Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 E53 Eipä käynnistynyt kaupan pihasta enää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Andersson
    Newbiemmer
    • Apr 2019
    • 22
    • Vihti

    #16
    Nyt kasattuani ne mitä aiempaa diagnosointia varten purin sekä konehuoneen muovien purun aloitettua sain auton ajettua omalle paikalleen pilottia suihkauttamalla egr putkeen ja auto kävi suhteellisen normaalisti ainakin tyhjäkäynnillä. INPA näytti 4 suuttimen korjausarvojen pyörivän 3-4 hujakoilla joten se ainakin menee vaihtoon ja tilasinkin jo uuden. Kunhan se tulee heitän kiinni, koitan käynnistyykö ja jos käynnistyy teen ohivuototestin ja siinäpä se. Mikäli ei käynnisty, painesäätimen o-renkaiden vaihto. Tilaan kyllä ne tiivisteet jo valmiiksi kun eivät maksaneet juuri mitään.

    Nähtäväksi jää miten auton käy

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9138
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Andersson View Post
      Nyt kasattuani ne mitä aiempaa diagnosointia varten purin sekä konehuoneen muovien purun aloitettua sain auton ajettua omalle paikalleen pilottia suihkauttamalla egr putkeen ja auto kävi suhteellisen normaalisti ainakin tyhjäkäynnillä. INPA näytti 4 suuttimen korjausarvojen pyörivän 3-4 hujakoilla joten se ainakin menee vaihtoon ja tilasinkin jo uuden. Kunhan se tulee heitän kiinni, koitan käynnistyykö ja jos käynnistyy teen ohivuototestin ja siinäpä se. Mikäli ei käynnisty, painesäätimen o-renkaiden vaihto. Tilaan kyllä ne tiivisteet jo valmiiksi kun eivät maksaneet juuri mitään.

      Nähtäväksi jää miten auton käy
      Suuttimen korjausarvot ja mahdolliset paluuvuodot eivät korreloi, joten käynnistymättömyyteen tuo hieman koholla oleva korjausarvo ei vaikuta. Jos joka tapauksessa suunnittelet suutinremonttia, niin mittaa nyt ehdottomasti ensin ne paluuvuodot. Ja ne paineregun tiivisteet on paljon nätimpi vaihtaa imusarja irrotettuna, joten ehdottomasti vaihtoon, jos imusarja on suutinremontin takia joka tapauksessa irti.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Andersson
        Newbiemmer
        • Apr 2019
        • 22
        • Vihti

        #18
        Originally posted by Clavurion View Post
        Suuttimen korjausarvot ja mahdolliset paluuvuodot eivät korreloi, joten käynnistymättömyyteen tuo hieman koholla oleva korjausarvo ei vaikuta. Jos joka tapauksessa suunnittelet suutinremonttia, niin mittaa nyt ehdottomasti ensin ne paluuvuodot. Ja ne paineregun tiivisteet on paljon nätimpi vaihtaa imusarja irrotettuna, joten ehdottomasti vaihtoon, jos imusarja on suutinremontin takia joka tapauksessa irti.

        Tälläisen nyt sain tulokseksi:



        Nämä mitattu 2min ajalla.


        Suositteletko silti avaamaan sen paineregun ja vaihtamaan tiivisteet vaiko vaihtamaan vain tuon 4 suuttimen? Voiko vika olla vain tuossa suuttimessa? Lähinnä auton käynnistymisen kannalta puhun nyt.
        Last edited by Andersson; 17-06-2020, 17:22.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #19
          Originally posted by Andersson View Post
          Tälläisen nyt sain tulokseksi:



          Nämä mitattu 2min ajalla.


          Suositteletko silti avaamaan sen paineregun ja vaihtamaan tiivisteet vaiko vaihtamaan vain tuon 4 suuttimen? Voiko vika olla vain tuossa suuttimessa? Lähinnä auton käynnistymisen kannalta puhun nyt.
          Jos auto oli testin aikana käynnissä, niin ei selitä tuo nelosen suutin miksi ei käynnisty. Toki se kannattaa vaihtaa, mutta ei ole syy miksi ei käynnisty. Katsoisin sinne paineregulaattorin suuntaan seuraavaksi.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Andersson
            Newbiemmer
            • Apr 2019
            • 22
            • Vihti

            #20
            Originally posted by HTK12 View Post
            Jos auto oli testin aikana käynnissä, niin ei selitä tuo nelosen suutin miksi ei käynnisty. Toki se kannattaa vaihtaa, mutta ei ole syy miksi ei käynnisty. Katsoisin sinne paineregulaattorin suuntaan seuraavaksi.

            Oli käynnissä. Käynnistin pilottia ruiskauttamalla.

            Selvä homma! Kiitos! Eli käyn sen kimppuun siis seuraavaksi.
            Last edited by Andersson; 11-07-2020, 17:23.

            Comment

            • Andersson
              Newbiemmer
              • Apr 2019
              • 22
              • Vihti

              #21
              Tältä se nyt sitten näytti:





              Näyttää ainakin olevan aika heikossa hapessa tuo o-rengas. Joudun vielä mätänettiin tänäiltana hakemaan yhden letkun jonka löysin hapertuneen olemattomiin jonka jälkeen pääsen niputtamaan vehkeen ja testaamaan käynnistyykö uusilla tiivisteillä.


              ps. Ja osasipa olla muuten v****maisessa paikassa nuo T30 ruuvit tuolle kikottimelle vaikka purin imusarjan ja polttoainesuodattimen/jäähdyttimen edestä pois.
              Last edited by Andersson; 17-06-2020, 19:00. Reason: Oikoluku

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9138
                • Oulu

                #22
                Originally posted by Andersson View Post
                Tältä se nyt sitten näytti:





                Näyttää ainakin olevan aika heikossa hapessa tuo o-rengas. Joudun vielä mätänettiin tänäiltana hakemaan yhden letkun jonka löysin hapertuneen olemattomiin jonka jälkeen pääsen niputtamaan vehkeen ja testaamaan käynnistyykö uusilla tiivisteillä.


                ps. Ja osasipa olla muuten v****maisessa paikassa nuo T30 ruuvit tuolle kikottimelle vaikka purin imusarjan ja polttoainesuodattimen/jäähdyttimen edestä pois.
                Juu, risahan tuo o-rengas on ja selittää käynnistymättömyyden liian matalan rail-paineen takia. Tosiaan noiden suutinten osalta ei ongelmaa. Vaikka se 4-suutin on napsun yli suositellun 20ml @ 2 min, niin ei vielä pakottavaa tarvetta tehdä mitään, eikä aiheuta mitään oireita. Korjausarvojen suhteen sitten tarvittaessa toimenpiteitä suutinten osalta. Yleensähän alkaa tuntua epätasaisena tyhjäkäyntinä, kun jonkun arvo nousee yli +3.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Andersson
                  Newbiemmer
                  • Apr 2019
                  • 22
                  • Vihti

                  #23
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Juu, risahan tuo o-rengas on ja selittää käynnistymättömyyden liian matalan rail-paineen takia. Tosiaan noiden suutinten osalta ei ongelmaa. Vaikka se 4-suutin on napsun yli suositellun 20ml @ 2 min, niin ei vielä pakottavaa tarvetta tehdä mitään, eikä aiheuta mitään oireita. Korjausarvojen suhteen sitten tarvittaessa toimenpiteitä suutinten osalta. Yleensähän alkaa tuntua epätasaisena tyhjäkäyntinä, kun jonkun arvo nousee yli +3.

                  Auto nipussa ja lähti laakista käyntiin. Oikein kovasti kiitoksia taas kaikille auttajille!


                  Tosiaan se yksi kunnostettu ruiskusuutin on saksasta jo matkalla joten se 4 ruisku saa hoitoa jahka se saapuu suomeen. Pientä "traktorimaista" tärisevää käyntiä olen huomannut tyhjäkäynnillä joten kyllä se vaihtoon joutaa.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎