Moro,
Auto siis -06 face-lift , ajettu 203tkm, ja oireet seuraavanlaiset:
Vetää pienillä nopeuksilla omasta mielestä normaalisti, mutta yli satasen vauhdeissa kiihdyttäessä kone hyytyy ja yrittää vaihtaa pienemmälle.
Edellisellä omistajalla teki tilapäisesti samaa mutta oli korjaantunut biltsun dpf-cleaner-litkuilla. Itse ajoin sisään Forten nesteet tuplamääräisenä, oireet helpottivat hieman mutta ongelma edelleen olemassa.
Ei herjaa DPF-valolla taulussa. Oma käsitys asiasta on että suodatin olisi melko lailla tukossa ja korjaus olisi ko. värkin poistaminen, tietäen mahd riskit esim katsastuksessa.
DPF:n poistoa ei monet firmat tee, mutta esim Hgin Konalassa homma hoituisi (pajalla jolla on "hupaisa" nimi") mutta puhelimessa epäiltiin vahvasti turbovikaa. Itselle tuo kuulostaa epätodennäköiseltä koska pienissä vauhdeissa vetää normaalisti..
Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Kandeisko tuota turbon kuntoa yritää selvitellä vai jatkanko itsepäisesti DPF- tutkintalinjalla ja etenen poiston suhteen?
Auto siis -06 face-lift , ajettu 203tkm, ja oireet seuraavanlaiset:
Vetää pienillä nopeuksilla omasta mielestä normaalisti, mutta yli satasen vauhdeissa kiihdyttäessä kone hyytyy ja yrittää vaihtaa pienemmälle.
Edellisellä omistajalla teki tilapäisesti samaa mutta oli korjaantunut biltsun dpf-cleaner-litkuilla. Itse ajoin sisään Forten nesteet tuplamääräisenä, oireet helpottivat hieman mutta ongelma edelleen olemassa.
Ei herjaa DPF-valolla taulussa. Oma käsitys asiasta on että suodatin olisi melko lailla tukossa ja korjaus olisi ko. värkin poistaminen, tietäen mahd riskit esim katsastuksessa.
DPF:n poistoa ei monet firmat tee, mutta esim Hgin Konalassa homma hoituisi (pajalla jolla on "hupaisa" nimi") mutta puhelimessa epäiltiin vahvasti turbovikaa. Itselle tuo kuulostaa epätodennäköiseltä koska pienissä vauhdeissa vetää normaalisti..
Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Kandeisko tuota turbon kuntoa yritää selvitellä vai jatkanko itsepäisesti DPF- tutkintalinjalla ja etenen poiston suhteen?
Comment