Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 kesärenkaiden valinta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TuomasTee
    replied
    Kokeilin sitten ajettavuudeltaan sanoinkuvaamattomien runflattien tilalle Dunloppia alkuperäisessä 21” koossa. Meteliä oli pari dB ja hintaa muutama satanen vähemmän kuin Michelineillä tai Continentaleilla. Hyvin toimii, uraherkkyys hävisi, meteli vähentyi ja mukavuus löytyi.

    Originally posted by TuomasTee View Post
    Nyt olisi ensimmäinen äksä eli F15 alla mutta 20” puolikuntoiset runflatit tuhoavat ajettavuuden. Tarkoitus olisi ulkonäkösyistä laittaa 21” tai 22” tilalle mutta 22”:ssa arveluttaa mukavuus. Mitä renkaita suosittelette äffäläiseen kokemuksen perusteella edellä mainitussa koossa ja onko näillä mahdollista saavuttaa mukavuus ja päästä eroon uraherkkyydestä?

    -Blacklion BU66?
    -Toyo?
    -Hankook?
    -Continental?
    -Michelin?

    Madalluskin houkuttaisi käyttäen Eibachia tai hillitympänä vaihtoehtona orkkis F85 jousia.

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by Takkula View Post
    Tuokin malli näyttäs olevan ok, harkitsin myös näitä 20" sais ton takavanteen 11.5" leveydellä, kuvia ku vaan ois jossain (E70) tai (F15) alla
    Laita vaan suoraan se 22". 20" on vaan liian pieni X5:een.

    Leave a comment:


  • Takkula
    replied
    Originally posted by jms1601 View Post
    FR2 passais paremmin
    Tuokin malli näyttäs olevan ok, harkitsin myös näitä 20" sais ton takavanteen 11.5" leveydellä, kuvia ku vaan ois jossain (E70) tai (F15) alla

    Leave a comment:


  • nonmerce
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Se on just näin! Alla pyörii itsellä tällä hetkellä Toyot koossa 285/35/22, tulivat vanteiden mukana. Ihan asiallisilta renkailta vaikuttaa kaikin puolin. Eniten hämmästyttää kuinka vähän uraherkkyys lisääntyi verrattuna 255/50R19 kitkarenkaisiin. Menee kyllä todella nätisti. Painetta renkaissa tietysti +3 bar...
    Oikein

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by nonmerce View Post
    22 tuumaiset käytännössä ainoa järkevä vanne koko F15seen, jos ulko näköä ja ajettavuutta maan tiellä yhtään arvostaa
    Se on just näin! Alla pyörii itsellä tällä hetkellä Toyot koossa 285/35/22, tulivat vanteiden mukana. Ihan asiallisilta renkailta vaikuttaa kaikin puolin. Eniten hämmästyttää kuinka vähän uraherkkyys lisääntyi verrattuna 255/50R19 kitkarenkaisiin. Menee kyllä todella nätisti. Painetta renkaissa tietysti +3 bar...

    Leave a comment:


  • nonmerce
    replied
    22 tuumaiset käytännössä ainoa järkevä vanne koko F15seen, jos ulko näköä ja ajettavuutta maan tiellä yhtään arvostaa

    Leave a comment:


  • jms1601
    replied
    Originally posted by Takkula View Post
    Sattuuko kellään pyörii X5 ferradan vanteita? Tarvis vähän kuvia olin aikeissa joko Ferrada fr3 tai fr4 22 tuumaisena laittaa
    http://ferradawheels.com/collection/
    FR2 passais paremmin

    Leave a comment:


  • Takkula
    replied
    Sattuuko kellään pyörii X5 ferradan vanteita? Tarvis vähän kuvia olin aikeissa joko Ferrada fr3 tai fr4 22 tuumaisena laittaa

    Leave a comment:


  • jms1601
    replied
    Originally posted by TuomasTee View Post
    Nyt olisi ensimmäinen äksä eli F15 alla mutta 20” puolikuntoiset runflatit tuhoavat ajettavuuden. Tarkoitus olisi ulkonäkösyistä laittaa 21” tai 22” tilalle mutta 22”:ssa arveluttaa mukavuus. Mitä renkaita suosittelette äffäläiseen kokemuksen perusteella edellä mainitussa koossa ja onko näillä mahdollista saavuttaa mukavuus ja päästä eroon uraherkkyydestä?

    -Blacklion BU66?
    -Toyo?
    -Hankook?
    -Continental?
    -Michelin?

    Madalluskin houkuttaisi käyttäen Eibachia tai hillitympänä vaihtoehtona orkkis F85 jousia.
    Hankookkeja ollut itellä paljon ja ne ei ainakaan ole uraherkkiä. On sen verran pyöreät olat, että passaa Suomen paskoille teille Ja on kohtuu hiljaisiakin, uudet Evot odottaa tallissa alle laittoa, mutta takatalvi siirsi vaihtoa. Ja hinta laatu suhde mielestäni kohdallaan.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Isoja seka rengastuksia käytettäessä kannattaa varmistaa rengassarjan vierintäkehän yhdenmukaisuus akseleiden välillä vaikka ne olisi netin laskureilla kuinka laskettu samoiksi.

    Mittaamalla voi löytyä mielenkiintoisa kehäeroja vaikka laskennallisesti pitäisi olla samaa kastia. Kannattaa mitata piruttaan, kun kumit vanteilla.

    Jakolaatikko on se joka tämän asian tulee kyllä huomaamaan.

    Leave a comment:


  • TuomasTee
    replied
    Nyt olisi ensimmäinen äksä eli F15 alla mutta 20” puolikuntoiset runflatit tuhoavat ajettavuuden. Tarkoitus olisi ulkonäkösyistä laittaa 21” tai 22” tilalle mutta 22”:ssa arveluttaa mukavuus. Mitä renkaita suosittelette äffäläiseen kokemuksen perusteella edellä mainitussa koossa ja onko näillä mahdollista saavuttaa mukavuus ja päästä eroon uraherkkyydestä?

    -Blacklion BU66?
    -Toyo?
    -Hankook?
    -Continental?
    -Michelin?

    Madalluskin houkuttaisi käyttäen Eibachia tai hillitympänä vaihtoehtona orkkis F85 jousia.
    Last edited by TuomasTee; 05-04-2019, 22:06.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Manukki View Post
    Kyllä tuollaisen 315 leveän saa merkittävästi kulumaan keskeltä kun polkee motarin rampeista ja rekoista ohi vähän raskaammalla jalalla ja muuten ajelee ihan normaalisti. Karkea Suomen asfaltti, 0,8 barin ylipaine, 2,2 tonnia massaa (tyhjänä) ja 600nm tekee tehtävänsä.

    Jotta alhainen paine kuluttaa tuollaisen renkaan keskeltä saa alipainetta olla paljon, millään kymmenyksien erolla niin ei käy.

    Omaan tonnikeijuuni laitoin eilen eteen 2,4 ja taakse 2,6 +10 asteen lämpötilassa. Samoilla paineilla viime kesän jäljiltä renkaat kuluneet täysin tasaisesti, ajelen lähinnä yksin läppärilaukku takapenkillä.
    Renkaat 275/40 ja 315/35r20 Michelin Pilot Sport 4
    Sulla jotain faktaa tämän väittämän tueksi? Rengasvalmistajatkin sanoo, että alipaine aiheuttaa keskelle kulumaa. Nykyisillä renkailla et kyllä saa keskeltä kulumaan ylipaineella, jos paineet on alle renkaanvalmistajan maksimipaineen.

    Originally posted by Manukki View Post
    On vaan SAV:ssä se kevyen ja täyden kuorman ero hitusen suurempi kuin henkilöautossa. Mutta jatkakaa
    Niin pieni ero, että ei sillä kyllä ole mitään käytännön merkitystä. F11 saa suunnilleen saman verran hyötykuormaa kun E70:een. Kummassakin hyötykuorma on siellä 500-600kg tietämillä riippuen millä tuulella inssi on ollut kun painot laittanut otteeseen.
    Last edited by HTK12; 27-03-2019, 00:06.

    Leave a comment:


  • Manukki
    replied
    On vaan SAV:ssä se kevyen ja täyden kuorman ero hitusen suurempi kuin henkilöautossa. Mutta jatkakaa

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Niinpä, näinhän se on lähes jokaisessa BMW:ssä. Ja takarenkaastahan tässä kyse olikin. Mieluummin pieni yli- kuin alipaine.

    Leave a comment:


  • Manukki
    replied
    ...niin, taakse ja täydellä kuormalla eli auto täynnä ihmisiä ja tavaraa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎