Originally posted by TuomasTee
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X5 kesärenkaiden valinta
Collapse
X
-
Kokeilin sitten ajettavuudeltaan sanoinkuvaamattomien runflattien tilalle Dunloppia alkuperäisessä 21” koossa. Meteliä oli pari dB ja hintaa muutama satanen vähemmän kuin Michelineillä tai Continentaleilla. Hyvin toimii, uraherkkyys hävisi, meteli vähentyi ja mukavuus löytyi.
-
-
Originally posted by Fabsu View PostSe on just näin! Alla pyörii itsellä tällä hetkellä Toyot koossa 285/35/22, tulivat vanteiden mukana. Ihan asiallisilta renkailta vaikuttaa kaikin puolin. Eniten hämmästyttää kuinka vähän uraherkkyys lisääntyi verrattuna 255/50R19 kitkarenkaisiin. Menee kyllä todella nätisti. Painetta renkaissa tietysti +3 bar...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nonmerce View Post22 tuumaiset käytännössä ainoa järkevä vanne koko F15seen, jos ulko näköä ja ajettavuutta maan tiellä yhtään arvostaa
Leave a comment:
-
-
22 tuumaiset käytännössä ainoa järkevä vanne koko F15seen, jos ulko näköä ja ajettavuutta maan tiellä yhtään arvostaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Takkula View PostSattuuko kellään pyörii X5 ferradan vanteita? Tarvis vähän kuvia olin aikeissa joko Ferrada fr3 tai fr4 22 tuumaisena laittaa
http://ferradawheels.com/collection/
Leave a comment:
-
-
Sattuuko kellään pyörii X5 ferradan vanteita? Tarvis vähän kuvia olin aikeissa joko Ferrada fr3 tai fr4 22 tuumaisena laittaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TuomasTee View PostNyt olisi ensimmäinen äksä eli F15 alla mutta 20” puolikuntoiset runflatit tuhoavat ajettavuuden. Tarkoitus olisi ulkonäkösyistä laittaa 21” tai 22” tilalle mutta 22”:ssa arveluttaa mukavuus. Mitä renkaita suosittelette äffäläiseen kokemuksen perusteella edellä mainitussa koossa ja onko näillä mahdollista saavuttaa mukavuus ja päästä eroon uraherkkyydestä?
-Blacklion BU66?
-Toyo?
-Hankook?
-Continental?
-Michelin?
Madalluskin houkuttaisi käyttäen Eibachia tai hillitympänä vaihtoehtona orkkis F85 jousia.Ja on kohtuu hiljaisiakin, uudet Evot odottaa tallissa alle laittoa, mutta takatalvi siirsi vaihtoa. Ja hinta laatu suhde mielestäni kohdallaan.
Leave a comment:
-
-
Isoja seka rengastuksia käytettäessä kannattaa varmistaa rengassarjan vierintäkehän yhdenmukaisuus akseleiden välillä vaikka ne olisi netin laskureilla kuinka laskettu samoiksi.
Mittaamalla voi löytyä mielenkiintoisa kehäeroja vaikka laskennallisesti pitäisi olla samaa kastia. Kannattaa mitata piruttaan, kun kumit vanteilla.
Jakolaatikko on se joka tämän asian tulee kyllä huomaamaan.
Leave a comment:
-
-
Nyt olisi ensimmäinen äksä eli F15 alla mutta 20” puolikuntoiset runflatit tuhoavat ajettavuuden. Tarkoitus olisi ulkonäkösyistä laittaa 21” tai 22” tilalle mutta 22”:ssa arveluttaa mukavuus. Mitä renkaita suosittelette äffäläiseen kokemuksen perusteella edellä mainitussa koossa ja onko näillä mahdollista saavuttaa mukavuus ja päästä eroon uraherkkyydestä?
-Blacklion BU66?
-Toyo?
-Hankook?
-Continental?
-Michelin?
Madalluskin houkuttaisi käyttäen Eibachia tai hillitympänä vaihtoehtona orkkis F85 jousia.Last edited by TuomasTee; 05-04-2019, 22:06.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Manukki View PostKyllä tuollaisen 315 leveän saa merkittävästi kulumaan keskeltä kun polkee motarin rampeista ja rekoista ohi vähän raskaammalla jalalla ja muuten ajelee ihan normaalisti. Karkea Suomen asfaltti, 0,8 barin ylipaine, 2,2 tonnia massaa (tyhjänä) ja 600nm tekee tehtävänsä.
Jotta alhainen paine kuluttaa tuollaisen renkaan keskeltä saa alipainetta olla paljon, millään kymmenyksien erolla niin ei käy.
Omaan tonnikeijuuni laitoin eilen eteen 2,4 ja taakse 2,6 +10 asteen lämpötilassa. Samoilla paineilla viime kesän jäljiltä renkaat kuluneet täysin tasaisesti, ajelen lähinnä yksin läppärilaukku takapenkillä.
Renkaat 275/40 ja 315/35r20 Michelin Pilot Sport 4
Originally posted by Manukki View PostOn vaan SAV:ssä se kevyen ja täyden kuorman ero hitusen suurempi kuin henkilöautossa. Mutta jatkakaaLast edited by HTK12; 27-03-2019, 00:06.
Leave a comment:
-
-
On vaan SAV:ssä se kevyen ja täyden kuorman ero hitusen suurempi kuin henkilöautossa. Mutta jatkakaa
Leave a comment:
-
-
Niinpä, näinhän se on lähes jokaisessa BMW:ssä. Ja takarenkaastahan tässä kyse olikin. Mieluummin pieni yli- kuin alipaine.
Leave a comment:
-
-
...niin, taakse ja täydellä kuormalla eli auto täynnä ihmisiä ja tavaraa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: