Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 xDrive 45e kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bittivirhe
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2012
    • 516
    • Pohjois-Savo

    X5 xDrive 45e kulutus

    Onko foorumilaisilla kokemuksia 45e-mallin todellisesta kulutuksesta matka-ajossa? Pääsin/jouduin sattuneesta syystä ajamaan 330e:llä, joka on tietyllä tapaa ihan hauska vekotin ja kiinnostus X5 45e:tä kohtaan on heräämäisillään uudelleen.

    Olen ajellut jo pitemmän aikaa dieseleillä ja tottunut siihen, että yhdellä tankkauksella mennään se 1000 km tai ylikin. Ei haluttaisi vaihtaa "huonompaan", mutta veikkaan, että tuo X5 kokonsa takia on melkoisen janoinen?
    G05 45e
    ex: F11 530d xDrive
    ex: E84 X1 xDrive 25d
  • excel
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2012
    • 259
    • Jyväskylä

    #2
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Onko foorumilaisilla kokemuksia 45e-mallin todellisesta kulutuksesta matka-ajossa? Pääsin/jouduin sattuneesta syystä ajamaan 330e:llä, joka on tietyllä tapaa ihan hauska vekotin ja kiinnostus X5 45e:tä kohtaan on heräämäisillään uudelleen.

    Olen ajellut jo pitemmän aikaa dieseleillä ja tottunut siihen, että yhdellä tankkauksella mennään se 1000 km tai ylikin. Ei haluttaisi vaihtaa "huonompaan", mutta veikkaan, että tuo X5 kokonsa takia on melkoisen janoinen?
    Morjens,löytyy jonkinverran kokemusta kys.automallista kun näitä olen myynyt. Käyn perjantaina yhden toimittamassa vielä tampereelle täältä jyväskylästä niin otan kulutusta vaikka hiukan matkalta. Asiakas ainakin päässyt yli 1000km tankkilisella taajama/matka ajossa ja joka toinen yö kun lataillut. Edeltävä 40e menee matka-ajossa alle 8 litraan normi 100km/h rajoituksilla,kun mennään motarille kulutus 8.5 litran luokkaa.
    Nyt: BMW x6 f16 semivoll myrkyillä😁

    EX F32 435d ///M-sport x-drive

    EX F31 Alpinweiss ||| 330D M-sport

    Comment

    • bittivirhe
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2012
      • 516
      • Pohjois-Savo

      #3
      Originally posted by excel View Post
      Morjens,löytyy jonkinverran kokemusta kys.automallista kun näitä olen myynyt. Käyn perjantaina yhden toimittamassa vielä tampereelle täältä jyväskylästä niin otan kulutusta vaikka hiukan matkalta. Asiakas ainakin päässyt yli 1000km tankkilisella taajama/matka ajossa ja joka toinen yö kun lataillut. Edeltävä 40e menee matka-ajossa alle 8 litraan normi 100km/h rajoituksilla,kun mennään motarille kulutus 8.5 litran luokkaa.
      Itseä kiinnostaa nimenomaan tuo matka-ajon kulutus, jossa sähkön voi unohtaa. Diesel-X5:llä päässee sen 1000 km tankillisella (rajoitukset lähinnä 80 ja 100 km/h), mutta miten kauas 45e jää tästä?

      Paikallisista myyjistä toinen lupaili jo 7:llä alkavaa kulutusta, toinen puhuu kympistä eli aika iso haitari... ;-)
      G05 45e
      ex: F11 530d xDrive
      ex: E84 X1 xDrive 25d

      Comment

      • Juh4
        Moderator
        • Oct 2004
        • 5450
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by bittivirhe View Post
        Paikallisista myyjistä toinen lupaili jo 7:llä alkavaa kulutusta, toinen puhuu kympistä eli aika iso haitari... ;-)
        Aika sukkasillaan saa ajaa, jos 7:lla alkaviin meinaa päästä. Varmaan totuus löytyy jostain edellä mainittujen välimaastosta.

        Mitä enemmän sitä autoa jaksaa/pystyy lykätä piuhan päähän, asettaa kännykästä app:n kautta lämmitykset, lataukset valmiiksi ja ennen kaikkea jos ne päivittäiset ajot mahtuu n. 70km säteelle, niin silloinhan se kulutus on todellakin pieni.
        -Official member of BTCF-Sauna team-

        Comment

        • bittivirhe
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2012
          • 516
          • Pohjois-Savo

          #5
          Originally posted by Juh4 View Post
          Aika sukkasillaan saa ajaa, jos 7:lla alkaviin meinaa päästä. Varmaan totuus löytyy jostain edellä mainittujen välimaastosta.

          Mitä enemmän sitä autoa jaksaa/pystyy lykätä piuhan päähän, asettaa kännykästä app:n kautta lämmitykset, lataukset valmiiksi ja ennen kaikkea jos ne päivittäiset ajot mahtuu n. 70km säteelle, niin silloinhan se kulutus on todellakin pieni.
          Harvoin ajan alle 70 km:n päivämatkoja, jos yleensä ajan. Luultavasti tulevaisuudessa tulee entistä enemmän 1000 km:n päivämatkoja, siksi tuo todellinen kulutus matka-ajossa kiinnostaa. Diesel olisi muuten ok, mutta tympii maksaa valtiolle kymmeniä tuhansia autoveroa (silläkin rahalla saisi hybridiin lisää varusteita).

          Sekä TM että Moottori ovat ajaneet 45e:n, mutta kumpikaan ei kerro tuota todellista kulutusta.

          Tai sitten pitää vain odottaa sitä akkuteknologian läpimurtoa, jonka ansiosta täyssähkäautojen toimintamatka saadaan reilusti yli 1000 kilometriin..
          G05 45e
          ex: F11 530d xDrive
          ex: E84 X1 xDrive 25d

          Comment

          • ockelbo4500
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 924
            • Sotkamo--Oulu

            #6
            ADACin autotestissä on ollut myös tuo malli ja ei nyt kovin pieniltä nuo lukemat näytä. https://www.adac.de/_ext/itr/tests/A...Steptronic.pdf


            Täältä näitä löytyy vertailun vuoksi myös lisää https://www.adac.de/infotestrat/test...st/select.aspx


            Kokemuksena työpaikan Volvo XC60 Hybridistä. Ilman latausta tai siis melkein tyhjällä akulla ja sellaisella 200km maantielenkillä helmikuussa sukkasillaan kun ajeli niin 7,jotakin näytti ajotietokone. 2000kg traileria jotku työpaikalla joskus kiskoi tällä ja kulutus oli n. 15l/100km. Tuosta bemarista ei toki kokemuksia, mutta sanoisin, että bensakoneinen syö paljon dieseliä enemmän jos kuorma lisii. X5 kuitenkin paljon suurempi kuin esim. tuo Volvo, joten olettaisin että maantieajossa käytännön kulutus on siististi ajellen 8,5 tms.
            BMW E84 X1 18dXdrive -14

            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
            Ex, E46 320 d Touring -01
            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by bittivirhe View Post
              Harvoin ajan alle 70 km:n päivämatkoja, jos yleensä ajan. Luultavasti tulevaisuudessa tulee entistä enemmän 1000 km:n päivämatkoja, siksi tuo todellinen kulutus matka-ajossa kiinnostaa. Diesel olisi muuten ok, mutta tympii maksaa valtiolle kymmeniä tuhansia autoveroa (silläkin rahalla saisi hybridiin lisää varusteita).

              Sekä TM että Moottori ovat ajaneet 45e:n, mutta kumpikaan ei kerro tuota todellista kulutusta.

              Tai sitten pitää vain odottaa sitä akkuteknologian läpimurtoa, jonka ansiosta täyssähkäautojen toimintamatka saadaan reilusti yli 1000 kilometriin..
              Paljonko ajat vuoteen? Pikaisesti laskien taitaa mennä yli 200tkm, että diesel saa kiinni tuon 17k€ hankinta hintaeron, vaikka ei lataisi koskaan ja kulutus olisi 10l/100km ja diesel 7l/100km. Mikäli sen kulutus jäisi ~8l/100km, menee yli 400tkm että diesel saisi kiinni. Veikkaisin tuon pluggarin myös pitävän arvonsa paremmin.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Milko75
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2007
                • 853
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by HTK12 View Post
                Paljonko ajat vuoteen? Pikaisesti laskien taitaa mennä yli 200tkm, että diesel saa kiinni tuon 17k€ hankinta hintaeron, vaikka ei lataisi koskaan ja kulutus olisi 10l/100km ja diesel 7l/100km. Mikäli sen kulutus jäisi ~8l/100km, menee yli 400tkm että diesel saisi kiinni. Veikkaisin tuon pluggarin myös pitävän arvonsa paremmin.
                Tämä

                Itse tilasin e45:sen, syyskuun lopussa luovutus. Vuodessa tulee se ~20 tkm. Ei mitään perustetta enää hankkia dieseliä. Päivittäiset arkiajot menevät 99% sähköllä.

                Vastaavan hankintahinta olisi ollut 30d moottorilla ja noilla varusteilla mitä otin ~30ke kalliimpi. Näin automyyjän kanssa laskettiin.

                Tulevassa e45:ssa päästöt on 32g/km – 30d:ssa alkaen 197g/km -> Vaikuttaa kokonaisautoveroon (auto + varusteet) aikalailla
                Last edited by Milko75; 12-06-2020, 13:33.
                G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
                Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by Milko75 View Post
                  Tämä

                  Itse tilasin e45:sen, syyskuun lopussa luovutus. Vuodessa tulee se ~20 tkm. Ei mitään perustetta enää hankkia dieseliä. Päivittäiset arkiajot menevät 99% sähköllä.

                  Vastaavan hankintahinta olisi ollut 30d moottorilla ja noilla varusteilla mitä otin ~30ke kalliimpi. Näin automyyjän kanssa laskettiin.

                  Tulevassa e45:ssa päästöt on 32g/km – 30d:ssa alkaen 197g/km -> Vaikuttaa kokonaisautoveroon (auto + varusteet) aikalailla
                  Juu, tuo 17k€ oli ihan vaan katsottu hinnastosta ilman lisävarusteita. Siinä ei myöskään ole huomioitu vuotuosta veroa, joka tekee jo melkoisen määrän euroja esim. 10v aikana. Jos tosiaan yhtään voi sähköä hyödyntään, niin tuo hybridi tulee Suomessa verotuksen takia aina halvemmaksi, vaikka laskisi koko auton elinkaaren polttoainekulutuksen. Ei vaan ole mitään järkeä ostaa enää dieseliä kun hankinta hinnassa on noin suuri ero verotuksen takia.

                  Sulla tuolla akäyttöprofiililla dieseli jäisi todella paljon kalliimmaksi vaikka ajaisit sillä sen 500tkm (harvoin se auton ensimmäinen omistaja ajaa sitä paaliin asti). Tälläinen sinällään todella järkevä vrt. sähköauto kun ne reissutkin onnistuu tällä samalla autolla ilman pitkiä latailuja. Vaikka etelästä Ivaloon kelkka kärrissä.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • bittivirhe
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2012
                    • 516
                    • Pohjois-Savo

                    #10
                    Originally posted by Milko75 View Post
                    Tämä

                    Itse tilasin e45:sen, syyskuun lopussa luovutus.
                    Jätitkö jotain varusteita pois? ;-) Lieneekö esim. laserajovalot ja yönäkö oikeasti hyvät?

                    Itsellä tosiaan tuo autoilu enempi sellaista, että jos auton ottaa tallista, sitten ajetaan vähintään tunti suuntaansa ja tulevaisuudessa helposti se 12 h suuntaansa eli sähkön voimalla ei kovin montaa reissua hoideta. Jos noita pitkiä matkoja ei olisi, ostaisin täyssähköauton (vaikkapa I-Pacen, jonka saisi X5:n hinnalla).
                    G05 45e
                    ex: F11 530d xDrive
                    ex: E84 X1 xDrive 25d

                    Comment

                    • Milko75
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2007
                      • 853
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by bittivirhe View Post
                      Jätitkö jotain varusteita pois? ;-) Lieneekö esim. laserajovalot ja yönäkö oikeasti hyvät?

                      Itsellä tosiaan tuo autoilu enempi sellaista, että jos auton ottaa tallista, sitten ajetaan vähintään tunti suuntaansa ja tulevaisuudessa helposti se 12 h suuntaansa eli sähkön voimalla ei kovin montaa reissua hoideta. Jos noita pitkiä matkoja ei olisi, ostaisin täyssähköauton (vaikkapa I-Pacen, jonka saisi X5:n hinnalla).
                      Laservalot otin, yönäköä en. Aikalailla tuli kyllä mieleinen.
                      G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
                      Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by bittivirhe View Post
                        Jätitkö jotain varusteita pois? ;-) Lieneekö esim. laserajovalot ja yönäkö oikeasti hyvät?

                        Itsellä tosiaan tuo autoilu enempi sellaista, että jos auton ottaa tallista, sitten ajetaan vähintään tunti suuntaansa ja tulevaisuudessa helposti se 12 h suuntaansa eli sähkön voimalla ei kovin montaa reissua hoideta. Jos noita pitkiä matkoja ei olisi, ostaisin täyssähköauton (vaikkapa I-Pacen, jonka saisi X5:n hinnalla).
                        Jos hankinta hinnassa on 30k€ ero ja bensa kuluttaa sen 10l/100km, niin silti pitäisi ajaa 450tkm että diesel saisi tuon eron kiinni. Sähköllä kun pystyy aina ainakin sillä ensimmäisellä 100km tiputtamaan kulutusta, joten eipä ole järkeä ostaa dieseliä kun sillä ajaminen tulee kalliimaksi.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • tiko4tiko
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2020
                          • 812
                          • Lappeenranta

                          #13
                          Matka-ajossa akku tyhjänä 8-12 l/100km nopeudesta riippuen 90-140kmh, vetohommissa 12-16 l/100km.. Mutta laske itse, jos vaikka 400 km legillä 75 km matkalla ei mene mitään => kulutus tippuu tuntuvasti.

                          Kulutus tehtaalta tähän päivään 6,2l/100km. Sähköllä ajettu n 40% koko matkasta. 40e:llä kulutus oli 7,4l/100km ja sähköllä noin kolmannes kaikesta ajosta. Vastaavassa käytössä E70 30sd kulutti 12 l/100km. Millään dieselillä en ole alle 9,5l/100km päässyt, siis keskimäärin kaikki ajot. Ajosta kolmannes on nurkissa pyörimistä, maatieajosta ehkä puolet tai jopa yli on moottoritietä, jota ajan +20 taulunumeroiden päälle. Ja 500-1000 km vuosittain raskaan trailerin vetoa (2,7tn). Esim viime viikolla 600 km lenkki, puolet matkasta tyhjänä (1tn).

                          Näillä luvuilla en tietenkään saa dieseliä halvemmaksi mitenkään. Hevillä en usko että dieseliä tämmöinen kasa rautaa liikkuu paljoa alle ysin siis kaikki ajot.

                          Mutta tän hintasessa autossa kulutuksen optimointi on kyllä itsepetosta. Kärry tiputtaa hintaansa huimalla vauhdilla. Siinä se kulu on, muu on kohinaa. Kalliimpi diesel tiputtaa arvoaan vielä nopeemmin. Veikkaukseni on että 3 vuotta vanhoina 30d ja 45e ovat samassa. Oma kärri näillä varusteilla olisi ollut dieseliä runsaat 40keuria kalliimpi. Eli karkeasti sellainen 13keur joka vuosi 3 vuoden ajan tulee hybridi halvemmaksi kuin vastaava diesel.Tuolle keksii muutakin käyttöä.
                          Mini, E24, E90, G70
                          exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                          Comment

                          • MeisterW
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2017
                            • 307
                            • Uusimaa

                            #14
                            Originally posted by tiko4tiko View Post
                            Matka-ajossa akku tyhjänä 8-12 l/100km nopeudesta riippuen 90-140kmh, vetohommissa 12-16 l/100km.. Mutta laske itse, jos vaikka 400 km legillä 75 km matkalla ei mene mitään => kulutus tippuu tuntuvasti.

                            Kulutus tehtaalta tähän päivään 6,2l/100km. Sähköllä ajettu n 40% koko matkasta. 40e:llä kulutus oli 7,4l/100km ja sähköllä noin kolmannes kaikesta ajosta. Vastaavassa käytössä E70 30sd kulutti 12 l/100km. Millään dieselillä en ole alle 9,5l/100km päässyt, siis keskimäärin kaikki ajot. Ajosta kolmannes on nurkissa pyörimistä, maatieajosta ehkä puolet tai jopa yli on moottoritietä, jota ajan +20 taulunumeroiden päälle. Ja 500-1000 km vuosittain raskaan trailerin vetoa (2,7tn). Esim viime viikolla 600 km lenkki, puolet matkasta tyhjänä (1tn).

                            Näillä luvuilla en tietenkään saa dieseliä halvemmaksi mitenkään. Hevillä en usko että dieseliä tämmöinen kasa rautaa liikkuu paljoa alle ysin siis kaikki ajot.

                            Mutta tän hintasessa autossa kulutuksen optimointi on kyllä itsepetosta. Kärry tiputtaa hintaansa huimalla vauhdilla. Siinä se kulu on, muu on kohinaa. Kalliimpi diesel tiputtaa arvoaan vielä nopeemmin. Veikkaukseni on että 3 vuotta vanhoina 30d ja 45e ovat samassa. Oma kärri näillä varusteilla olisi ollut dieseliä runsaat 40keuria kalliimpi. Eli karkeasti sellainen 13keur joka vuosi 3 vuoden ajan tulee hybridi halvemmaksi kuin vastaava diesel.Tuolle keksii muutakin käyttöä.
                            Millainen ajokokemus on 45e ja 40e verrattuna dieseliin, ovatko parempia ajaa myös? Luulisi sähkön tuovan liikkeellelähtöihin lisää potkua? 40e hinnat tulleet jo aika mukavasti alas.
                            E39 M5 2002
                            E70 X5 3.0sd 2008
                            E83 X3 3.0i 2005
                            G21 330e

                            Comment

                            • tiko4tiko
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2020
                              • 812
                              • Lappeenranta

                              #15
                              Originally posted by MeisterW View Post
                              Millainen ajokokemus on 45e ja 40e verrattuna dieseliin, ovatko parempia ajaa myös? Luulisi sähkön tuovan liikkeellelähtöihin lisää potkua? 40e hinnat tulleet jo aika mukavasti alas.
                              Alkuun 40e ei ole huono auto lainkaan, mutta on siinä puuteitakin. Ensinäkin ajo-ominaisuuksien puolella, akku on taka-askelin takana aiheuttaa takapainoisen fiilliksen, johon kyllä tottuu. Raskaan kärrin kanssa tämä vielä korostuu, vaikka takana ilmajousitus onkin. E70-malli adaptive drive alustalla oli selvästi parempi ajaa. Toinen on tuo nelisylinterinen kone, se on nimittäin vielä vanhaa generaatiota ei voimalinja ei ole täysin sama kuin 3-, 5- ja 7-sarjan hybrideissä, joissa bensakone on uudempaa lajia. Kone ei ole kaikkein sivistynein, mikä ei oikein sovi kyllä tälläisene autoon, ja toisekseen siinä on tuo kaksilitraisen bensan öjypumpunketjun tyyppivika. Itsellä tuo meni puoliksi goodwilliin (Ruotsi-auto), kun kilmetrejä oli takan 70tkm, josta bensakooneella vain runsaat 40tkm. Jenkkifoorumeilta löytyy paljonkin asiaa ko. koneesta ja tästä vaivasta. Mutta suorituskyvyssä ei tarvitse antaa dieselille yhtään tasoitusta. Tehoa on riittävästi ja voimaa löytyy heti kiitos sähkömoottorin. Auto on 'eloisampi ' kuin diesel hieman kuin iso vaparikoneinen auto. Kolmas miinus on suht pieni akku, joka toki tulee täyteen nopeasti, mutta tyhjnee vielä nopeammin 40:ssä on hieman sellaista pioneerihenkeä, eli parannetaavaa on, mutta puutteiden kanssa voi elää aivan hyvin. Minusta aivan kilpailukykyinen vastaavaa dieseliä vastaan vaikka ajaisi paljonkin. Jos tarvii 3,5tn vetokykyä, sitten diesel/iso bensa on ainoa mahdollinen, 40e:ssä maksimi on 2,7tn.

                              No tämä uusi sitten, ajoltaan aivan eriluokkaa kuin 40e. Ilmajousitus (molemmat akselit) hoitaa lisämassan niin että se unohtuu ja nelipyöräohjaus lisää ketteryyttä. Moottori ja voimalinja on myös todellinen hyppy eteenpäin. Kuutonen on kuutonen. 40e oli mun eka bemari neloskoneella sitten E34 518i (ysärin alussa) ja aika ylösalaisin saa maailma kääntyä, että nelkoneeseen vielä haksahdan :think. Akkukapasiteetti on nyt kohdillaan, latailen autoa joka toinen tai kolmas päivä, kyläpyörittely hoituu täysin sähköllä. Pidemillä matkalla jätän sähköäytön optimoinin älykoneelle, joka laskee määränpään perusteella missä sähkö käytetään, toimii Lehdissä moitittu hidaslataus ei ole mulle ongelma, lataan vain (kotona) yön yli. Tällä autolla tuolainen 400km matka menee sekä kuskin että matkustajien osalta vielä ilman pysähdyksiä sujuvasti ja mukavasti, kiitos letkeän jousituksen ja alhaisen melutason. Tilasin auton sokkona, pontimena oli tuo kuutoskone, mutta lisää hyvää tuli tuo ajettavuuden parantumisessa, olen supertyytyväinen. Autossa ei ole kuin yksi vika, kattoluukku ei toimii. Se ei ole toiminut vielä uudesta lähtien kuin hetken korjausten (=softausten) välillä. Seuraava yritys on ensi maanataina. No tuo ei ole maailman ykkösongelma, kattoluukun avautuva osa on muuten minikokoa verrattuna aiemmempiin (E70, F15). Pidemmän päälle tuokin vain hyvä asia, sillä nuo isot luukut alkaa vaatia kaikenlaista vanhemmiten, jos haluaa, että ne toimii.
                              Mini, E24, E90, G70
                              exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎