Announcement

Collapse
No announcement yet.

X1 F48 jälkiasennus webasto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peksu
    Bimmer Fanatic
    • May 2014
    • 272
    • Lähellä Tre

    X1 F48 jälkiasennus webasto

    Kyseessä siis v.2016 X1 2.0l dsl.

    Osaako kukaan viisaampi sanoa, mistä johtuu että webasto toimii, mutta lämmittää sisätilat nihkeesti ja samoin moottorin huonosti :think

    Webassa siis tuo Thermo Connect -appi ohjaus ja sisällä nappi. Weba käynnistyy normaalisti ja alkaa jonkin ajan kuluttua puhaltamaan sisälle lämpöö mut aika hiljaisella nopeudella. N. 10 min kuluttua weba saattaa sammua, siis poltto loppuu, muuten hurisee ja samalla puhallus sisälle loppuu. Jonkun ajan päästä poltto alkaa uudestaan. Ylävesiletku on kuitenkin aika lämmin mutta silti moottori saattaa hehkuttaa :think

    Jos kone on käyntilämmin ja laittaa webaston päälle taukolämmöksi, webasto hurisee ja välillä lämmittää eli poltin käynnistyy mutta sisälle ei puhalla ollenkaan vaikka kävis 30min

    Onkohan tuo kytketty jotenkin väärin alkujaankin. Asennettu siis vuosi sitten.
    G08 LCI iX3 M Sport
  • Peksu
    Bimmer Fanatic
    • May 2014
    • 272
    • Lähellä Tre

    #2
    Nyt olen tuota lisää tutkinut ja jotain on kytketty asennuksessa pieleen. Tuntuu siltä, että vain sisäkierrossa on webaston lämmitys, mutta moottori ei lämpene yhtään.

    Tuo selittää miksi webasto välillä sammuu kun lämppärille menevä vesi lämpiää siihen +70 niin se sammuu. Ja taas kun vesi jäähtyy niin käynnistää weban uudestaan.

    Onko tässä dsl koneessa joku juttu (sähköinen venttiili tms.) joka olisi pitänyt kytkeä myös toimintaan kun webasto on päällä? Onko tietäjää täällä kun ilmeisesti Tammer Diesel ei sitä ole tiennyt :think
    G08 LCI iX3 M Sport

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2236
      • Vantaa

      #3
      Ihan oikein se on kytketty. Ei ne nykyään moottoria lämmitä. Toki sen saa lämmittämään, mutta vaatii pienin modifikaation. Taisipa olla webastolla ihan virallinen lisäpalikkakin saatavilla, hinta vaan ei ollut halpa.
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • Peksu
        Bimmer Fanatic
        • May 2014
        • 272
        • Lähellä Tre

        #4
        Originally posted by VilleP View Post
        Ihan oikein se on kytketty. Ei ne nykyään moottoria lämmitä. Toki sen saa lämmittämään, mutta vaatii pienin modifikaation. Taisipa olla webastolla ihan virallinen lisäpalikkakin saatavilla, hinta vaan ei ollut halpa.
        Siis tässä kyseessä on jälkiasennus yleismallinen webasto ei alkuperäinen webasto :think

        Eikö niitäkään siis kytketä enää moottoria lämmittämään vaan vain sisätilat
        G08 LCI iX3 M Sport

        Comment

        • VilleP
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2236
          • Vantaa

          #5
          Ei kytketä.
          F11 530xd LCI
          S2 Avant

          Comment

          • Peksu
            Bimmer Fanatic
            • May 2014
            • 272
            • Lähellä Tre

            #6
            Originally posted by VilleP View Post
            Ei kytketä.
            https://webasto-russia.ru/doc-montma...80B-evo-de.pdf sivu 24

            Joo niin tuo ohjekin näyttää, että moottoria ei lämmitetä vaan lämppärin letkuihin tulee sivuhaarat joista webasto kierrättää lämpöä vain lämmityslaitteelle. Eipä sitä vaan sanottu kun webastoa siihen pyydettiin

            Miksi se on mennyt tähän, että vain sisätilat lämmitetään? Alkupäräisiin webastoihin (4 eri malliin) olen siis tehnyt tuon vastusmodin ja niissä on lämmitetty sitten myös moottoria ilman ongelmia. Samaa konetta, siis kuin tässä X1 mallissakin.

            Tarvinnee sitten tähän tehdä varmaan letkumuutoksia, että saa koneenkin lämpiään
            Last edited by Peksu; 03-03-2021, 22:19.
            G08 LCI iX3 M Sport

            Comment

            • JiiVee92
              BTCF Member
              • Mar 2017
              • 931
              • Kouvola/Myllykoski

              #7
              Noissa euro6 vehkeissä valvotaan lämpöanturien loogisuutta toisiinsa nähden, nyt jos moottoria lämmitetään niin arvot ei ole loogisia toisiinsa nähden, ja tämä lämpöisempää näyttävä anturi tulkitaan vialliseksi ja laitetaan vikatila päälle. Oletus kun on että x-ajan jälkeen (mikä se näissä sitten onkaan) kaikki lämpöanturit näyttää likimain samaa lukemaa.
              EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
              NYT: E61 530xd -08 käyttis
              Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

              Comment

              • Peksu
                Bimmer Fanatic
                • May 2014
                • 272
                • Lähellä Tre

                #8
                Originally posted by JiiVee92 View Post
                Noissa euro6 vehkeissä valvotaan lämpöanturien loogisuutta toisiinsa nähden, nyt jos moottoria lämmitetään niin arvot ei ole loogisia toisiinsa nähden, ja tämä lämpöisempää näyttävä anturi tulkitaan vialliseksi ja laitetaan vikatila päälle. Oletus kun on että x-ajan jälkeen (mikä se näissä sitten onkaan) kaikki lämpöanturit näyttää likimain samaa lukemaa.
                Joo sillon joskus vuonna 2016 tai 2017 tais tulla näihin jo päivitys ECUun jolla tuo ristiriita veden-, polttoaineen ja ilman lämmön välillä ei aiheuta enää vikavalon syttymistä. Joku tietäjä varmaan muistaa paremmin, mutta enää nää ei sytyttele vikavaloo (tai ainakaan ei minulla ole enää sytytelleet) vaikka konetta lämmitetäänkin webastolla
                G08 LCI iX3 M Sport

                Comment

                • Jannehoo
                  Newbiemmer
                  • Jan 2019
                  • 4
                  • Nivala

                  #9
                  Mulla pitäisi myös laittaa lämmitin x1.seen. Onko joku keino varmistaa saanko omassani lämmitettyä myös moottoria.

                  Comment

                  • Peksu
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2014
                    • 272
                    • Lähellä Tre

                    #10
                    Webasto modattu

                    No nyt ois webastoon tehty pieni letkumuutos eli nyt lämppärille menevä neste kiertää aina webaston läpi. Hyvin tuntuis toimivan ainakin näillä keleillä

                    Osaako joku viisaampi kertoa, miten näissä tuo lämppärin puhaltimen ja suuntauksen kytkentä on tehtynä?
                    Nyt kun vesi on lämmennyt tarpeeksi, että sisäpuhallin käynnistyy, mutta paneeliin ei syty mitään valoja eli on varmaan joku puhaltimen suoraohjaus? Mites tuo puhaltimen nopeus ja suuntaus säätyy? Onko nopeus kiinteä ja suuntaus semmoinen kuin autoon on jäänyt viimeisen ajon jälkeen, vai? :think
                    G08 LCI iX3 M Sport

                    Comment

                    • JiiVee92
                      BTCF Member
                      • Mar 2017
                      • 931
                      • Kouvola/Myllykoski

                      #11
                      Originally posted by Peksu View Post
                      Joo sillon joskus vuonna 2016 tai 2017 tais tulla näihin jo päivitys ECUun jolla tuo ristiriita veden-, polttoaineen ja ilman lämmön välillä ei aiheuta enää vikavalon syttymistä. Joku tietäjä varmaan muistaa paremmin, mutta enää nää ei sytyttele vikavaloo (tai ainakaan ei minulla ole enää sytytelleet) vaikka konetta lämmitetäänkin webastolla
                      Koskeeko tämä myös n-sarjan euro6 moottoreita f-koppaisessa vitosessa?

                      Originally posted by Peksu View Post
                      No nyt ois webastoon tehty pieni letkumuutos eli nyt lämppärille menevä neste kiertää aina webaston läpi. Hyvin tuntuis toimivan ainakin näillä keleillä

                      Osaako joku viisaampi kertoa, miten näissä tuo lämppärin puhaltimen ja suuntauksen kytkentä on tehtynä?
                      Nyt kun vesi on lämmennyt tarpeeksi, että sisäpuhallin käynnistyy, mutta paneeliin ei syty mitään valoja eli on varmaan joku puhaltimen suoraohjaus? Mites tuo puhaltimen nopeus ja suuntaus säätyy? Onko nopeus kiinteä ja suuntaus semmoinen kuin autoon on jäänyt viimeisen ajon jälkeen, vai? :think
                      Puhallin virroitetaan vastuksella, ja puhallus saadaan jäämään haluttuun asentoon katkaisemalla ihkalta lähtevä läppämoottorien lin-väylä, tämän voi todeta ihkan alta löytyvistä läppämoottorien vikakoodeista.
                      EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                      NYT: E61 530xd -08 käyttis
                      Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                      Comment

                      • Peksu
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2014
                        • 272
                        • Lähellä Tre

                        #12
                        [QUOTE=JiiVee92;4321015]Koskeeko tämä myös n-sarjan euro6 moottoreita f-koppaisessa vitosessa?


                        Ainakaan tässä FL-F10-11 sarjassa ei syttynyt päivityksen jälkeen enää vikavalo eli 2015-> eteenpäin

                        Eikä syty myöskään vaimon X1 2016 mallissa jossa varmaan siis sama kone
                        Last edited by Peksu; 12-01-2022, 22:42.
                        G08 LCI iX3 M Sport

                        Comment

                        • JiiVee92
                          BTCF Member
                          • Mar 2017
                          • 931
                          • Kouvola/Myllykoski

                          #13
                          [QUOTE=Peksu;4321075]
                          Originally posted by JiiVee92 View Post
                          Koskeeko tämä myös n-sarjan euro6 moottoreita f-koppaisessa vitosessa?


                          Ainakaan tässä FL-F10-11 sarjassa ei syttynyt päivityksen jälkeen enää vikavalo eli 2015-> eteenpäin

                          Eikä syty myöskään vaimon X1 2016 mallissa jossa varmaan siis sama kone
                          Hyvä tietää, kun äiskä löysi -16 vuotisen f11 xdriven n47 motilla, niin ei ehkä sitten ole weban laitto turhaa työtä.
                          EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                          NYT: E61 530xd -08 käyttis
                          Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                          Comment

                          • Henkka76
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2017
                            • 35
                            • Häme

                            #14
                            Webaston tai vastaavan asennus vaimon X1:seen mielessä. Millaisia hintoja olette joutuneet maksamaan asennuksista?

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by JiiVee92 View Post
                              Hyvä tietää, kun äiskä löysi -16 vuotisen f11 xdriven n47 motilla, niin ei ehkä sitten ole weban laitto turhaa työtä.
                              -16 on kyllä jo B47, jos se on todella -16 auto.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎