Kyseessä siis x3 f25 2.0xdrive vm 2011. Ongelma esiintyi ensimmäisen kerran viime talvena auton herjatessa akun alhaisesta jännitteestä. Samalla pyyhkijät alkoi elää ihan omaa elämää, ei reagoinut viikseen. Sammutin auton ja käynnistin uudestaan, ongelmat poissa,auto toimi normaalisti. Ongelmat pysyi poissa kevääseen asti. Taas sama akku herja ja pyyhkijät vaan pyyhkii eikä reagoi viikseen. Nyt ei auton sammutus korjannut ongelmaa. Lisäksi vilkut ja muut viiksien toiminnot, ratin napit,töötti pimeänä. Ja sähkökontti villiintyi,aukeili itsekseen eikä ottanut komentoja vastaan. Muutama viikko meni alkoi auto toimia taas ihan normaalisti. Kunnes taas samat viat,akkuherja pyyhkijät ja peräkontin sekoilu. Vaihdatin akun korjaamolla ja se koodattiin autolle. Ei vaikutusta,sama sekoilu jatkui. Yhtäkkiä saattoi taas päivän pari toimia normaalisti. Vikakoodien luvussa on käytetty, vikakoodeja useampi. Jotain väylävikaa korjaamolla epäili. Viiksipaketin vaihdoin myös,ei vaikutusta. Kysymys kuuluukin, millä tavalla peräkontin sähkömekanismi ja ratin ohjainlaitteet liittyvät toisiinsa,onko näillä joku yhteinen ohjainboksi? Selkeästi se vika liittyy toisiinsa. Pyyhkijöiden pyyhkiessä holtittomasti, toimii vilkut normaalisti. Heti kun pyyhkijät lopettaa pyyhkimisen silloin vilkut lakkaa toimimasta ja ajotietokone ilmoittaa peräkontin olevan auki. Ja auto purkaa yön aikana akun tyhjäksi, jokin sitä herättelee vaikka ovet lukossa. Ja huomannut että noin parinminuutin välein parkissa auto väläyttää takavaloja. Mistähän tuota vikaa osaisi lähteä perkaamaan? Korjaamollahan ne varmasti mielellään vaihtaa repullisen bokseja ennenkuin vika löytyy.
![Confused](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_confused.gif)
Comment