Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cold climate -varuste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bem035
    Bimmer Rookie
    • Mar 2017
    • 91
    • P-Pohjanmaa

    Cold climate -varuste

    Tervehdys,
    Mikä on foorumilaisten näkökulma cold climate lisävarusteen tärkeyteen? Viittaan lähinnä huohottimen vastukseen. Auto tuotu saksasta 2015 ja kyseinen varuste puuttuu. Onko porukka laittanut lämmittimiä huohottimeen jälkeen päin vai ajellut huoletta menemään?
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7520
    • Jyväshyvä

    #2
    Jos et aja pelkästään lyhyttä ajoa jossa kone ei kunnolla ehdi lämmetä niin laita se vastus. Jos ajat säännöllisesti sen reilu puolituntia yhtä soittoa niin koneen jälkilämmöt sulattaa mahdollisen jään sieltä huohottimesta.

    Lyhyellä ajolla ajan saatossa siihen huohotinputken päähän syntyy jääpallo joka irrotessaan rikkoo turbon siivet tai tukkii huohottimen.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 1996
      • Tampere/kainuu

      #3
      Harvemmin tarvittu varuste (jos kuuluu olla) snowvalve suodatinkotelossa myös sopivan lumipölly kelin sattuessa estää auton hiipumisen putsarikotelon ja puhdistimen tukkeutuessa.

      Jokunen aika sitten B57 koneinen G11 hyytyi pohjoisen reissullaan ilmansaanti vaikeuksiin.
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • bem035
        Bimmer Rookie
        • Mar 2017
        • 91
        • P-Pohjanmaa

        #4
        Okei, työmatkaa 30km suunta. Täytynee seurailla miten lämpee tuolla matkalla, jos jää vajaaksi niin pitänee asentaa.

        Comment

        • repsa
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1363
          • Lempäälä

          #5
          Ainakin 3.0 single-turbo-dieselissä talvikelin lämpenemistä ja tuon imuilman pysymistä lämpimämpänä voi avittaa sillä, että ottaa sen snorkkelin siitä moottorin ja jäähdyttimen yläpinnan väliltä pois, että moottori imeekin moottoritilassa jo vähän lämmennyttä ilmaa.
          5c jetta 1.2TSI 140/220
          530e m-sport alpinweiss3 vakio
          a4 cabi 220/300
          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎