Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rätinää moottorista X3 f25 (2010)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Damppu
    Newbiemmer
    • May 2018
    • 3
    • Vaasa

    Rätinää moottorista X3 f25 (2010)

    Terve,

    Moottoritilasta on alkanut kuulumaan ihmeellistä rätinää. Mistäköhän se voisi johtua? Kuvasin videolla konetilasta pätkän ja siinä se kuuluu aika selvästi.
  • Iltsu
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 778
    • Espoo

    #2
    Paljonko ajettu? Kuulostaa vähän siltä, että jakoketju ilmoittelee vaihdon tarpeesta. Tuossa ei nyt ihan samanlainen ääni, mutta kyseisen moottorin aika yleinen ongelma.


    Voin olla väärässäkin, mutta toi nyt tulee ekana mieleen tuossa koneessa. Joku siellä on ainakin irti jossain? En ajais kun ehkä pajalle korkeintaan.
    Last edited by Iltsu; 25-05-2018, 23:37.
    Tesla Model Y Performance
    E36 318iS "jäärata/rallicross"

    Comment

    • melperri
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2011
      • 248
      • espoo

      #3
      Originally posted by Iltsu View Post
      Paljonko ajettu? Kuulostaa vähän siltä, että jakoketju ilmoittelee vaihdon tarpeesta. Tuossa ei nyt ihan samanlainen ääni, mutta kyseisen moottorin aika yleinen ongelma.


      Voin olla väärässäkin, mutta toi nyt tulee ekana mieleen tuossa koneessa. Joku siellä on ainakin irti jossain? En ajais kun ehkä pajalle korkeintaan.
      Samaa mieltä , jokin mekaaninen vika selvästi ja jakopää tulee ensimmäisenä mieleen.

      Comment

      • Damppu
        Newbiemmer
        • May 2018
        • 3
        • Vaasa

        #4
        Originally posted by Iltsu View Post
        Paljonko ajettu? Kuulostaa vähän siltä, että jakoketju ilmoittelee vaihdon tarpeesta. Tuossa ei nyt ihan samanlainen ääni, mutta kyseisen moottorin aika yleinen ongelma.


        Voin olla väärässäkin, mutta toi nyt tulee ekana mieleen tuossa koneessa. Joku siellä on ainakin irti jossain? En ajais kun ehkä pajalle korkeintaan.
        Autolla ajettu noin 230tkm. Onko tuollainen jakokerjun vaihto-operaatio kallis remppa? Auto on ostettu käytettynä laakkoselta. Meneeköhän tuosta jotain virhevastuun piikkiin? Eikös jakoketjun pitäisi olla huoltovapaa osa ja kestää nyt ainakin se 3-400tkm?

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          #5
          Originally posted by Damppu View Post
          Eikös jakoketjun pitäisi olla huoltovapaa osa ja kestää nyt ainakin se 3-400tkm?

          Tuo sanonta päti joskus pari-kolmekymmentä vuotta sitten tehdyissä autoissa.
          Tämän vuosituhannen moottoreissa kettinki on samaa tasoa polkupyörän ketjun kanssa. Tämä on monella merkillä ongelma, mersuista volkkareihin ja bemareihin.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • protoni
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2008
            • 1361
            • Tampere

            #6
            On kallis remppa. Kannattaa ottaa yhteyttä Laakkoseen ja koittaa neuvotella joku sopuratkaisu.

            Comment

            • Convertible
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2638
              • Turku

              #7
              Ja jos laakkonen ei maksa, nin sitten muualle laitettavaksi
              F25 X3 35d
              E87 118i
              E46 330ti
              E46 M3
              E30 M3
              E30 M3 Convertible
              Z3 Roadster

              Comment

              • Iltsu
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 778
                • Espoo

                #8
                O
                Originally posted by Damppu View Post
                Autolla ajettu noin 230tkm. Onko tuollainen jakokerjun vaihto-operaatio kallis remppa? Auto on ostettu käytettynä laakkoselta. Meneeköhän tuosta jotain virhevastuun piikkiin? Eikös jakoketjun pitäisi olla huoltovapaa osa ja kestää nyt ainakin se 3-400tkm?
                Bemarin (ja muidenkin, kuten yllä...) neloskoneiset dieselit vaan sattuu olee tälläsiä. BMW 6-sylinteriset ovat kestävämpiä, tosin on niissäkin ketjuja mennyt joskus, mutta niissä suurin syy on longlife-huoltovälit eikä niinkään huono suunnittelu tai huonot osat. Neloskoneisen syynä on kaikki.

                Noilla kilsoilla on väistämättä edessä ketjuremppa ennemmin tai myöhemmin, ja mikä sen tekee erityisen kalliiksi, on se kun jakopää on ohjaamon puolella. Eli kone nostettava pois.

                Naapurin c200d vm 10 mersusta ketju poikki 89tkm kohdalla, volkkarista en viitti edes sanoa mitään
                Last edited by Iltsu; 29-05-2018, 07:17.
                Tesla Model Y Performance
                E36 318iS "jäärata/rallicross"

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎