Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 xdrive40d E70 2012 ohjelmointi, egr, hifit, kaaret

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jeippo
    Bimmer Rookie
    • Jul 2016
    • 83
    • Tampere

    #16
    Softa sisällä.. täytyy jostain metsästää vielä livedatan mahdolliauus täältä pirkanmaalta.

    Auto toimii moitteetta, ainakin tälleen perstuntumalta, mutta vähän ihmetyttää kun kaverin 2011vm X5 30d kulkee täysin samanlailla. Samassa paikassa softattu kuin nyt tuo mun 40d.


    Valoista lähdöt, vauhti jne TÄYSIN samat. Oman järjen mukaan luulis 30d:n jäävän edes hieman jälkeen.

    Comment

    • Jeippo
      Bimmer Rookie
      • Jul 2016
      • 83
      • Tampere

      #17
      Vähän ihmetyttää että toimiiko tuo softa ihan oikein. Vaikka kuinka koittaa sama miten kiihdytellä 0-100km/h, niin en pääse edes tehtaan ilmoittamaan 6.6sek aikaan. Paras mitä sain niin 6.7sec.. ja kuitenki pitäis olla se ~50hp ja ~100Nm enemmän..

      Joku pissii nyt joko softassa, tai autossa itsessään. Carlylla sain mitattua max engine torgueksi 623Nm, mutta tiedä sitten näyttääkö sekään oikein enään kun autossa on softa..

      Nyt tarttis päästä vaan livedataa katteleen inpalla, kun itsellä ei vielä laitteita siihen ole.

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2158
        • Vantaa

        #18
        Imusarja tukossa? Tuolaturboissa ollut reipasta puutumista jos kovin karstainen.
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • Jeippo
          Bimmer Rookie
          • Jul 2016
          • 83
          • Tampere

          #19
          Täytyypä ottaa ensitöikseen imusarja irti ja putsailla. JOS sieltä vielä näillä kilometreillä imusarjan läpät löytyy, niin paree varmaan heivata samalla vaivalla ne mäkeen. Ei pitäis ihmeellinen toimenpide olla.

          Mutta mitenkäs, vaatiiko imusarjan läppien poisto a. Jotain tulppia tilalle? B. Erikoisempia työkaluja? C. Uusia tiivisteitä tms?

          Edit: näköjään asiat selviää kun malttaa lukea foorumia �� eli uudet tiivisteet on suositeltavaa laittaa ja läppien tilalle tulpat. Ilmeisesti jotku on askarrelleet pulteista sopivat tulpat jos ei oo jaksanut odotella ebayn kautta tilattavia..
          Last edited by Jeippo; 30-06-2021, 23:26.

          Comment

          • Jeippo
            Bimmer Rookie
            • Jul 2016
            • 83
            • Tampere

            #20
            Jeps yön yli mietittyäni asiaa, jos vaan jostain löydän imusarjan tiivisteet tähän hätään, niin availen jo tänään tuon imusarjan ja tsekkaan kondiksen. Jos läpät on hyvässä kunnossa niin jätän ne paikoilleen, jos taasen yhtään heikossa hapessa, niin lentävät mäkeen.


            Edit:

            Imusarja irrallaan. Enimmät skoinat raaputettu veks, nyt vielä yöks likoaan koko imusarja ja huomenna takas paikalleen. Läpät oikein hienossa kunnossa. Toki karstaa törkeän paljon niissäkin, mutta ehjänä kaikki. Jätän siis läpät paikalleen kun kasaan kaiken.
            Last edited by Jeippo; 01-07-2021, 21:42.

            Comment

            • Jeippo
              Bimmer Rookie
              • Jul 2016
              • 83
              • Tampere

              #21
              Imusarja paikallaan ja kaikki toimii edelleen. Kummallinen remontti.. yleensä jotain jää laittamatta tai menee rikki tai huomaa "ylimääräistä". Nyt tais mennä kerrasta kaikki nappiin.


              Sattui sopevasti saapumaan tuo thorin obd palikkakin. Vielä kun en itselle ole ylläpitolaturia kerinnyt hankkimaan, niin täytyis käydä kaverin hallilla lainaamassa moista.. sitte pääsis jo mahdollisesti huomenna testaileen xhpta.

              Vähän vielä täytyy tutkia, että pitääkö tuohon ostaa xhplta kaksi eri ohjelmaa, eli lisenssi sekä ohjelmat 1-3 paketti. Vai riittääkö pelkästään tuo ohjelma paketti.

              Comment

              • Jeippo
                Bimmer Rookie
                • Jul 2016
                • 83
                • Tampere

                #22
                Nyt on xhp:n stage3 sisällä.

                On kyllä erittäin miellyttävä muutos, eikä mitään moitteen sanaa vielä. Hyppäsin suoraan stage3 ja tuskin tarttee edes kokeilla miedompia vaihtoehtoja. Fläshäys meni törkeän vikkelästi tuolla thorin wifi palikalla. 2-3min ja homma oli valmis.

                Comment

                • Pacer
                  Newbiemmer
                  • Jul 2018
                  • 17
                  • Nummela

                  #23
                  Täytyy varmaan sama palikka tilata.

                  Mites kulkupuoli putsauksen jälkeen? Tuntuu niin hitaalta, että onkohan kaikki ahtimetkaan mukana. Alipainepuoli ja aktuaattorit kunnossa?

                  Comment

                  • Fantic
                    BTCF Member
                    • Dec 2013
                    • 82
                    • Kortesjärvi

                    #24
                    En tähän hätään ehtinyt lukea onko asiaan vastattu, mutta oman x5 35d:n loota ei omaan makuun toiminut yhtään vakiona. Nyt 390hv ohjelma sisällä ja xHp s2 vaihteistosofta ja on mieleinen. Vähän jäi ehkä harmittamaan ettei laittanut stage 3, ei se nyt silläkään miltään ralliautolta tunnu perus köröttelyssä D:llä.
                    e70 X5 35d
                    e36 325i- Purussa! Yv:llä halpaa osaa noutoperiaatteella
                    e36 cupee

                    ex. e90 318d -07 Crimson Red M-Sport

                    Comment

                    • Jeippo
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2016
                      • 83
                      • Tampere

                      #25
                      Putsauksen jälkeen kulkee täääääysin samanlailla. JÄRKYTTÄVÄ määrä skögöä oli läpissä. Melkeen vois sanoa että läppien materiaalivahvuuden verran paskaa ympärillä, nyt niin puhtaat että erotti jopa jotain numerosarjoja läpistä.
                      Kulkupuoleen ei tosiaan vaikuttanut mitenkään, tosin olen tyytyväinen että kulkee sentäs samanlailla edelleen, niin ei jäänyt mikään remontoidessa irti tms.

                      Tuota imusarjaa putsatessa vähän ihmettelin alipaineletkuja ohimennen, eikä nyt ainakaan mitään silmiinpistävää näkynyt. Tosin eipä sitä hiushalkeamaa näekään ap.letkusta jos siellä sellanen olis. MEINASIN alkaa vaihtaan ap.letkuja, mutta on sitten niin perhanan ahtaassa tilassa kaikki, että ei nyt ainakaan tähän hätään jaksanut hyökätä niiden kimppuun.

                      Tosin jos alipainevuotoa tai aktuaattoreissa vikaa, niin niistähän pitäis tulla aika herkästi vikakoodia.. ja mitään koodeja ei ole ilmaantunut.


                      MUTTA sen verran tänään testasin taas kaverin softattua X5 30d:tä, niin on tuossa jotain feelua itellä. Kaverin auto oikeen potkasee ilosesti eteen päin, kun kaasua antaa. Softauksessahan yleensä (varmaan aina) herkistetään kaasupoljintakin, niin tuossa kaverin omassa senki huomaa. Ei tartte paljoa kaasuun koskea, kun liikahtaa jo hienosti. Samanlailla herkistetyn kaasun on huomannut omissa aiemmissa peleissä. Mutta nyt tässä mun kulkineessa ei huomannut edes sitä softauksen jälkeen. Saatikka sitten sitä lisätehoa softauksen jälkeen.

                      Softaushan meni ekalla kerralla jotenki ketuiks. Tosiaan mitään lisätehoa en huomannut persdynossa. Softauksen jälkeen heitti jonku vikakoodin käynnistyksen yhteydessä nelivedosta. Tämä nollattiin ja lähdin kotia / testailemaan autoa. Auto toimi samanlailla kuin ennen softaustakin, ainut vaan että kananmuna rupes haiseen autossa heti softauksen jälkeen, eli toisinsanoen rikki. Tuota hajua ei peittänyt edes kolme ilmanraikastinta. Ajelin kotia, toiselle puolen kaupunkia, kauppaan yms ja takas kotia. EI ongelmia, mutta ei myöskään lisätehon tuntua. Rikki haisi edelleen kokoajan kabiinissa. Auto seiso muutaman tunnin pihalla, ja illalla vielä kun kävin starttaamassa, niin sitten heitti kaiken maailman vikoodit tauluun.. nelivedosta, ratin asennon tunnistuksesta tms. yms.

                      Kävin samana iltana vielä palauttamassa vakiosoftan autoon ja lähdettiin reissuun. Rikin haju katos samantien kabiinista, ja auto tuntu yhtä tehokkaalta kuin ennen softausta / tai softauksen jälkeen. Eli vakio -> softa sisään (Ei lisätehon tuntua) -> Vakioks takas.

                      Softa lähti tarkistukseen / korjaukseen, ja reissun jälkeen kävin ottamassa korjatun softan takas taas. Tällä kertaa ei herjannut enään mitään vikakoodeja, ja rikin hajuakaan ei tullut enään kabiiniin, MUTTA edelleenkään ei persdynossa huomannut mitään tehon lisäystä. Vähän veikkaan että alunperinkään / nytkään softa ei jostain syystä toimi kuten pitäisi. Toimii se niin, että auto kyllä toimii normaalisti, kuten vakionakin, mutta ei mitään sen kummempaa. Ja tähän astisista aiemmista kolmesta softatusta autosta on kyllä huomannut samantien perstuntumassa tehon lisäyksen ja kaasun herkkyyden lisääntymisen.

                      Ens viikolla käyn palauttamassa vakio softan sisälle.


                      Originally posted by Pacer View Post
                      Täytyy varmaan sama palikka tilata.

                      Mites kulkupuoli putsauksen jälkeen? Tuntuu niin hitaalta, että onkohan kaikki ahtimetkaan mukana. Alipainepuoli ja aktuaattorit kunnossa?

                      Comment

                      • Jeippo
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2016
                        • 83
                        • Tampere

                        #26
                        Juu huikeasti parempi kyllä tuolla stage 3 softalla vaihteisto. Ei todellakaan ralliauto, mutta huomattavasti mukavampi! Ite flashaan vielä sen verran, että otan sittenkin tuon 2vaihteella liikkeelle lähdön pois päältä. Jostain syystä ei itseä miellyttänyt. Säädän vaikka sitten manuaalisesti 1->2 vaihtamisen vähän matalemmille kierroksille.



                        Originally posted by Fantic View Post
                        En tähän hätään ehtinyt lukea onko asiaan vastattu, mutta oman x5 35d:n loota ei omaan makuun toiminut yhtään vakiona. Nyt 390hv ohjelma sisällä ja xHp s2 vaihteistosofta ja on mieleinen. Vähän jäi ehkä harmittamaan ettei laittanut stage 3, ei se nyt silläkään miltään ralliautolta tunnu perus köröttelyssä D:llä.

                        Comment

                        • Pacer
                          Newbiemmer
                          • Jul 2018
                          • 17
                          • Nummela

                          #27
                          Mulla aj-techin softa ja siinäkään ei ole mitenkään herkkä polkimen liike D:llä. Sportilla sitten kyllä on lyhyempi liike. Tehoja kyllä tulee, miinus likainen imusarja.

                          Kaipa ne rikkinäiset aktuaattorit joo jotain herjaa heittää, kun ahdot ei toteudu. En muista oliko e71 pakosarjavikoja? Mites egr, kunnossa, jumissa, vuotaa, tulpattu?

                          Comment

                          • Jeippo
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2016
                            • 83
                            • Tampere

                            #28
                            Egr ollut toiminnassa, ei vuoda, softauksen yhteydessä otettiin vaan samalla pois käytöstä softan puolelta. Tää mun oma tosiaan E70. Eikä ainakaan päällisin puolin kuulosta että pakosarjakaan vuotais tms. Auto on toiminut täysin moitteettomasti nyt tämän ajan mitä mulla ollut käytössä.. eli about 3tkm. Ainut vaan tosiaan että tosiaan softaamisella ei tehoa tullut lisää. Tuo kaverin x5 30D softattuna (muistaakseni 299hp/620nm) millä just ajelin taas, kulkee ihan samanlailla ku tää mun 40d. Valoista lähdöt, vauhti yms ihan aikalailla prikulleen samat ku mulla. Mutta hänenki autossa muistan ihan selkeän eron softauksen jälkeen, ku ite ajoin senki auton softattavaks ja pois. Pers dyno kerto heti että potkaseepa kivasti softauksen jälkeen. Omassa autossa ei mitään eroa softauksen jälkeen..mutta kulkee silti about samanlailla ku tuo kaverin oma.
                            Last edited by Jeippo; 07-07-2021, 11:33.

                            Comment

                            • Pacer
                              Newbiemmer
                              • Jul 2018
                              • 17
                              • Nummela

                              #29
                              Kuulostaa aika väkevältä 340hv 30D:stä, ainakin pelkäksi softaksi, stage1. Mutta joo vaikea sanoa, livedata jeesaa. Pyydetty ahto vs. toteutunut kiinnostaa varmaan aluksi.

                              Comment

                              • Jeippo
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2016
                                • 83
                                • Tampere

                                #30
                                Anteeks muistin hitusen väärin oisko oikeampi ollut 299hp/620nm tuossa kaverin 30D:ssä.

                                Noh sitä suuremmalla syyllä, tässä omassa kun on vakiona samat tehot, niin pitäis kyllä softalla ja noin 50hp/ 100nm erolla olla joku eroavaisuus esim. Valoista lähdöissä yms, mutta kulkee ihan rinta rinnan. Sekin siis vähän kielii siitä, että mulla kyllä kaikki pelittää teknisesti niinku pitää, tuo softa ei vain jostain syystä anna niitä lisätehoja.

                                Ja tottahan tuo on todellakin että softat voi luvata mitä vaan, eriasia mitä sitte toteutuu pyyntien puolesta.



                                Originally posted by Pacer View Post
                                Kuulostaa aika väkevältä 340hv 30D:stä, ainakin pelkäksi softaksi, stage1. Mutta joo vaikea sanoa, livedata jeesaa. Pyydetty ahto vs. toteutunut kiinnostaa varmaan aluksi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎