Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X6 N57 Kylmäkäynnistys vikaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • todii7
    Bimmer Rookie
    • Nov 2014
    • 32
    • Espoo

    BMW X6 N57 Kylmäkäynnistys vikaa

    Tervehdys,

    Autona BMW X6 -12 E71 3.0 N57 moottorilla. Tällä viikolla kovien pakkasten tultua alkanut kuulostamaan pahalta kylmänä käynnistäessä. -20 pakkasessa, kun auton normaalisti käynnistää, alkaa kierrokset seilaamaan ja hetken päästä tuntuu, kun auto meinaisi sammua. Kuulostaa vähän samalta, kuin joku pytyistä ei pelaisi hetken aikaa mukana.

    Tässä video viasta: https://youtu.be/g2RPGEKWW4Q

    Carlylla luettu vikakoodit ja antaa seuraavaa:
    004A34 , 004A6F , 004A5F , 004A4F , 004A2F , 004A1F

    Viittaisi ainakin nelospytyn hehhkuihin? Auto kuitenkin lähtee nätisti sahaamatta käyntiin, mutta ensimmäisen minuutin aikana pitää pahankuuloista ääntä. Tasaantuu hetken päästä kuitenkin normaaliksi. Vein auton heti lämpimään talliin ja seuraavana aamuna hienosti käyntiin ilman ongelmia. Osaisiko joku kertoa, mitä kannattaa lähteä tekemään / vaihtamaan?
  • kooma
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1016
    • Pikis

    #2
    Hehkujen ohjainlaite menee varmaan ainakin vaihtoon, jos vielä sen jälkeen yksittäiset hehkut antaa koodia niin sitten niitä myös. Ennakoivasti voi toki vaihtaa nekin kaikki saman tien.
    Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

    Comment

    • todii7
      Bimmer Rookie
      • Nov 2014
      • 32
      • Espoo

      #3
      Ok, kiitoksia. Täytyypä huomenna viedä pajalle ja vaihdattaa nuo, jos tällä korjaantuisi!

      Comment

      • E39Fin
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2013
        • 1761
        • HKI/Orimattila

        #4
        Ääni täältäkin nimenomaan hehkujen ohjausboksille. Tällä tuli F01 N57 rykimiset kuntoon kun teki jo nollakelissä tiukkaa käynnistyä. Ohjausboksista neljälle hehkulle lähtevät pinnit katki. Itse hehkut olivat tässä tapauksessa kunnossa.
        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
        E39 523iA Oxfordgreen

        Comment

        • E39touring
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 203
          • Janakkala

          #5
          Kun vaihtaa ohjainboksin, niin tarviiko ilmoittaa jotain auton tietokoneelle??

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4595
            • Tampere

            #6
            Originally posted by E39touring View Post
            Kun vaihtaa ohjainboksin, niin tarviiko ilmoittaa jotain auton tietokoneelle??
            Eiköhän ne ala pelaamaan ilman koodien nollaustakin. Toki muutaman startin jälkeen olisi hyvä katsoa että jos on vaihtanut vain boksin ettei vikaa ole ollut myös itse hehkuissa ja kaikki pelaa kuten pitääkin.

            Hehkuissa taisi olla muuten myös sitten sellainen juttu että eri valmistajien kamoja ei saa sekoittaa keskenään. Muistaakseni kyse oli noista hehkuista eikä ohjaimesta. Ainakin jos vaihtaisin ohjaimen ja puikot niin molemmat samalta valmistajalta. Toki ohjaimen valmistajan datasheetistä saattaa löytyä jotain mainintoja asiasta...

            Myös tuolta löytyi tuollainen maininta:
            Important notice!
            Simultaneous installation of components from the manufacturers Bosch and Beru is not approved in this application.
            https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=12_1416
            Ja tissistä
            "Types of heater plug
            Different types of heater plug are used for engines N47TU and N57TU depending on the engine output variant. For the N47TU in the Mini, only the metallic Beru glow elements are used.

            For N47TU and N57TU, the ceramic glow elements are used. Depending on the power variant and date of manufacture, Bosch GLP5 or Beru GCP are used."
            Puikkojen jälkeen niistä pitäisi ilmoittaa testerillä
            Diagnosis instructions
            Depending on the engine, various service functions are available as follows:

            For diesel engines N47 and N57

            The combustion preheating control unit saves certain parameters for the individual glow plugs during operation. The stored parameters must be reset when the glow plugs are replaced. Only parameters on the cylinders where a glow element was replaced may be reset during this.

            The service function offers two possibilities:
            Reset the characteristic values at all cylinders if the glow elements of all cylinders were replaced.
            Reset the characteristic values for individual cylinders when the glow elements of individual cylinders were replaced.
            Last edited by fraatti; 19-01-2021, 18:02.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • E39touring
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 203
              • Janakkala

              #7
              Originally posted by fraatti View Post
              Eiköhän ne ala pelaamaan ilman koodien nollaustakin. Toki muutaman startin jälkeen olisi hyvä katsoa että jos on vaihtanut vain boksin ettei vikaa ole ollut myös itse hehkuissa ja kaikki pelaa kuten pitääkin.

              Hehkuissa taisi olla muuten myös sitten sellainen juttu että eri valmistajien kamoja ei saa sekoittaa keskenään. Muistaakseni kyse oli noista hehkuista eikä ohjaimesta. Ainakin jos vaihtaisin ohjaimen ja puikot niin molemmat samalta valmistajalta. Toki ohjaimen valmistajan datasheetistä saattaa löytyä jotain mainintoja asiasta...

              Myös tuolta löytyi tuollainen maininta:


              Ja tissistä


              Puikkojen jälkeen niistä pitäisi ilmoittaa testerillä
              Kiitos näistä. Laitan kommentini, kun boksi tullut ja vaihdettu.

              Comment

              • todii7
                Bimmer Rookie
                • Nov 2014
                • 32
                • Espoo

                #8
                Maanantaina vaihdetaan omaani Boschin hehkut ja Berun ohjainlaite korjaamon toimesta. Ymmärsinkö oikein, että ohjainlaite pitäisi olla myös Bosch? Vaikuttaako miten kestävyyteen, jos menen tällä alkuperäisellä kokoonpanolla?

                Riittäisikö periaatteessa, jos pelkkä ohjainlaite vaihdettaisiin?

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7521
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Originally posted by todii7 View Post
                  Maanantaina vaihdetaan omaani Boschin hehkut ja Berun ohjainlaite korjaamon toimesta. Ymmärsinkö oikein, että ohjainlaite pitäisi olla myös Bosch? Vaikuttaako miten kestävyyteen, jos menen tällä alkuperäisellä kokoonpanolla?

                  Riittäisikö periaatteessa, jos pelkkä ohjainlaite vaihdettaisiin?
                  Ei haittaa vaikka hehkut on erit kuin ohjainlaite, mutta sekaisin eri hehkuja ei saa laittaa...

                  Vaihtaa ensin ohjainlaitteen, jos sen jälkeen vikakoodit kuittaamalla ja hehkujen testin ajamalla ei tule vikakoodeja ei hehkuja tarvi vaihtaa...
                  Tai toinen vaihtoehto on että mittaa ne hekut ennen vaihtoa, jos yksikin on rikki niin vaihdetaan kaikki kerralla.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4595
                    • Tampere

                    #10
                    Tuossa näytti olevan että myös ohjaimen vaihto olisi hyvä kuitata testerilla tehdyksi.


                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7521
                      • Jyväshyvä

                      #11
                      Tämän thredin koneessa rele on eri paikassa, huomattavasti hankalemmassa ja käytännössä ei onnistu ilman imusarjan irroitusta...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎