Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 e53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nelosnuhvi
    Newbiemmer
    • Jun 2016
    • 13
    • Pohjanmaa

    X5 e53

    Huomenniii!

    Alkoi tämä bemarin omistaminen vastustaa oikein kunnolla.. Vuosi yhteistä taivalta ongelmitta menty ja mahtavaa on ollut joten ei haluis autosta luopua.

    Ensin alkoi vaihdelaatikko oireilemaan, siihen tehtiin sitten öljynvaihto (aika arvokas operaatio), se parantui hieman sillä, mutta sitten samalla ilmestyi moottoripuolen ongelmaa... Lämmöt alkoi nousemaan tappiin ja auto meni vikatilaan lopulta. Lämmönousu oli todella rajua, lähes kerrasta punarajalle... Lamaannutti autonkin täydellisesti.

    Vuosmallia 2004 ja diisseli.

    Edit: juttua selkeytetty uusien tietojen myötä
    Last edited by nelosnuhvi; 30-06-2016, 01:42.
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Paljon ajettu?
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • nelosnuhvi
      Newbiemmer
      • Jun 2016
      • 13
      • Pohjanmaa

      #3
      Semmonen 370tkm muistaakseni

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #4
        Originally posted by nelosnuhvi View Post
        Semmonen 370tkm muistaakseni
        eikä moottorin puolelta mitään vikakoodeja? Silloin laatikkokorjaus tai vaihto.
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • Roito
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2009
          • 3921
          • Tavastila/Kotka

          #5
          Adaptaatio arvojen nollaus, olisko siitä apuja? toki aika rankalta kuulostaa oireilut niin taitaa olla jotain ihan vikaa vikaa :think
          BMW E70 X5 käyttismöhkö
          MB W639 Kummisetä

          Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10043
            • KVLA

            #6
            Jotenkin vaan tuntuisi,että vikaa on jossain muualla,kuin itse laatikossa. Onko moottoripuolen vikakoodeja luettu ollenkaan? Ja jos on,niin millä? Jollain yleistesterillä ei saa kaikkea haluttua tietoa. Eli Inpa tai vastaavaa peliin ennen jatkotoimenpiteitä.

            Comment

            • nelosnuhvi
              Newbiemmer
              • Jun 2016
              • 13
              • Pohjanmaa

              #7
              Kiitokset vastauksista
              Last edited by nelosnuhvi; 30-06-2016, 01:32.

              Comment

              • Roito
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2009
                • 3921
                • Tavastila/Kotka

                #8
                Originally posted by nelosnuhvi View Post
                moottorin lämmöt nousee lähelle punarajaa sellaisen 15km ajon jälkeen.
                Juu tämä on kyllä ihan vika, eikä ominaisuus, älä vaan anna kuumentua liikaa ettei tulis tahallaan ylimääräistä romua tyrkylle, koodit lukuun ja siitä sitten eteenpäin korjailemaan moottoriongelmia pois.
                BMW E70 X5 käyttismöhkö
                MB W639 Kummisetä

                Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                Comment

                • Esal
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1344
                  • Lempäälä

                  #9
                  Missähän lämpötilassa tuo lämpömittarin viisari alkaa kääntyä yläasennosta kuuman puolelle? Pitkälti yli 100 asteen täytyy olla...
                  *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10043
                    • KVLA

                    #10
                    Originally posted by nelosnuhvi View Post
                    En itse ole joutanut autoa käyttää korjaamolla joten välikäden kautta kuulin vaan että jotain oli moottoripuolella näkynyt vikakoodeissa, kun olivat nopeasti vilkaisseet. Mutta en tiedä mitä. silloin vissiin oli vielä näkemys että ongelmat korjaantuu sillä laatikon öljynvaihdolla joten asiaa ei oltu tutkittu kuitenkaan eteenpäin.
                    Aikuisten oikeasti: VAIHDA KORJAAMOA. Jos tietämys on tuota tasoa,että kun moottorista tulee vikakoodeja ja tehotkin häviää,niin aletaan laatikon öljyjä vaihtelemaan. Ei varmasti korjaannu laatikon öljynvaihdolla. No asiakas toki kokeilut maksaa. Tosin itse en maksaisi tuossa tilanteessa usean satasen kokeiluja...

                    PS. Jos lämmöt seikkailee punarajalla,niin en paljoa kyllä tuolla ajelisi.

                    PS.2. Noista moottorin vikakoodeista olisi kannattanut mainita jo aloitus postauksessa. Helpottaisi "arpomista".
                    Last edited by Heguli 31; 28-06-2016, 10:28.

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7527
                      • Jyväshyvä

                      #11
                      Vikiseekö tai kihnuttaako auto käydessään?
                      Ettei olis dampperipyörä mennyt ja vesipumppu ei pyöri kunnolla?
                      Tai sitten vesipumppu on mennyt tai termari jumissa...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • nelosnuhvi
                        Newbiemmer
                        • Jun 2016
                        • 13
                        • Pohjanmaa

                        #12
                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        Aikuisten oikeasti: VAIHDA KORJAAMOA. Jos tietämys on tuota tasoa,että kun moottorista tulee vikakoodeja ja tehotkin häviää,niin aletaan laatikon öljyjä vaihtelemaan. Ei varmasti korjaannu laatikon öljynvaihdolla. No asiakas toki kokeilut maksaa. Tosin itse en maksaisi tuossa tilanteessa usean satasen kokeiluja...

                        PS. Jos lämmöt seikkailee punarajalla,niin en paljoa kyllä tuolla ajelisi.

                        PS.2. Noista moottorin vikakoodeista olisi kannattanut mainita jo aloitus postauksessa. Helpottaisi "arpomista".
                        Noh, ei tää niin vakavaa ole Laatikon öljyt päätettiin vaihtaa jo kuukausi sitten kun huollossa niin mustat olivat ja sitä vaihdelaatikon oireilua ilmoilla jo oli. Nytten vasta myöhemmin tuli mukaan nämä moottorinoireilut. Kuten kirjoitinkin. Ja vikakoodista kuulin kanssa tässä vasta kun olin aloituspostauksen tehnyt..

                        Lämmöt siis polkaisi puolestavälistä mittaria aivan huomaamatta tuonne lähelle punarajaa ja tämän jälkeen ei autolla olekkaan ajettu (odottaa nyt vikakoodien lukua ja diagnoosia siitä eteenpäin) kun sitäkin jo epäiltiin että vielä auto ajossa on.

                        Comment

                        • nelosnuhvi
                          Newbiemmer
                          • Jun 2016
                          • 13
                          • Pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Vikiseekö tai kihnuttaako auto käydessään?
                          Ettei olis dampperipyörä mennyt ja vesipumppu ei pyöri kunnolla?
                          Tai sitten vesipumppu on mennyt tai termari jumissa...
                          Ei kyllä mitään ylimääräisiä ääniä kuulu, en oo huomannut ainakaan

                          Comment

                          • pekka87
                            Newbiemmer
                            • Sep 2016
                            • 1
                            • Lahti

                            #14
                            Ei liity aiheeseen mutta uuttakaan aihetta en mokoman takia viitsi aloittaa. Pitäisi x:ään saada lisää valoa sisälle ja muut sisäpolttimot vaihtuivat ledeiksi nätisti mutta "päävalot" sisälle tuottaa päänvaivaa.

                            MISTÄ kattovalon/paneelin saa irttoitettua ehjänä, jotta saan "kattovalot" vaihdettua tehokkaampiin? Kiitos jo etukäteen.
                            :think

                            Comment

                            • Spainbmw
                              Newbiemmer
                              • Mar 2016
                              • 14
                              • Spain

                              #15
                              Originally posted by pekka87 View Post
                              Ei liity aiheeseen mutta uuttakaan aihetta en mokoman takia viitsi aloittaa. Pitäisi x:ään saada lisää valoa sisälle ja muut sisäpolttimot vaihtuivat ledeiksi nätisti mutta "päävalot" sisälle tuottaa päänvaivaa.

                              MISTÄ kattovalon/paneelin saa irttoitettua ehjänä, jotta saan "kattovalot" vaihdettua tehokkaampiin? Kiitos jo etukäteen.
                              :think
                              Tuulilasin puolelta napsahtaa paneeli irti. Varovasti muovi meisselillä kampeaa tai vastaavalla. Ostin itse kanssa sarjan jossa tuli kaikki valot sisälle.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎