X3 E83 3.0D nykimistä kylmänä

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko328
    Newbiemmer
    • Nov 2015
    • 15
    • Suomi

    #1

    X3 E83 3.0D nykimistä kylmänä

    Mikä mahtaa olla vikana kun laittaa kylmänä käyntiin käynti pätkii jonkin aikaa ja meinaa sammua, kun lämpenee muutaman minuutin ei pätki enää.
    Dieselin kulutus ollut n. 9-10L/100km ja kone tehoton alakierroksilla sen takia vaihdoin ilmamassamittarin mutta ei muutosta ja lisäksi nyt pätkii kylmänä ja ei ollut apua tehottomuuteen.

    Mitä nämä vikakoodit kertovat ? Onko imuilman lämpötilaanturi rikki ?

    Auto on vuosimallia 2004, onko tässä MAP anturi ? Voisiko se olla vikana
    Entä millä voin todeta onko EGR jumissa ?
    Attached Files
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6327
    • P-Pohjanmaa

    #2
    Veikataan hehkut tai suuttimet jos pakkasella käy kuin kaikki pytyt ei mukana.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      #3
      Imuilman lämpöanturi on MAF:n yhteydessä. Oliko se vaihdettu MAF uusi orkkis tai Bosch tarvike? MAF:n johdotuksen/liittimen kunto? Miten kulkee MAF:n liitin irrotettuna?
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Marko328
        Newbiemmer
        • Nov 2015
        • 15
        • Suomi

        #4
        Kun MAF liitin irti ei käynti pätki kylmänä ja kulkee ok. Onko lämpäanturi siis samassa kuin maf ? Uusi maf oli ostettu saksan ebaysta n. 50e ei merkkiä.

        Comment

        Working...
        X