Ainakin jakoketjun kiristäjä toimii molemmin, eli jousella ja öljynpaineella. Oma uskomukseni on, että myös nuo pikkukiristäjät toimisivat jousella sekä öljynpaineella. Kiristäjäthän toimivat vänkärin ja kuskin puolella eripäin.
Itse en näitä osia vaihtanut. Kiristäjät sai kyllä painettua kasaan omassakin autossa.
Vikakoodeistasi en osaa sano oikeastaan mitään. Ilmeisesti jotakin venttiileiden ajoitukseen.
Katsastuksessa tuli hylsy. Päästöt vänkärinpuolen putkesta ok, mutta kuskinpuolen putkesta tuli "ei herran jumala". Vitos pytty antaa edelleen misfire koodia tasasin välein. Puristuspaineet nousee samoihin kuin muissakin mutta huomattavalla viiveellä. Onko tämä selvä venttiilivika?
Kuskin puolelta pakopuolelle on uusittu/puhdistettu venttiilinnostajat, jotka tuntuivat olevan jumissa.
Sen verran katsastuksessa iloakin, että vaikka katsastusmies kävi rekkapuolella tärisyttämässä niveliä, nii jämäkässä kunnossa vaikutti olevan. Tämä rekkapuolella käynti oli siitä syystä, että pari vuotta on kuulunut ploplop ääni jostakin mitä katsastuksessa ei ole löydetty.
Nokka-akselin pää on varmaan murtunut laahain episodin yhteydessä. En käyttänyt ketjua ja hammasrattaita irti, nii murtumaa ei huomannut. Kun auto ei mennyt pakokaasupäästöistä läpi, konetta purettiin kuskinpuolelta pintaa syvemmälle ja tuli esiin tuo nokan murtuma. Pala ei ole tippunut koneeseen vaan lähti murtumakohdasta irti ihan sormin painamalla.
Onko jollakin ideaa mistä kysellä uutta? Kannattaako kysellä käytettynä?
Tämä Äxä on viimein saanut puhtaat paperit katsastuksesta. Laahaimien hajoaminen ja nokka-akselin pultin irtoaminen aiheuttivat kuskin puolelle venttiilivaurioita sekä nokka-akselin rikkoontumisen. Lisäksi kuskinpuolelle piti uusia lambda-anturit. Kiitokset kaikille raatilaisille ja ehjän nokan myyjälle Ylivieskaan.
Comment