Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 E53 -01 automaattilaatikon öljyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Andersson
    Newbiemmer
    • Apr 2019
    • 22
    • Vihti

    X5 E53 -01 automaattilaatikon öljyt

    Päivää kaikille. Auto on pajalla josta tilattiin automaattilaatikon öljynvaihto vm2001 E53 3.0d M57 X5. Nyt päivällä tullut viesti pajalta että autossa on joku ffl- laatikko ja kuulemma jotta laatikko ei hajoa ensimmäisen 1000km aikana vaihto vaatii laatikon irroituksen.

    Onko guruilla tietoa tästä miten kannattaisi edetä? Ja kuinka riskialtis se öljynvaihto on ilman laatikon irroitusta ja mikä se riski siinä on?
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9138
    • Oulu

    #2
    Mikä ihmeen FFL-laatikko? Huuhtelemalla saa kyllä koko öljymäärän vaihdettua.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Andersson
      Newbiemmer
      • Apr 2019
      • 22
      • Vihti

      #3
      Originally posted by Clavurion View Post
      Mikä ihmeen FFL-laatikko? Huuhtelemalla saa kyllä koko öljymäärän vaihdettua.
      Sen kun tietäisin olisin hieman viisaampi

      Sain vaan viestin jossa mainittiin tämä. Täytyy tiedustella lisää huomenna.

      Koitin googletella enkä ainakaan löytänyt mitään mainintaa siitä että mahdollisesti hajoaisi mikäli se huuhdellaan ja suodatin vaihdetaan.

      Onko näitä tullut kenelläkään vastaan että aski hajoaisi mikäli siitä öljyt vaihdetaan, suodatin ja huuhdellaan?

      Comment

      • Andersson
        Newbiemmer
        • Apr 2019
        • 22
        • Vihti

        #4
        Originally posted by Andersson View Post
        Sen kun tietäisin olisin hieman viisaampi

        Sain vaan viestin jossa mainittiin tämä. Täytyy tiedustella lisää huomenna.

        Koitin googletella enkä ainakaan löytänyt mitään mainintaa siitä että mahdollisesti hajoaisi mikäli se huuhdellaan ja suodatin vaihdetaan.

        Onko näitä tullut kenelläkään vastaan että aski hajoaisi mikäli siitä öljyt vaihdetaan, suodatin ja huuhdellaan?
        Eli vastaus johon sain toisaaltakin vahvistuksen oli, että koska vaihteistoöljyjä ei ole vielä kertaakaan valmistajan alkuperäisen ohjeen mukaan vaihdettu(ilmeisesti näissä vanhemmissa oli ohjeena ettei vaihteistoöljyjä tarvitse vaihtaa) ja mittarissa pyörii jo 250tkm on erittäin riskialtista vaihtaa ja huuhdella vaihteistoa tässä vaiheessa. Pahimpana riskinä on että kaikkea moskaa ei saada huuhdeltua pois ja uusi öljy irrottaa moskaa askista ja aiheuttaa vikoja joita ei enää korjaa kun remontoimalla koko laatikon.

        Ja että mikäli ongelmia alkaa ilmenemään laatikon suhteen voi hätäensiapuna koittaa huuhtelua. Mutta en nyt tähän hätään siihen ratkaisuun päätynyt sillä aski ei ole oireillut.

        Comment

        • speedas
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 33
          • Pirttikylä

          #5
          Ei oo niin iso riski kun monet sanoo, mulla on tehnyt yli 200 kpl vaihteisto hutelut töissä ja ehkä 5 auto noista 200 on mennyt huonomaks mutta ne oli myös huonoja ennen huhtelu.

          Tein kerran mersu joka oli ajettu 700tkm ja öljyt oli ihan pelkkä kuraa, kun huhtelu oli tehty se oli aivan niin kuin uusi laattikko.
          x3 e83 2.0d
          ex. 330d e46 touring -00 ex. 320d e46 -99 ex. Bmw 316 e30 Touring ''individualserie 92'' ex. Bmw 525 e34 -91 ex. Bmw 525 e34 -89

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎