Täällä hävisi vihdoin etujarrujen tärräys, kun vaihdettiin jurnuttava etupyöränlaakeri uuteen. Nyt jarrut ottaa todella tasaisesti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kierot jarrulevyt
Collapse
X
-
Nyt tarvittaisiin asiantuntija-apua:
Nyt on levyt vaihdettu kahdesti. Etutukivarret ja alapallonivelet on vaihdettu. Edelleen täristää, eikä löydy väljää etupäästä.
Voiko alatukivarsien etuhelat jollakin lailla vaikuttaa levyjen kieroontumiseen, vai onko onnistuneesti tullut ostettua maanantaikappaleet kahdesti (levyt). Kummallakin kerralla heti vaihdon jälkeen ei ole täristänyt, vasta muutaman tuhannen kilsan jälkeen.
Comment
-
-
Originally posted by X07 View PostNyt tarvittaisiin asiantuntija-apua:
Nyt on levyt vaihdettu kahdesti. Etutukivarret ja alapallonivelet on vaihdettu. Edelleen täristää, eikä löydy väljää etupäästä.
Voiko alatukivarsien etuhelat jollakin lailla vaikuttaa levyjen kieroontumiseen, vai onko onnistuneesti tullut ostettua maanantaikappaleet kahdesti (levyt). Kummallakin kerralla heti vaihdon jälkeen ei ole täristänyt, vasta muutaman tuhannen kilsan jälkeen.
Comment
-
-
Originally posted by KV1 View PostSatulat varmaan jo hyvin putsattu ja männät herkistelty?
Tukivarren heloissa oli väljää, onko se saakeli ostettava vielä kolmannet levyt?! Edelliset on muutaman tuhannen ajetut, hakkaa tosissaan näpeille jarruttaessa.
Comment
-
-
Originally posted by X07 View PostLevyjen vaihdon yhteydessä paikat putsattu ja voideltu, erityisesti napa. Mäntiin ei ole koskettu, palat tietty vaihdettu aina uudet.
Tukivarren heloissa oli väljää, onko se saakeli ostettava vielä kolmannet levyt?! Edelliset on muutaman tuhannen ajetut, hakkaa tosissaan näpeille jarruttaessa.
Olis jo ekalla kerralla pitänyt purkaa satulat osiin. Veikkaan että männät ruosteessa ja siinä oikea syy ravistukseen. Palojen pitää myös liikkua kevyesti satulassa, ruoste "turvottaa" helposti ja palat jumittaa.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostVaihda vaan kolmannen kerran turhaan ne levyt.
Olis jo ekalla kerralla pitänyt purkaa satulat osiin. Veikkaan että männät ruosteessa ja siinä oikea syy ravistukseen. Palojen pitää myös liikkua kevyesti satulassa, ruoste "turvottaa" helposti ja palat jumittaa.
Outoa tässä on se, että levyjen vaihdon jälkeen ei ravista muutamaan tuhanteen kilsaan. Jokuhan tossa heittikin aiemmin, että pitäisi hioa levyt.
Pitänee sekin kokeilla.
Comment
-
-
Itse juuri samanlaisen vian kokeneena kehotan tarkistamaannavan heittokellolla. Edellinen omistaja oli antanut navalle lekaa laakerinvaihdon yhteydessä sen verran reilusti että napa oli 0,05mm kiero. Mystinen homma mutta uudelle levyllä jarrutärinät aina katosivat mutta tankin tai parin jälkeen pikku hiljaa hiipi tärinät esiin. Uusinapa ja levy niin nyt on vuosi menty ilman tärinöitä. Oma diagnoosise että levy vispasi hieman ja pala hankadi aina samaan kohtaan levyä --> levyyn tuli paksuus ero joka sitten tuntui ratissa tärinänä jarruttaessa
Originally posted by X07 View PostHeti alkuun levyjä ei vaihdettu ravistuksen takia, vaan olivat kuluneet liian ohuiksi ja katsastuksessa pistivät vaihdettaviksi. Ongelmat alkoi levyjen vaihdon ja muutaman tuhannen jälkeen. On kai männät vielä katsottava, muuten on kyllä käyty paikat läpi ja nyt niveletkin.
Outoa tässä on se, että levyjen vaihdon jälkeen ei ravista muutamaan tuhanteen kilsaan. Jokuhan tossa heittikin aiemmin, että pitäisi hioa levyt.
Pitänee sekin kokeilla.
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostVaihda vaan kolmannen kerran turhaan ne levyt.
Olis jo ekalla kerralla pitänyt purkaa satulat osiin. Veikkaan että männät ruosteessa ja siinä oikea syy ravistukseen. Palojen pitää myös liikkua kevyesti satulassa, ruoste "turvottaa" helposti ja palat jumittaa.
Comment
-
-
Originally posted by X07 View PostHeti alkuun levyjä ei vaihdettu ravistuksen takia, vaan olivat kuluneet liian ohuiksi ja katsastuksessa pistivät vaihdettaviksi. Ongelmat alkoi levyjen vaihdon ja muutaman tuhannen jälkeen. On kai männät vielä katsottava, muuten on kyllä käyty paikat läpi ja nyt niveletkin.
Outoa tässä on se, että levyjen vaihdon jälkeen ei ravista muutamaan tuhanteen kilsaan. Jokuhan tossa heittikin aiemmin, että pitäisi hioa levyt.
Pitänee sekin kokeilla.
Uusilla levyillä ei ravista kun levyissä uutena tasainen kitka ympäri kiekon. Pikkuhiljaa jarrujen jumituksen takia levy kiillottuu epätasaisesti ja taas täristää.
Kunnolla herkistetyillä satuloilla levy saa heittää vaikka kympin ja toisenkin ja vieläkään ei täristä.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Päivitystä tilanteeseen, etupyörän laakerit piti taas vaihtaa ja ajattelin koittaa vaihteeksi alkuperäisiä napoja. Ovathan ne kalliit mutta jotain tolkkua asiaan oli saatava.
Tarvikelaakeri on uuteena selvästi jäykempi pyörimään kuin orkkis ja orkkiksen poori on selvästi tiukempi vetoakseliin kuin tarvikkeen.
Onko sitten niin että tarvikelaakeri purkaa rasvansa jarruihin ja tämä aiheuttaa jarruongelmia?
Sorvautin vanhat levyt taas kerran ja tällä kertaa jarruvapinoita ei ole esiintynyt vaikka olen ajellut paljon kesän aikana.
Joten, jos ei vapinat ala hellittämään niin orkkis navat tilalle.e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
Comment