Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 4.6 iS E53 käy vajaalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #16
    Venttiilit testaa helposti tähän malliin: https://www.youtube.com/watch?v=OC5Tzh47Eh4

    Eli paineilmaa sylinteriin ja kuunnellaan mistä se tulee ulos.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • kawis
      BTCF Member
      • Sep 2009
      • 187
      • Kokkola

      #17
      Originally posted by HTK12 View Post
      Venttiilit testaa helposti tähän malliin: https://www.youtube.com/watch?v=OC5Tzh47Eh4

      Eli paineilmaa sylinteriin ja kuunnellaan mistä se tulee ulos.
      Lainataas tätä.Kuinka jäykkä tai löysä kuuluu olla sen kuskinpuoleisen lyhemmän ketjun kiristimen?

      Vänkärinpuoli on jäykkä.

      Omassa on niin löysä että sormilla painelee kasaan.Toimiiko se jousella vai öljynpaineella vaiko molemmilla?

      Ja voiko sen kiristimen löysyys saada aikaan p0011 ja p0021 koodeja?
      Sähkörimpula

      Ex
      BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
      BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
      BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

      Comment

      • laaku
        Newbiemmer
        • Nov 2006
        • 18

        #18
        Ainakin jakoketjun kiristäjä toimii molemmin, eli jousella ja öljynpaineella. Oma uskomukseni on, että myös nuo pikkukiristäjät toimisivat jousella sekä öljynpaineella. Kiristäjäthän toimivat vänkärin ja kuskin puolella eripäin.

        Itse en näitä osia vaihtanut. Kiristäjät sai kyllä painettua kasaan omassakin autossa.

        Vikakoodeistasi en osaa sano oikeastaan mitään. Ilmeisesti jotakin venttiileiden ajoitukseen.

        Comment

        • laaku
          Newbiemmer
          • Nov 2006
          • 18

          #19
          Katsastuksessa tuli hylsy. Päästöt vänkärinpuolen putkesta ok, mutta kuskinpuolen putkesta tuli "ei herran jumala". Vitos pytty antaa edelleen misfire koodia tasasin välein. Puristuspaineet nousee samoihin kuin muissakin mutta huomattavalla viiveellä. Onko tämä selvä venttiilivika?

          Kuskin puolelta pakopuolelle on uusittu/puhdistettu venttiilinnostajat, jotka tuntuivat olevan jumissa.

          Sen verran katsastuksessa iloakin, että vaikka katsastusmies kävi rekkapuolella tärisyttämässä niveliä, nii jämäkässä kunnossa vaikutti olevan. Tämä rekkapuolella käynti oli siitä syystä, että pari vuotta on kuulunut ploplop ääni jostakin mitä katsastuksessa ei ole löydetty.

          Comment

          • laaku
            Newbiemmer
            • Nov 2006
            • 18

            #20
            Onkos jollakin muulla käynyt kuten kuvassa?

            Nokka-akselin pää on varmaan murtunut laahain episodin yhteydessä. En käyttänyt ketjua ja hammasrattaita irti, nii murtumaa ei huomannut. Kun auto ei mennyt pakokaasupäästöistä läpi, konetta purettiin kuskinpuolelta pintaa syvemmälle ja tuli esiin tuo nokan murtuma. Pala ei ole tippunut koneeseen vaan lähti murtumakohdasta irti ihan sormin painamalla.

            Onko jollakin ideaa mistä kysellä uutta? Kannattaako kysellä käytettynä?
            Attached Files

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              #21
              Myyntipalstalla oli/on myynissä IS nokat, toinen imu rikki. Liekö sitten kumpi puoli, tuurillaan voisi olla juuri tuo kaipaamasi ehjä.

              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • laaku
                Newbiemmer
                • Nov 2006
                • 18

                #22
                Kiitos. Täytyypä kysellä.

                Comment

                • laaku
                  Newbiemmer
                  • Nov 2006
                  • 18

                  #23
                  Tämä Äxä on viimein saanut puhtaat paperit katsastuksesta. Laahaimien hajoaminen ja nokka-akselin pultin irtoaminen aiheuttivat kuskin puolelle venttiilivaurioita sekä nokka-akselin rikkoontumisen. Lisäksi kuskinpuolelle piti uusia lambda-anturit. Kiitokset kaikille raatilaisille ja ehjän nokan myyjälle Ylivieskaan.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎