Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 E53 Eipä käynnistynyt kaupan pihasta enää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Andersson
    Newbiemmer
    • Apr 2019
    • 22
    • Vihti

    X5 E53 Eipä käynnistynyt kaupan pihasta enää

    Ja täällä taas.

    Pohjustus:

    È53 3.0d

    Auto käynnistyi normaalisti työpaikan pihasta, kävi normaalisti ja pääsin kauppaan. Kaupan pihasta eipä käynnistynytkään enää. Starttaa normaalisti eikä anna mitään erityistä vikavaloa. Kaupan pihassa suoritetun työpäivänjälkeisen erittäin rentouttavan ja syväluotaavan diagnoosin perusteella ei ainakaan käynnistynyt voimasanoilla ja rattia hakkaamalla. Virrat päälle kääntäessä en kuullut releen naksahdusta mielestäni. Varmaa on, että polttoainepumppu ei ainakaan lähtenyt hurisemaan sen kuuli korvallakin.

    Odottelen iltaan, jotta hinaillaan taas takaisin kotipihaan rauhallisempaan tutkintaan.

    Lähinnä kysymys kuuluu, että mistä TE lähtisitte tutkimaan vikaa?

    Kiitos kaikille jotka jaksavat vastata.
    Last edited by Andersson; 11-07-2020, 17:24.
  • palze
    BTCF Member
    • Apr 2018
    • 77
    • Helsinki

    #2
    Vähän vieras auto mulle, mutta olisko tästä apua: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=371215

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #3
      Tuleeko dieseliä konehuoneeseen asti? Ellei tule, niin sitten tutkimaan miksei tule. Kun pumppu ei kerta käynnisty, niin aloittaisin sieltä.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Andersson
        Newbiemmer
        • Apr 2019
        • 22
        • Vihti

        #4
        Originally posted by HTK12 View Post
        Tuleeko dieseliä konehuoneeseen asti? Ellei tule, niin sitten tutkimaan miksei tule. Kun pumppu ei kerta käynnisty, niin aloittaisin sieltä.

        Tutkiskelin nyt auton kotiin saatuani, että rele sekä sulake on kunnossa ja jännite tulee pumpulle asti. Nyt myös kuulostaa siltä, että pumppu kävisi. Joku vuotava pihinä kuuluu yhdestä letkuliittimestä (mielestäni tässä kuvassa letku 06: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=13_0956) letku vaihtuu liittimellä kiinteäksi putkeksi ja tästä kuuluu sihinää kun kääntää virrat ja pumppu alkaa käymään. Enempää ei jaksanut seistä hyttysten syötävänä tänään joten täytyy jatkaa tutkimuksia huomenna.

        Comment

        • Andersson
          Newbiemmer
          • Apr 2019
          • 22
          • Vihti

          #5
          Originally posted by palze View Post
          Vähän vieras auto mulle, mutta olisko tästä apua: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=371215

          Tutkiskelin tätä odotellessani vaimoa pelastamaan kaupan pihalta. Mutta en tiedä miten tätä käyttäisin omassa tilanteessani sillä masiina ei lähde käyntiin ollenkaan.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9143
            • Oulu

            #6
            Näkyykö konehuoneen kirkkaassa PA-putkessa ilmakuplia? Paljonko tankissa polttoainetta? Kun virrat kääntää päälle, käynnistyykö sekä tankin pumppu, että myös siirtopumppu?
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Andersson
              Newbiemmer
              • Apr 2019
              • 22
              • Vihti

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              Näkyykö konehuoneen kirkkaassa PA-putkessa ilmakuplia? Paljonko tankissa polttoainetta? Kun virrat kääntää päälle, käynnistyykö sekä tankin pumppu, että myös siirtopumppu?

              Ei mielestäni näkynyt kuplia. Tankki on yli puolet täynnä. Mistä siirtopumpun toiminnan voisin tarkistaa? Tankissa olevalle pumpulle tulevan jännitteen pystyin tarkistamaan mutta itse pumpun toimintaa en vielä ehtinyt millään tarkistaa. Enkä itseasiassa edes tiedä miten se kannattaisi tehdä helpoiten.

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9143
                • Oulu

                #8
                Kuulostaa siltä, että ilman kunnon vikakoodeja tuo homma ei kovin helposti ratkea.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Andersson
                  Newbiemmer
                  • Apr 2019
                  • 22
                  • Vihti

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Kuulostaa siltä, että ilman kunnon vikakoodeja tuo homma ei kovin helposti ratkea.

                  Vikakoodinluvussa käyty ja ainoa koodi mitä puskee ulos on:


                  2550 Raildruckueberwachnung im Start
                  Motordrehzahl 224.78 1/min
                  Kraftstoffvorfoerderdruck 3.07 bar
                  Einspritzmenge 30.72 mm^3
                  Raildruck 108.43 bar


                  Ilmeisesti paineiden pitäisi olla n.300 jotta käyntiin lähtisi ja allehan tuo jää melkein 200baria.


                  Osaatko tämän perusteella ohjata mitä vaihtaa ensin tai mitä tutkia lisää?
                  Last edited by Andersson; 11-07-2020, 17:25.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Andersson View Post
                    Nyt kone kiinni laitteessa ja ainoa vikakoodi mitä puskee ulos on:


                    2550 Raildruckueberwachnung im Start
                    Motordrehzahl 224.78 1/min
                    Kraftstoffvorfoerderdruck 3.07 bar
                    Einspritzmenge 30.72 mm^3
                    Raildruck 108.43 bar


                    Ilmeisesti paineiden pitäisi olla n.300 jotta käyntiin lähtisi ja allehan tuo jää melkein 200baria.


                    Osaatko tämän perusteella ohjata mitä vaihtaa ensin tai mitä tutkia lisää?
                    Siellä näkyy siirtopainetta olevan kuitenkin se 3bar, joten siitä ei jää kiinni. Seuraavaksi mittaisin melkein suuttimien ohivuodot. Auto käyntiin pilotilla ja suuttimien paluulinjat mittakippoihin. 2min aikana ei saisi vuotaa yli 20ml/suutin. Toki siellä voi olla se rail-paineensäätimen tiivistekkin antautunut, eli sekin kannattaa tarkistaa.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Hezman
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2012
                      • 708
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Kokeile suhauttaa jarrucliineriä startatessa imutorveen. Jos suuttimet vuotaa liikaa niin voi lähtee kuitenkin tuolla konstin käyntiin.

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9143
                        • Oulu

                        #12
                        Kohtuu matalahan tuo siirtopainekin on, mutta ei pitäisi vielä käynnistymättömyyttä aiheuttaa. Kuten edellä todettiin, nappaa ahtoletku EGR-venttiililtä irti ja suhauta käynnistäessä (tai juuri ennen) suhaus jarrukliineriä imusarjaan, niin todennäköisesti lähtee käyntiin. Jos käynnistymisen kanssa ei ole aiemmin ollut ongelmaa, haiskahtaa vahvasti rikkoutuneelta rail-painesäätimen o-renkaalta (painesäädin korkeapainepumpun takaosassa). Voi toki olla vuotava suutinkin, joten paluuvuodot kannattaa toki tässä tilanteessa mitata.

                        Tuossa tarvikkeet painesäätimen tiivisteiden vaihtoon.

                        Bosch:
                        * F 00V D38 011
                        * F 00V D38 009
                        * F 00R 0P1 466





                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Andersson
                          Newbiemmer
                          • Apr 2019
                          • 22
                          • Vihti

                          #13
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Siellä näkyy siirtopainetta olevan kuitenkin se 3bar, joten siitä ei jää kiinni. Seuraavaksi mittaisin melkein suuttimien ohivuodot. Auto käyntiin pilotilla ja suuttimien paluulinjat mittakippoihin. 2min aikana ei saisi vuotaa yli 20ml/suutin. Toki siellä voi olla se rail-paineensäätimen tiivistekkin antautunut, eli sekin kannattaa tarkistaa.
                          Onko se Rail painesäädin tässä kuvassa tuo nro 20?


                          Jos se on siinä se vika niin mistä sitä tiivistettä kannattaa alkaa etsiä?

                          Ja näyttää siltä että tuli apteekkiin keikka ostamaan mittaruiskut. Tietääkö kukaan minkä kokoinen letku käy suoraan niihin paluulinjojen putkiin/liittimiin jos ne käy ostamassa että menisi kerralla oikein? Vai pitääkö niihin tehdä joku patentti. En niitä ohivuotoja ole koskaan testannut.

                          Comment

                          • Andersson
                            Newbiemmer
                            • Apr 2019
                            • 22
                            • Vihti

                            #14
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Kohtuu matalahan tuo siirtopainekin on, mutta ei pitäisi vielä käynnistymättömyyttä aiheuttaa. Kuten edellä todettiin, nappaa ahtoletku EGR-venttiililtä irti ja suhauta käynnistäessä (tai juuri ennen) suhaus jarrukliineriä imusarjaan, niin todennäköisesti lähtee käyntiin. Jos käynnistymisen kanssa ei ole aiemmin ollut ongelmaa, haiskahtaa vahvasti rikkoutuneelta rail-painesäätimen o-renkaalta (painesäädin korkeapainepumpun takaosassa). Voi toki olla vuotava suutinkin, joten paluuvuodot kannattaa toki tässä tilanteessa mitata.

                            Tuossa tarvikkeet painesäätimen tiivisteiden vaihtoon.

                            Bosch:
                            * F 00V D38 011
                            * F 00V D38 009
                            * F 00R 0P1 466





                            https://kl-varaosat.fi/verkkokauppa/.../view/68508/-1
                            Kiitos! Tästä jatkan tutkimista!

                            Comment

                            • e46touring
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1324
                              • Tornio

                              #15
                              Originally posted by Andersson View Post
                              Onko se Rail painesäädin tässä kuvassa tuo nro 20?


                              Jos se on siinä se vika niin mistä sitä tiivistettä kannattaa alkaa etsiä?

                              Ja näyttää siltä että tuli apteekkiin keikka ostamaan mittaruiskut. Tietääkö kukaan minkä kokoinen letku käy suoraan niihin paluulinjojen putkiin/liittimiin jos ne käy ostamassa että menisi kerralla oikein? Vai pitääkö niihin tehdä joku patentti. En niitä ohivuotoja ole koskaan testannut.
                              3,5mm Korja-kumin PUR letkua tullut käytettyä

                              tuote nro 1072650 POLTTOAINE-/PESULAITELETKU Ø 3.5/6.5 m
                              __________________________________________________ ____________
                              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎