Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw X3 F25 35d kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pile jr
    Bimmer Rookie
    • Jan 2011
    • 186
    • Savonlinna

    Bmw X3 F25 35d kokemuksia

    Moro!

    Onko monilla kokemusta otsikon kaltaisesta autosta, tyyppivikoja tässä lähinnä haen ja muuta mielenkiintoista. Kertokaa ihmeessä! Kiitos etukäteen!
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6324
    • P-Pohjanmaa

    #2
    Ei oo 35d F25 mutta edellinen F11 oli sillä koneella.

    Hyvä kone tuo 35d kuten kaikki bemarin 3.0d koneet

    Itse F25 myös todella hyvä auto,en oikeastaan moitittavaa keksi vaikka meidän autosta narinaa kuuluu jostain keulasta.

    Hyvä ajaa ja suorituskyky hyvä kun on ohjelmoitu,todella mieluinen auto varsinkin vaimon mieleen : D
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • XV70D
      Bimmer Rookie
      • Jan 2013
      • 190
      • Oulu

      #3
      35D ei kestä, ja vielä vähemmän lastutettuna ja öljynvaihdot pitkäksi vedettynä. Muuten ihan mukava kone...
      EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6324
        • P-Pohjanmaa

        #4
        Originally posted by XV70D View Post
        35D ei kestä, ja vielä vähemmän lastutettuna ja öljynvaihdot pitkäksi vedettynä. Muuten ihan mukava kone...
        Taitaa olla yksittäisiä tapauksia.
        Itse ajoin F11 535d 110tkm 155-265 ilman ongelmia,öljyt vaihdatan aina n 15 tkm välein
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • Pile jr
          Bimmer Rookie
          • Jan 2011
          • 186
          • Savonlinna

          #5
          Yksittäisiä tapauksia varmaan

          Comment

          • XV70D
            Bimmer Rookie
            • Jan 2013
            • 190
            • Oulu

            #6
            Silti jättäisin äärimmilleen lastutetut ja öljynvaihdot pitkäksi ajetut yksilöt jonkun muun murheeksi. Ja eikä mikään takaa etteikö kampiakselin laakerit menisi 30D:stäkin.



            Taannoin paikallisella merkkarilla juteltiin asiasta. Pitkän kiertelyn jälkeen tj myönsi että onhan niitä tapauksia ollut heilläkin. Toinen kerta kun olin huollossa, viereisellä tiskillä vanhalle papalle tämä sama tj koetti puhua hiljaisella äänellä ettei muut kuulisi, mutta sen verran sain selvää että laakeripinnat oli murusina öljynsuodattimessa ja ainoa korjauskeino on vaihtokone. Eipä siinä papparaista paljon naurattanut...
            EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

            Comment

            • E39Fin
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2013
              • 1761
              • HKI/Orimattila

              #7
              Kaikki on mahdollista, toki huoltoväleillä on aidosti merkitystä noiden N57-koneisten elinkaaren suhteen.
              Eipä vaihtokone nyt enää tänäpäivänä niin montaa tonnia maksa ja loppuseltaan enemmän vielä tuo koneiden kilkkaaminen lienee poikkeus kuin sääntö.

              Ainakaan tässä pihassa ei vielä ole kahdesta N57 alkupään koneesta kumpikaan kilkannut vaikka huoltoväli on ollut pääsääntöisesti 25-35tkm. Toisella 190tkm, toisella meni juuri 300tkm rikki.
              Egr tuntuu olevan kaikista eniten haittoja tuonut värkki kun kahdesti jo samaan autoon jouduttu sitä ropailemaan mutta senhän saa tietysti halutessaan pois käytöstä

              35d koneisella ja 30d koneisella on sen verran luonne-eroa että ostaisin itse 35d vaikka toki toisen turbon sekä valmiiksi isomman tehomäärän vuoksi saattaakin hieman enemmän tulla ylläpitokuluja pitkällä aikavälillä.

              Suosittelen vaihtamaan heti kärkeen oston jälkeen jakolaatikkoon sekä tasauspyörästöihin uudet öljyt, samoin automaattilaatikkoon ja koneeseen.
              Jaguar XF Sportbrake R-sport.
              E39 523iA Oxfordgreen

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7518
                • Jyväshyvä

                #8
                Originally posted by E39Fin View Post
                Eipä vaihtokone nyt enää tänäpäivänä niin montaa tonnia maksa
                Monta tonnia on suhteellinen käsite mutta N57 tuplaturbokoneen vaihto maksaa lähempänä 10 k€ kuin 0€... Jos itse tekee pääsee puoliväliin.
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • ///Marko
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2009
                  • 74
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Pile jr View Post
                  Moro!

                  Onko monilla kokemusta otsikon kaltaisesta autosta, tyyppivikoja tässä lähinnä haen ja muuta mielenkiintoista. Kertokaa ihmeessä! Kiitos etukäteen!
                  Hyvä autohan se on. Mulla on jo toinen F25 35d menossa. Etupyöränlaakeri meni aiemmasta pikkukilsoilla noin 60tkm ajettuna. Nykyisessä kolahtaa vasen etukulma kun ajaa töyssystä alas. Katsotaan seuraavassa huollossa mikä on vaivana.

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7518
                    • Jyväshyvä

                    #10
                    Jos meinaat ajaa pidempään niin osta max. 150 tkm ajettu ja pidä öljyvaihtovälit max. 20 tkm:ssa. Tai sitten osta 30d jolloin uskaltaa ostaa 250 tkm ajetunkin kunhan huolto-ohjelmaa on noudatettu. Silläkin kannattaa pitää 20 tkm maksimi öljynvaihtoväli niin pysyy nipussa.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • XV70D
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2013
                      • 190
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Jos meinaat ajaa pidempään niin osta max. 150 tkm ajettu ja pidä öljyvaihtovälit max. 20 tkm:ssa. Tai sitten osta 30d jolloin uskaltaa ostaa 250 tkm ajetunkin kunhan huolto-ohjelmaa on noudatettu. Silläkin kannattaa pitää 20 tkm maksimi öljynvaihtoväli niin pysyy nipussa.

                      Komppaan tätä. Auton historia kannattaa tutkia ja antaa sille oma painoarvo auton valinnassa. Tonnin säästö tässä voi poikia kymppitonnin menot melko piankin. Omaa kun etsin, varsinkin Ruotsissa pitkäksi vedetyt huoltovälit oli aika yleistä. Pahin esimerkki oli 48tkm vedetty samoilla öljyillä... en ostanut vaikka halvempi olikin.
                      EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                      Comment

                      • Pile jr
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2011
                        • 186
                        • Savonlinna

                        #12
                        Veli osti auton pois kuleksimasta, öljynvaihdot oli pidetty n. 15000km välein. Autoon tehdään myös huoltoa ennen ja ensviikol käydää hakemassa.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎