Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pidentynyt startti e70 sd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    #16
    Originally posted by vexu524tdic View Post
    Kutosen suutin vaihdettu ja koodattu onnistuneesti. Tehoja en saanut enää häviämään ja lähtee paremmin käyntiin, ei kuitenkaan vielä niinkuin joskus ennen eli heti.

    Korjausarvot oli kutosessa aiemmin 2.1 ja nyt 0.2, kaikki muutkin rajoissa -1 / +1

    Mittailin noita resistansseja kaikista ja olivati 6.suutin 175 kOhm ja muut 177-179 kOhm. Uusi suutin 190 kOhm

    Yksikään ei vuotanut maihin.

    Täytynee seurailla käytöstä nyt hetken aikaa ja miettiä sitten mitä tuolle tekee.
    Ota kaikki suuttimet suoraan irti, putsaa karstat kärjestä ja pesaise hiukan..Egr ilmeisesti näissä karstoittaa suuttimen kärjet ja lopulta jäävät lorottamaan auki.
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • vexu524tdic
      BTCF Member
      • Jan 2004
      • 776
      • Gallia = Kinnula

      #17
      Egr ei pitäisi olla käytössä (10/2015 alkaen), toki sitä ei ole mekaanisesti tulpattu.

      Suuttimet ovat todennäköisesti auton alkuperäiset 387tkm ajetut joten ovat kyllä karstan peitossa, ainakin tuo kutonen oli.

      Jos antaisi imupuolelle vesisumua ja kokeilisi halkeaako männät?

      No, nyt kun tuo työkalukin on tehty ei suuttimien irroituskaan kauaa kestä joten taidan alkaa nyppimään niitä ylös.
      e70 X5 3.0sd -08
      f30 320i xdrive -16
      e30 325i Cabriolet -88 M52b28
      e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
      e30 316 -88 2,2TIC M10
      e21 323i -81 ruostekasa...

      Comment

      • Macke
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 1134
        • Porvoo

        #18
        Mulla ei sökön suuttimen resistanssi eronnut mitenkään Boschin toimittamasta tehdaskorjatusta, eli niistä ei välttis pääse johtopäätöksiä vetelemään.

        Comment

        • vexu524tdic
          BTCF Member
          • Jan 2004
          • 776
          • Gallia = Kinnula

          #19
          Mites tämmöinen testi?

          Onko tuossakin boschin piezot? Joskus tullut esille ettei piezoja voi testata kuten solenoideja, vai onko se vain vastapaineen luominen se juttu?

          e70 X5 3.0sd -08
          f30 320i xdrive -16
          e30 325i Cabriolet -88 M52b28
          e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
          e30 316 -88 2,2TIC M10
          e21 323i -81 ruostekasa...

          Comment

          • vexu524tdic
            BTCF Member
            • Jan 2004
            • 776
            • Gallia = Kinnula

            #20
            Näitä remonttimiehiä ei jännitä piezojen korjaus:



            Osaako joku tulkata pääkohtia tuosta jutusta, lähinnä mitä oireita tuossa korjataan.

            Äkkiseltään ajateltuna tuon keskiviipaleen venttiilin vuoto vois olla se ongelmallisin juttu näissä suuttimissa.

            Purin yhden omista suuttimista ja ruiskautin kärkeen jarrukliineriä, kaikista reijistä tulee tavaraa.

            Täytynee hommata ultraäänipesuri ja alkaa pesemään noita...
            e70 X5 3.0sd -08
            f30 320i xdrive -16
            e30 325i Cabriolet -88 M52b28
            e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
            e30 316 -88 2,2TIC M10
            e21 323i -81 ruostekasa...

            Comment

            • vexu524tdic
              BTCF Member
              • Jan 2004
              • 776
              • Gallia = Kinnula

              #21
              Onnistuu suuttimien ohivuototesti aivan samoin kuin muissakin, Istalla järjestelmän ilmaus päälle ja vuotoja kattelemaan.

              Kylläpä vinkuu ilkeästi konehuoneessa...




              Kakkonen on kaput ja kolmonen huono, nelosessa vähän vuotoa. Muut hyviä.
              e70 X5 3.0sd -08
              f30 320i xdrive -16
              e30 325i Cabriolet -88 M52b28
              e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
              e30 316 -88 2,2TIC M10
              e21 323i -81 ruostekasa...

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #22
                Originally posted by vexu524tdic View Post
                Onnistuu suuttimien ohivuototesti aivan samoin kuin muissakin, Istalla järjestelmän ilmaus päälle ja vuotoja kattelemaan.
                Eikö tuo vastaa paluuvuotojen mittausta pelkillä siirtopaineilla? Reilusti vuotava tulee toki esiin näinkin.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • vexu524tdic
                  BTCF Member
                  • Jan 2004
                  • 776
                  • Gallia = Kinnula

                  #23
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Eikö tuo vastaa paluuvuotojen mittausta pelkillä siirtopaineilla? Reilusti vuotava tulee toki esiin näinkin.
                  Kyllä, ilmauksessa pyöritetään siirtopumppua vähintään 3 minuuttia. Tuossa ajassa paljastuu oikutteleva suutin selvästi.
                  e70 X5 3.0sd -08
                  f30 320i xdrive -16
                  e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                  e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                  e30 316 -88 2,2TIC M10
                  e21 323i -81 ruostekasa...

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #24
                    Ei mitään omakohtaista kokemusta piezo-suuttimien testauksesta, niin ihan mielenkiinnosta kyselen. Riittääkö tämä siirtopaineella tapahtuva testi aina paljastamaan liiallisen paluuvuodon? Löytyykö aiheesta mitään dokumenttia tai muuta kättä pidempää?
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • vexu524tdic
                      BTCF Member
                      • Jan 2004
                      • 776
                      • Gallia = Kinnula

                      #25
                      Ilmeisesti siirtopaine riittää, tämä auto heittääntyy "vikatilaan" kovan kuorman alla ja railpaine alkaa laskea asteittain kun pyydetään tehoja. Lisäksi käynnistymisessä on jo selvä viive. Vikakoodeja ei oikein tule, joskus siirtopaineesta vaikka siinä ei ole mitään vikaa.

                      Käynnin aikaiseen tarkkailuun pitäisi vissiin olla 10 bar vastapaine paluulinjaan, mutta onnistunee ilmankin. Voin kokeilla ennen kun vaihdan tuon suuttimen.
                      e70 X5 3.0sd -08
                      f30 320i xdrive -16
                      e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                      e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                      e30 316 -88 2,2TIC M10
                      e21 323i -81 ruostekasa...

                      Comment

                      • vexu524tdic
                        BTCF Member
                        • Jan 2004
                        • 776
                        • Gallia = Kinnula

                        #26
                        Kokeilin paluuvuotoja käynnissä ja kakkosen suuttimesta tulee reilusti, käytin alle 10 sekuntia ja purkissa oli jo melkein sentin verran dieseliä.

                        Vaihdoin vain kakkosen suuttimen ja käynnistysviive poistui.

                        Kävin vielä ajamassa "rasitustestin" ja menee vieläkin vikatilaan kun kaasu on ollut pohjassa pitempään.

                        Kolmospytyn suutin vuotaa jonkinverran ja se on todennäköisin aiheuttaja.
                        e70 X5 3.0sd -08
                        f30 320i xdrive -16
                        e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                        e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                        e30 316 -88 2,2TIC M10
                        e21 323i -81 ruostekasa...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎