X5 kesärenkaiden valinta

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • samson76
    replied
    Minulle tulee misukan latitude sport 3 eteen 275/40R20 ja taakse 315/35R20. Vanteina V spoke 227. Nyt on joka nurkassa 275/40 bridgestonen blizzak kitkat ja hyvä ajaa noilla.

    Leave a comment:


  • uusauto
    replied
    Mä käytän noilla 20" 214 Y-spoke vanteilla 275/40-20" gummia ympäriinsä ja menee kuin juna, eikä vetele. Kaverilla presiis sama 315 takapyörillä ja aivan järkky urille, vaikka kulmat pitäis olla tikissään. Ehkä tuo 315 vaan yksinkertaisesti on liian leveä meidän urasille teille.

    Leave a comment:


  • Takamisakari
    replied
    Mulla oli entisessä 4,8iS:ssä samaa kokoluokkaa ja ovat kyllä jäätävän kokoiset munkit. Tällasessa karvalakkimallin kiesissä saa kelvata perusturon renkulat, mutta niin alas en aio vielä vajota että laittaisin jotkut linglongit.

    Leave a comment:


  • Manukki
    replied
    Juuri noista kumhoista ei kokemusta mutta yleensä ne on olleet nimen omaan vähän sinnepäin. Flat spottia kylmänä(alle 15 asteen&#128563, kuluvat hampaalle vaikka kulmat kunnossa jne.
    Michelin Pilot Sport 4 acoustic-versioina tuli eilen alle 275/40 ja 315/35r20 kokoisina.
    Eipä ole mitkään renkaat tuntuneet mukavammilta ajossa ja hiljaisemmilta tähän saakka, vaikka koko on aivan järjetön näille teille.
    Ei myöskään tunnu vetelevän nyt lyhyen kokemuksen perusteella.

    Leave a comment:


  • Takamisakari
    replied
    Onkos tällaisista kokemusta kellään? Nykyisillä Latitudeilla ropsahtaa sakot eli peliliikkeitä pitää tehdä. Mitään aivan halpiksia ei uskalla ostaa mutta eikö Kumhojen pitäisi olla jo "vähän siellä päin"?

    Kumho Crugen HP91 285/45 R19 107W vanteen suojalistalla (FSL)€ 161,70
    2€ 323,40Kumho Crugen HP91 255/50 R19 103W vanteen suojalistalla (FSL)€ 140,10
    2€ 280,20Loppusumma€ 603,60

    Leave a comment:


  • jms1601
    replied
    Ei voi moittia Dunloppeja alla. Ei vetele juurikaan ja suht hiljaiset ajella, joten eiköhän noilla tämä kesä vedellä. Takaset on hiinä ja hiinä, mutta etusilla helposti tämä kesä

    Leave a comment:


  • jms1601
    replied
    Originally posted by hoikkas View Post
    Yks rengas heppu meinasi että olisi hyvä olla -13 jälkeen tehdyt, mutten muista kuukautta. Ja että useat on moittinut runlatteja kun alkaa pintaa olemaan vähäsen. Kyllä niissä myös hieman pintakovuutta on enemmän. Mut jos sulla ton verran pintaa niin miksei Anais tätä kesäkautta ainakin. Jos tuntuu ihan ok:lle.
    No joo, aina kun bimmeri on Saksasta tuotu niin on menny runflatit vaihtoon ja se on tonnin kierros ja vanteineen 2-2,5 tonnin kierros.
    Kun tuo x5 nyt Suomeen saapuu niin toiveissa ois, että noilla kumeilla ajais ainakin tämän kesän, syksyllä sitten kuitenkin talvikummien osto edessä. Noihin renkaihin vaan tahtoo palaa useampi tonni aina kun Saksasta pirssin ostaa.
    Luulisin, että on uudemmat kumit ku -13 tehty, autolla kuitenki ajeltu 75 tkm ja jos 6mm pintaa jäljellä vielä niin tuskin alkuperäiset enää alla.
    Ens viikolla pitäis pirssi saaha niin sittenpä sen näkee.

    Leave a comment:


  • hoikkas
    replied
    Originally posted by jms1601 View Post
    Ok, tämä hyvä tietää Ehkä noilla renkailla sitten ajelee mitkä alla. Noissakin tuntu olevan se 6mm pintaa jäljellä.
    Yks rengas heppu meinasi että olisi hyvä olla -13 jälkeen tehdyt, mutten muista kuukautta. Ja että useat on moittinut runlatteja kun alkaa pintaa olemaan vähäsen. Kyllä niissä myös hieman pintakovuutta on enemmän. Mut jos sulla ton verran pintaa niin miksei Anais tätä kesäkautta ainakin. Jos tuntuu ihan ok:lle.

    Leave a comment:


  • jms1601
    replied
    Originally posted by hoikkas View Post
    On ollut 2014 tehdyt ja noin 6mm ollut pintaa, koossa 275/40/20 ja 315/35/20.
    Ehkä vähän äänekkäämmät ja hieman Utissa levottomaksi kuin nykyiset ei runflat Toyo SUV renkaat 285/35/21 ja 325/30/21 koossa.
    Ok, tämä hyvä tietää Ehkä noilla renkailla sitten ajelee mitkä alla. Noissakin tuntu olevan se 6mm pintaa jäljellä.

    Leave a comment:


  • hoikkas
    replied
    Originally posted by jms1601 View Post
    Onko kellään kokemusta noista Dunlopin Sport Max runflat renkaista? Miten toimii Suomen teillä ja onko kuin isoääniset? Vai tarviiko varautua vaihtaan ilmakumirenkaisiin:think
    On ollut 2014 tehdyt ja noin 6mm ollut pintaa, koossa 275/40/20 ja 315/35/20.
    Ehkä vähän äänekkäämmät ja hieman Utissa levottomaksi kuin nykyiset ei runflat Toyo SUV renkaat 285/35/21 ja 325/30/21 koossa.

    Leave a comment:


  • jms1601
    replied
    Originally posted by uusauto View Post
    Kokemusta muun merkkisistä runflat renkaista ja kaikki poikkeuksetta kovaäänisiä ja huonoja ajaa. Ei tule yhteenkään omaan ikinä enää.
    Sama kokemus itselläki, mutta E- ja F-sarjalaisista. Ajattelin vaan, että onko X5:ssa eri tilanne, mutta ei taida olla.
    Aikanaan (vuonna 2006-2007) E61:ssa oli tuotaessa runflatit alla ja järkyttävän isoääniset ja aivan järkyttävät ajaa. No 6 vuotta myöhemmin F-sarjalaisen alla oli muistaakseni Dunlopin runflatit ja ei ollut kovin isoääniset, mutta veteli urissa. Eli kait noissakin ominaisuudet jotenkin kehittyy vuosien varrella:think. Nyt taas kolme vuotta myöhemmin on toiveet korkealla, ettei tarvisi alkaa renkaita vaihtaan kun auto rantautuu Suomeen. Nähtäväksi jää

    Leave a comment:


  • uusauto
    replied
    Originally posted by jms1601 View Post
    Onko kellään kokemusta noista Dunlopin Sport Max runflat renkaista? Miten toimii Suomen teillä ja onko kuin isoääniset? Vai tarviiko varautua vaihtaan ilmakumirenkaisiin:think
    Kokemusta muun merkkisistä runflat renkaista ja kaikki poikkeuksetta kovaäänisiä ja huonoja ajaa. Ei tule yhteenkään omaan ikinä enää.

    Leave a comment:


  • jms1601
    replied
    Onko kellään kokemusta noista Dunlopin Sport Max runflat renkaista? Miten toimii Suomen teillä ja onko kuin isoääniset? Vai tarviiko varautua vaihtaan ilmakumirenkaisiin:think

    Leave a comment:


  • Morriz
    replied
    Laitoin Toyon renkaat, taakse 285/45/19 ja edessä 255/50/19 styling 132 vanteille. Alkuun ihmettelin vetelyä, mutta rengaspoijaat oli tehny pienen källin. Toisessa eturenkaassa painetta 3 ja toisessa takasessa 2, kaikissa nyt 2.5 ja on kyllä hyvä ajaa

    Leave a comment:


  • Macke
    replied
    Eipä tuo laite varmasti voikaan olla hiljainen 275/295/315R20 akselilla millään kesädonitseilla Suomen mahtibaanoilla. Iitsenikin kyllä silti yllätti kuinka paljon tulee rengasmökää kabiiniin...

    Leave a comment:

Working...
X