti. Pala ei meinannut millään irota vaan hajosi palasiksi sitä mukaan kun työkalut isonivat. Lopulta jonkun irroitusöljyn kanssa se jämä tuli irti ja tiiviste oli sökö. Sopiva o-rengas löytyy esim. tiivisteliikeistä.
              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

              Comment

              • Käyttäjä
                Bimmer Rookie
                • Oct 2014
                • 60
                • kuun pimeä puoli

                #8
                Omasta oli termarista mennyt vastaavanlainen tiiviste, ilmeisesti jonkinlainen asennusvirhe alunperin tapahtunut ja siitä se hiljalleen tiputteli. Tiiviste oli käsin tarkastellessa muuttanut muotoaan profiililtaan litteäksi Vaihdoin koko termarin ja samalla siinä alavesiletkun, ja voi saatana miten tiukassa oli syylarin pää. Helpoimmalla pääsi kun nosti koko syylarin alavesiletkuineen pöydälle ja naputteli hellästi vanhan letkun irti
                e61 530d 2004
                ex e39 530d sedan 2001, e46 318i touring

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎