On ollut 2014 tehdyt ja noin 6mm ollut pintaa, koossa 275/40/20 ja 315/35/20.
Ehkä vähän äänekkäämmät ja hieman Utissa levottomaksi kuin nykyiset ei runflat Toyo SUV renkaat 285/35/21 ja 325/30/21 koossa.
Ok, tämä hyvä tietää Ehkä noilla renkailla sitten ajelee mitkä alla. Noissakin tuntu olevan se 6mm pintaa jäljellä.
530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Ok, tämä hyvä tietää Ehkä noilla renkailla sitten ajelee mitkä alla. Noissakin tuntu olevan se 6mm pintaa jäljellä.
Yks rengas heppu meinasi että olisi hyvä olla -13 jälkeen tehdyt, mutten muista kuukautta. Ja että useat on moittinut runlatteja kun alkaa pintaa olemaan vähäsen. Kyllä niissä myös hieman pintakovuutta on enemmän. Mut jos sulla ton verran pintaa niin miksei Anais tätä kesäkautta ainakin. Jos tuntuu ihan ok:lle.
Yks rengas heppu meinasi että olisi hyvä olla -13 jälkeen tehdyt, mutten muista kuukautta. Ja että useat on moittinut runlatteja kun alkaa pintaa olemaan vähäsen. Kyllä niissä myös hieman pintakovuutta on enemmän. Mut jos sulla ton verran pintaa niin miksei Anais tätä kesäkautta ainakin. Jos tuntuu ihan ok:lle.
No joo, aina kun bimmeri on Saksasta tuotu niin on menny runflatit vaihtoon ja se on tonnin kierros ja vanteineen 2-2,5 tonnin kierros.
Kun tuo x5 nyt Suomeen saapuu niin toiveissa ois, että noilla kumeilla ajais ainakin tämän kesän, syksyllä sitten kuitenkin talvikummien osto edessä. Noihin renkaihin vaan tahtoo palaa useampi tonni aina kun Saksasta pirssin ostaa.
Luulisin, että on uudemmat kumit ku -13 tehty, autolla kuitenki ajeltu 75 tkm ja jos 6mm pintaa jäljellä vielä niin tuskin alkuperäiset enää alla.
Ens viikolla pitäis pirssi saaha niin sittenpä sen näkee.
530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Ei voi moittia Dunloppeja alla. Ei vetele juurikaan ja suht hiljaiset ajella, joten eiköhän noilla tämä kesä vedellä. Takaset on hiinä ja hiinä, mutta etusilla helposti tämä kesä
530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Onkos tällaisista kokemusta kellään? Nykyisillä Latitudeilla ropsahtaa sakot eli peliliikkeitä pitää tehdä. Mitään aivan halpiksia ei uskalla ostaa mutta eikö Kumhojen pitäisi olla jo "vähän siellä päin"?
Juuri noista kumhoista ei kokemusta mutta yleensä ne on olleet nimen omaan vähän sinnepäin. Flat spottia kylmänä(alle 15 asteen😳, kuluvat hampaalle vaikka kulmat kunnossa jne.
Michelin Pilot Sport 4 acoustic-versioina tuli eilen alle 275/40 ja 315/35r20 kokoisina.
Eipä ole mitkään renkaat tuntuneet mukavammilta ajossa ja hiljaisemmilta tähän saakka, vaikka koko on aivan järjetön näille teille.
Ei myöskään tunnu vetelevän nyt lyhyen kokemuksen perusteella.
Mulla oli entisessä 4,8iS:ssä samaa kokoluokkaa ja ovat kyllä jäätävän kokoiset munkit. Tällasessa karvalakkimallin kiesissä saa kelvata perusturon renkulat, mutta niin alas en aio vielä vajota että laittaisin jotkut linglongit.
Mä käytän noilla 20" 214 Y-spoke vanteilla 275/40-20" gummia ympäriinsä ja menee kuin juna, eikä vetele. Kaverilla presiis sama 315 takapyörillä ja aivan järkky urille, vaikka kulmat pitäis olla tikissään. Ehkä tuo 315 vaan yksinkertaisesti on liian leveä meidän urasille teille.
Minulle tulee misukan latitude sport 3 eteen 275/40R20 ja taakse 315/35R20. Vanteina V spoke 227. Nyt on joka nurkassa 275/40 bridgestonen blizzak kitkat ja hyvä ajaa noilla.
Yllä mainitut Michelin PS4 acousticit eivät ainakaan vetele yhtään isommissakaan urissa. Kilometrejä tulee aika tahtia ja mistään ei ajossa huomaa että takana on 315 leveä pyörä. Kulmat juuri säädetty viimeisen päälle kohdalleen, takana camberit niin pystyssä kuin sai eli -1,25 astetta
Yllä mainitut Michelin PS4 acousticit eivät ainakaan vetele yhtään isommissakaan urissa. Kilometrejä tulee aika tahtia ja mistään ei ajossa huomaa että takana on 315 leveä pyörä. Kulmat juuri säädetty viimeisen päälle kohdalleen, takana camberit niin pystyssä kuin sai eli -1,25 astetta
Mistä hommasit nuo Michelinit? Tilasitko netistä vai ostitko kivijalasta?
Pitäisi noita omia continentaleja ruveta uusimaan, kun 3-4mm pintaa jäljellä ja aika hyvin kyllä jo tuo 315 leveä nousee vesipatjan päälle, kun vähänkään kovemmin vettä sataa. Tuli jo tuossa viikolla testattua, kun motarin rampin päässä oli iso lammikko, ihan kuin olisi jäätä ollut alla.
Mistä hommasit nuo Michelinit? Tilasitko netistä vai ostitko kivijalasta?
Pitäisi noita omia continentaleja ruveta uusimaan, kun 3-4mm pintaa jäljellä ja aika hyvin kyllä jo tuo 315 leveä nousee vesipatjan päälle, kun vähänkään kovemmin vettä sataa. Tuli jo tuossa viikolla testattua, kun motarin rampin päässä oli iso lammikko, ihan kuin olisi jäätä ollut alla.
Nämä olivat siirtoajetut joista 600€ hintaa hävinnyt, 2907 paistoleimoilla.
Sopi mulle kun ajan nuo loppuun elo-syyskuuhun mennessä joka tapauksessa. 1001renkaat.com näytti saavan toimikuluineen vajaa 1400 €/kierros nuo ja siihen työt päälle.
Yllä mainitut Michelin PS4 acousticit eivät ainakaan vetele yhtään isommissakaan urissa. Kilometrejä tulee aika tahtia ja mistään ei ajossa huomaa että takana on 315 leveä pyörä. Kulmat juuri säädetty viimeisen päälle kohdalleen, takana camberit niin pystyssä kuin sai eli -1,25 astetta
Sama homma aiemmassa E70:ssa, alla Misukan Latitude Sportit non-rft:t ja takana noi 315:sta ja eteni tosi nätisti, samoin aiemmin olleilla Contin non-rft:llä. Alussa hetken ajelin autossa olleilla kuluneilla rft:llä ja ne oli aivan kaameat uraohjukset.
Q7 e-tron TDI -17
MB CLA 250e -21
E81 116i -09 Ex:
F60 Countryman S E ALL4 -17
F15 X5 30d -14
E70 X5 40d M Sport -12
F20 120da -13
E61 530xd -09
F11 520d -12
E60 520d -09
Mä laitoin kesäksi kuvan setin. Edessä 275/40-20 ja takana 315/35-20.
Renkaat on Nankangin tuotantoa ja ehkä vähän äänekkäät, mutta ei kyllä vetele yhtään.
Comment