Announcement

Collapse
No announcement yet.

E53 3.0l jäähdysneste lämpötila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • valsukki
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 61
    • Kouvola

    E53 3.0l jäähdysneste lämpötila

    Termari vaihdettu mutta lämmöt ei nouse puoleen väliin, olisiko anturi vähän sökönä. Missä sijaitsee onkos hankala anturi vaihtaa itse. Tuleeko nesteet ulos?anturin sijainti..
    Last edited by valsukki; 01-03-2017, 21:46.
  • valsukki
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 61
    • Kouvola

    #2
    Originally posted by valsukki View Post
    Termari vaihdettu mutta lämmöt ei nouse puoleen väliin, olisiko anturi vähän sökönä. Missä sijaitsee onkos hankala anturi vaihtaa itse. Tuleeko nesteet ulos?anturin sijainti..
    Eikö täällä ole ketää kuka tietäis mistä anturi lähden metsästämään.

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #3
      Nr.3

      CLICK
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Ennen anturin vaihtoa katso vaikka infrapuna lämpömittarilla paljonko ne lämmöt on.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • valsukki
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 61
          • Kouvola

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          Ennen anturin vaihtoa katso vaikka infrapuna lämpömittarilla paljonko ne lämmöt on.
          Kattelin obd mokkulan välityksellä niin lämmöt oli siin 90 asteen hujakoilla,eli normi mut lämpömittari vähän hämää kun ei ole pysty suoras,se on noin kello 11 kohal jopa vähän alle

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10058
            • KVLA

            #6
            Onko tuo l-anturi "tuplatoiminen"? Eli antaa kahteen suuntaan tietoa. Mittarille ja moottorinohjaukselle. Ja nyt olisi mittarinäytön osio viallinen ja siten vääristää näytettävää lämpötilaa?

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #7
              Originally posted by valsukki View Post
              Kattelin obd mokkulan välityksellä niin lämmöt oli siin 90 asteen hujakoilla,eli normi mut lämpömittari vähän hämää kun ei ole pysty suoras,se on noin kello 11 kohal jopa vähän alle
              Vai onko pikselit korjattu ja lämpömittarin neula laitettu väärään asentoon?

              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Onko tuo l-anturi "tuplatoiminen"? Eli antaa kahteen suuntaan tietoa. Mittarille ja moottorinohjaukselle. Ja nyt olisi mittarinäytön osio viallinen ja siten vääristää näytettävää lämpötilaa?
              Näissä lämpöantureissa on samassa paketissa erilliset piirit mittaristolle ja ECU:lle.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10058
                • KVLA

                #8
                Originally posted by Clavurion View Post
                Näissä lämpöantureissa on samassa paketissa erilliset piirit mittaristolle ja ECU:lle.
                Tätä tuolla kirjoituksellani tarkoitin(kin). Tuleeko moottorin lämpötila tieto testeriin ns. ECU osiosta vai mittariston osiosta. Äkkisiltään voisi kuvitella,että ECU:n kautta. Ja tällöin tuo mittarinäyttämä voisi olla persiillään juurikin tuon (osittain viallisen) anturin takia.

                Comment

                • valsukki
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2009
                  • 61
                  • Kouvola

                  #9
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Tätä tuolla kirjoituksellani tarkoitin(kin). Tuleeko moottorin lämpötila tieto testeriin ns. ECU osiosta vai mittariston osiosta. Äkkisiltään voisi kuvitella,että ECU:n kautta. Ja tällöin tuo mittarinäyttämä voisi olla persiillään juurikin tuon (osittain viallisen) anturin takia.
                  No eihän se anturi paljoa maksa jos kokeilee jos vika olis siinä. Onks kukaa vaihtanu kyseistä anturi? Ei vissii tule hirveest nestettä pihalle? Mites ilmaus?

                  Comment

                  • valsukki
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2009
                    • 61
                    • Kouvola

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Vai onko pikselit korjattu ja lämpömittarin neula laitettu väärään asentoon?



                    Näissä lämpöantureissa on samassa paketissa erilliset piirit mittaristolle ja ECU:lle.
                    Pikseli korjauksest ei tietoa..

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10058
                      • KVLA

                      #11
                      Originally posted by valsukki View Post
                      No eihän se anturi paljoa maksa jos kokeilee jos vika olis siinä. Onks kukaa vaihtanu kyseistä anturi? Ei vissii tule hirveest nestettä pihalle? Mites ilmaus?
                      Jos ja kun sen kylmällä koneella (ja paisarin korkki tietysti kiinni) tekee varovasti "lennossa",niin ei varmasti kahvikupillista tai paria enempää pääse karkaamaan. Joten erillistä ilmaamista ei silloin tarvita. Vaan ihan pelkkä nesteen pieni lisäys riittää.

                      Comment

                      • valsukki
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 61
                        • Kouvola

                        #12
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Nii toi anturi siis antaa tiedon mittarille sisälle. Mikäs lämpöanturi on alavesi letkussa. ?sillä ei vaikusta mittarin näyttämään..

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by valsukki View Post
                          Nii toi anturi siis antaa tiedon mittarille sisälle. Mikäs lämpöanturi on alavesi letkussa. ?sillä ei vaikusta mittarin näyttämään..
                          Coolant radiator outlet sensor vaikuttaa ainoastaan sähköflektin toimintaan.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • valsukki
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2009
                            • 61
                            • Kouvola

                            #14
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Coolant radiator outlet sensor vaikuttaa ainoastaan sähköflektin toimintaan.
                            Okei.

                            Comment

                            • valsukki
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2009
                              • 61
                              • Kouvola

                              #15
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Onks toi haastavas paikas. Yritin tutkailla mistä pääsis vaihtaa. Onks antaa vinkkii että kun en löytäny ees koko anturii viel nii onks toi kuskin puolella jossain lähes koneen takaosassa. Pystyykö yläkautta vaihtaa. Öljynsuodattimen jalas on kans joku anturi? Ei vissiin se ole kummiskaan oikea.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎