Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 xDrive 45e kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kokkopa1
    Newbiemmer
    • Sep 2014
    • 28
    • Järvenpää

    #31
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Oukei, ymmärrän. Todellisuudessa kympin kahtapuolta on aika kohtuullinen lukema tämän kokoiselle&tehoiselle autoille, kun bensalla liikutaan.
    Eli kulutus todellisuudessa sama, kuin samalla autolla "30i" moottorilla ilman akustoa?

    Totuushan on, että toi hybridihypetys on pakkopullaa autotehtaille eli ne on pakotettuja rakentamaan suosituimmista malleista lähinnä hybridejä vaikka ne ei tavallista kuluttajaa juurikaan hyödytä (ellei päivittäinen matka ole alle 30 km suuntaansa ja latausmahdollisuus molemmissa päissä). Oman päästörajansa ylittävä autovalmistaja, kun joutuu maksamaan jokaisesta ensirekisteröimästä autostaan 95 euroa per ylittynyt gramma. Kun 95 euroa kerrotaan jokaisen valmistetun auton jokaisella ylittyneellä grammalla, kasvaa summa kymmeniin tai satoihin miljooniin – tai miljardeihin (tekstin loppupätkä lainattu jostain tuoreesta moottorilehden artikkelista)

    Ajelen mielelläni omalla dieselillä 1000 km tankillisella ja kulutus oikeasti 6,2L/100km. En tiedä ketä tuolla hybridien päästömittaustavalla kusetetaan, kun väite on 30-40g/km vaikka totuus on ihan toinen...
    Helsingissä missä autojenkin päästöt muodostaa ison ilman laadun ongelman, suurin osa hybrideistä kulkee bensalla akut tyhjänä, koska ne seisoo kadun varressa parkissa, eikä siinä paljon autoa latailla.
    Last edited by kokkopa1; 31-07-2020, 10:21.

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6768
      • PK-seutu

      #32
      Originally posted by kokkopa1 View Post
      Eli kulutus todellisuudessa sama, kuin samalla autolla "30i" moottorilla ilman akustoa?

      Totuushan on, että toi hybridihypetys on pakkopullaa autotehtaille eli ne on pakotettuja rakentamaan suosituimmista malleista lähinnä hybridejä vaikka ne ei tavallista kuluttajaa juurikaan hyödytä (ellei päivittäinen matka ole alle 30 km suuntaansa ja latausmahdollisuus molemmissa päissä). Oman päästörajansa ylittävä autovalmistaja, kun joutuu maksamaan jokaisesta ensirekisteröimästä autostaan 95 euroa per ylittynyt gramma. Kun 95 euroa kerrotaan jokaisen valmistetun auton jokaisella ylittyneellä grammalla, kasvaa summa kymmeniin tai satoihin miljooniin – tai miljardeihin (tekstin loppupätkä lainattu jostain tuoreesta moottorilehden artikkelista)

      Ajelen mielelläni omalla dieselillä 1000 km tankillisella ja kulutus oikeasti 6,2L/100km. En tiedä ketä tuolla hybridien päästömittaustavalla kusetetaan, kun väite on 30-40g/km vaikka totuus on ihan toinen...
      Helsingissä missä autojenkin päästöt muodostaa ison ilman laadun ongelman, suurin osa hybrideistä kulkee bensalla akut tyhjänä, koska ne seisoo kadun varressa parkissa, eikä siinä paljon autoa latailla.
      Autovalmistajia kyllä puristetaan lainsäädännöllä tekemään sahköisiä voimalinjoja, mutta väitteesi hyödystä kuluttajalle (ajamisen kulut) on täyttä puppua. Jos päivittäinen matka on 30km suuntaansa ja lataus molemmissa päissä, niin bensaa ei tarvitse tankata ollenkaan! Hyöty on massiivinen. Vaikka päivittäinen matka olisi tuplat sähkörangeen nähden (eli 50% ajettaisiin sähköllä) niin hyöty on silti suuri.

      Toki jos kokonaiskuluja mietitään, niin fiksu kuluttaja ei osta uutta X5 45e:tä nyt, vaan 50-60k€ halvemman 40e:n ja vaihtaa sitten parin vuoden päästä 45e malliin ja säästää kymmeniä tuhansia euroja. Mutta omistamisen kuluista ei tuossa ollut puhe vaan ajamisen kuluista. Siinä on kiistatta etua sähköstä.
      S65, S85, H1, N63TU, IB1

      Comment

      • volvostabemariin
        Bimmer Rookie
        • Sep 2019
        • 85
        • Kanta-Häme

        #33
        Originally posted by pyroz View Post
        Autovalmistajia kyllä puristetaan lainsäädännöllä tekemään sahköisiä voimalinjoja, mutta väitteesi hyödystä kuluttajalle (ajamisen kulut) on täyttä puppua. Jos päivittäinen matka on 30km suuntaansa ja lataus molemmissa päissä, niin bensaa ei tarvitse tankata ollenkaan! Hyöty on massiivinen. Vaikka päivittäinen matka olisi tuplat sähkörangeen nähden (eli 50% ajettaisiin sähköllä) niin hyöty on silti suuri.

        Toki jos kokonaiskuluja mietitään, niin fiksu kuluttaja ei osta uutta X5 45e:tä nyt, vaan 50-60k€ halvemman 40e:n ja vaihtaa sitten parin vuoden päästä 45e malliin ja säästää kymmeniä tuhansia euroja.
        Juurikin näin! Itse ajan 40e:llä pääosin väliä Riihimäki Hyvinkää ja Hyvinkäällä vielä Willassa sitten ilmainen lataus. bensaa ei mene juuri mitään. Eipä ole entistä nokivasaraa (F11 530d) enää ikävä.

        Ja mulla juuri tuon jälkimmäisen virkkeen mukainen suunnitelma :-)

        Comment

        • kokkopa1
          Newbiemmer
          • Sep 2014
          • 28
          • Järvenpää

          #34
          Originally posted by volvostabemariin View Post
          Juurikin näin! Itse ajan 40e:llä pääosin väliä Riihimäki Hyvinkää ja Hyvinkäällä vielä Willassa sitten ilmainen lataus. bensaa ei mene juuri mitään. Eipä ole entistä nokivasaraa (F11 530d) enää ikävä.

          Ja mulla juuri tuon jälkimmäisen virkkeen mukainen suunnitelma :-)
          Itseasiassa juuri sitä tarkoitin, että hybridistä ei hyödy kuin ne, joilla on siihen säännöllinen latausmahdollisuus. Silloin se on ilman muuta järkevä hankinta.

          Jos ei ole mahdollisuutta ladata akkua ennen työmatkaa ja ennen paluumatkaa, niin sillon ajetaan bensalla iso osa ajoista. Pitkälllä matkalla esim Turku-Tre ajetaan bensalla käytännössä koko matka.

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6768
            • PK-seutu

            #35
            Originally posted by kokkopa1 View Post
            Itseasiassa juuri sitä tarkoitin, että hybridistä ei hyödy kuin ne, joilla on siihen säännöllinen latausmahdollisuus. Silloin se on ilman muuta järkevä hankinta.

            Jos ei ole mahdollisuutta ladata akkua ennen työmatkaa ja ennen paluumatkaa, niin sillon ajetaan bensalla iso osa ajoista. Pitkälllä matkalla esim Turku-Tre ajetaan bensalla käytännössä koko matka.
            Toki. Turku - Tre jatkuvaan ajamiseen on Diesel parempi. Tai no jos puhutaan otsikon 45e mallista, jossa on iso akku niin saattaa olla fiksukin vaihtoehto
            S65, S85, H1, N63TU, IB1

            Comment

            • tiko4tiko
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2020
              • 818
              • Lappeenranta

              #36
              Originally posted by kokkopa1 View Post
              Eli kulutus todellisuudessa sama, kuin samalla autolla "30i" moottorilla ilman akustoa?

              Totuushan on, että toi hybridihypetys on pakkopullaa autotehtaille eli ne on pakotettuja rakentamaan suosituimmista malleista lähinnä hybridejä vaikka ne ei tavallista kuluttajaa juurikaan hyödytä (ellei päivittäinen matka ole alle 30 km suuntaansa ja latausmahdollisuus molemmissa päissä). Oman päästörajansa ylittävä autovalmistaja, kun joutuu maksamaan jokaisesta ensirekisteröimästä autostaan 95 euroa per ylittynyt gramma. Kun 95 euroa kerrotaan jokaisen valmistetun auton jokaisella ylittyneellä grammalla, kasvaa summa kymmeniin tai satoihin miljooniin – tai miljardeihin (tekstin loppupätkä lainattu jostain tuoreesta moottorilehden artikkelista)

              Ajelen mielelläni omalla dieselillä 1000 km tankillisella ja kulutus oikeasti 6,2L/100km. En tiedä ketä tuolla hybridien päästömittaustavalla kusetetaan, kun väite on 30-40g/km vaikka totuus on ihan toinen...
              Helsingissä missä autojenkin päästöt muodostaa ison ilman laadun ongelman, suurin osa hybrideistä kulkee bensalla akut tyhjänä, koska ne seisoo kadun varressa parkissa, eikä siinä paljon autoa latailla.
              Juu kulutus on sama kuin ilman hybridihärpakkeitä (malli 40i), jos ei lataa lainkaan. Toki hybridi on hieman taloudellisempi, mutta etu hupenee suuremman paino raahaamiseen.

              Mutta kyllä tämä vaan isolla akulla toimii oikeasti erinomaisesti, jos malttaa ladata. Tällä hetkellä on vajaa 10 000km matkaa takana, josta sähköllä on ajettu aika tarkaan puolet. Keskikulutus on 5,7l/100km auton valmistumisesta alkaen. Viimeksi olen tankannut kesäkuun lopulla, 1500km on tällä tankilla menty. Viime tankkauksesta keskikulutus on 2,3l/100km ei huono 2,5tn bensakoneiselle isolle autolle...

              Tyyppillinen kantama on noin 70km maatieajossa. Kokeilin myös 'kilowattitunnilla pisimmälle' ja en ylittänyt 100kmh mittarinopeutta lainkaan mökille mennessä, sähkörangeksi tuli oma ennätys 83km (mökille matkaa 92km). Jos malttasi ajaa koko matkan max 80kmh, varmaan +90 km on mahdollinen. En vaan jaksa kisata tuossa lajissa, sillä tämän hintainen auto pudottaa arvoaan mökkimatkalla noin kymmenkertaisesti polttoainekuluun nähden
              Mini, E24, E90, G70
              exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

              Comment

              • bittivirhe
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2012
                • 536
                • Pohjois-Savo

                #37
                Originally posted by kokkopa1 View Post
                Itseasiassa juuri sitä tarkoitin, että hybridistä ei hyödy kuin ne, joilla on siihen säännöllinen latausmahdollisuus. Silloin se on ilman muuta järkevä hankinta.
                On siitä sekin hyöty, että säästyneillä autoverorahoilla sai rastittaa melkein kaikki lisävarusteet
                G05 45e
                ex: F11 530d xDrive
                ex: E84 X1 xDrive 25d

                Comment

                • tiko4tiko
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2020
                  • 818
                  • Lappeenranta

                  #38
                  Originally posted by bittivirhe View Post
                  On siitä sekin hyöty, että säästyneillä autoverorahoilla sai rastittaa melkein kaikki lisävarusteet
                  47keur oli ero kofiguraattorissa vastaavaan 30d. Kertoo toki autoverotuksen täydellisestä järjetömyydestä isoissa autoissa. Suomen etäisyyksillä tuo diesel olisi monestikin se fiksuin kokonaisuuden kannalta.
                  Mini, E24, E90, G70
                  exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                  Comment

                  • Weuli
                    BTCF Member
                    • Feb 2008
                    • 1169
                    • Turku

                    #39
                    Originally posted by tiko4tiko View Post
                    ... sillä tämän hintainen auto pudottaa arvoaan mökkimatkalla noin kymmenkertaisesti polttoainekuluun nähden
                    Melkein jo suunnittelin linkkaavani koko keskustelun tuonne ”huvittavimmat postaukset -treadiin”, kun täällä rahamiehet puhuu polttoaineenkulutuksista, mutta onneksi ainakin joku muisti mistä tässä on kyse.
                    Jatkakaa.
                    F10 530da xDrive -14
                    ----------------
                    E92 330d -09
                    E93 325i -08
                    E92 330d -08
                    E61 535d -06
                    E91 320d -08
                    E46 330Ci -01
                    E61 525d -06
                    E90 320i -05
                    E46 325i -01
                    E46 318i -99
                    E36 316i -91

                    Comment

                    • 315i
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2014
                      • 241
                      • Arctopolis

                      #40
                      Pikainen kommentti. Reilu 2 vuotta sitten vaihdoin 335 bensan 330e. Maantieajossa vakkarilla tuo 335 pääsi parhaimmillaan noin 6l per 100km. Tosin pääkaupunkiseudun taajamissa tuli toinen mokoma lisää.
                      Nyt reilu 2 vuotta ollut hybridi ja kulutus koko ajalalta on 4.1litraa/100km, 330d ei olisi päässyt samaan. Kilsoja nyt mittarissa joku 82 tuhatta. Kotona ja työkämpillä mahdollisuus ladata.


                      Rahan säästön takia vaihdoin hybridiin, no olihan 335 ikääkin jo 12v. Ja kun noita diisseleitä kuuntelee parkkipaikoilla, ei tee mieli sellaista. Tosin jokainen ostaa sen minkä haluu ja kokee parhaaksi.


                      Niin ja 3 kuukauden bensat ostaa säästyneillä käyttövoima ym. veroilla.

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7450
                        • Oulu

                        #41
                        Originally posted by tiko4tiko View Post
                        Uusimmassa Moottorilehdessä mittailtu 45e:n kulutuksia akku täynnä/tyhjänä, Ja verrokina Toyon Supra samalla koneella.
                        Tulokset ei kai olleet vielä tässä niin laitanpa tähän kun tuli toi juttu luettua:

                        Kaupukiajo
                        Sähköinen toimintamatka 64 km
                        Kulutus lataamatta 10,5 l/100km
                        Toyota Supra GR 10,2 l/100km

                        Moottoritieajo, matka 130km

                        Kulutus ladattuna 4,9 l/100km (matkasta sähköllä 64 km)
                        Kulutus lataamatta 9,2 l/100km
                        Toyota Supra GR 6,8 l/100km

                        Maantieajo, matka 90km

                        Kulutus ladattuna 1,0 l/100km (matkasta sähköllä 76,7 km)
                        Kulutus lataamatta 8,6 l/100km
                        Toyota Supra GR 6,8 l/100km

                        Originally posted by 315i View Post
                        Pikainen kommentti. Reilu 2 vuotta sitten vaihdoin 335 bensan 330e. Maantieajossa vakkarilla tuo 335 pääsi parhaimmillaan noin 6l per 100km. Tosin pääkaupunkiseudun taajamissa tuli toinen mokoma lisää.
                        Pieni kyllä toi maantiekulutus jos oli N54-moottorilla.
                        Last edited by Petri.Kekkonen; 04-08-2020, 18:51.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • 315i
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2014
                          • 241
                          • Arctopolis

                          #42
                          Oliskos paras ollut 5.9, talvinopeudet, mutta ei kuitenkaan talviset kelit ja pikkasen takatuulta. Yli seiskan ei kyllä auton tietokoneen mukaan maantiellä oikein mennyt. Motarilla Hesa-Tre kun mittarissa oli n. 128kmh gepsin mukaan, oli kulutus 8-9 litraa.

                          Comment

                          • bittivirhe
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2012
                            • 536
                            • Pohjois-Savo

                            #43
                            Originally posted by 315i View Post
                            Oliskos paras ollut 5.9, talvinopeudet, mutta ei kuitenkaan talviset kelit ja pikkasen takatuulta. Yli seiskan ei kyllä auton tietokoneen mukaan maantiellä oikein mennyt. Motarilla Hesa-Tre kun mittarissa oli n. 128kmh gepsin mukaan, oli kulutus 8-9 litraa.
                            En tiedä, onko hybrideissä rehellisempi ajotietokone, mutta ainakin aikaisemmissa bensavehkeissä ja nykyisissä dieseleissä ajotietokoneen ilmoittama kulutuslukema on ollut melkoisen optimistinen (esim. X1:ssä todellinen kulutus on noin 0.6 l / 100 km suurempi). Ihmettelen, miten Moottori-lehtikin "testissään" katsoi kulutukset ajotietokoneesta.. :think
                            G05 45e
                            ex: F11 530d xDrive
                            ex: E84 X1 xDrive 25d

                            Comment

                            • 315i
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2014
                              • 241
                              • Arctopolis

                              #44
                              Mulla ajotietokoneen kulutus verrattuna ABC mobiiliin, heittoa ollut 0.0l-0.2l per sata kilsaa per tankkaus. Tosin täytyy huomioida, että mittari heittää jonkun prosentin, eli kun ajat matkamittarin mukaan 100km voi oikea matka olla 103. Samoin kuin nopeusmittari näyttää hieman vähemmän. Ei tosin kulutuksessa vie maata merelle.

                              Comment

                              • bittivirhe
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2012
                                • 536
                                • Pohjois-Savo

                                #45
                                Hmm.. 45e-malliin on softapäivityksellä saatavissa yli 500 hv...
                                G05 45e
                                ex: F11 530d xDrive
                                ex: E84 X1 xDrive 25d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎