Ilmajousituksen kanssa ongelmaa. Huomasin että oikea puoli oli peräpäästä pari senttiä alempana kuin kuskin puoli. Auto Laakkoselle kun BPS takuuta vielä jäljellä. Vaihtoivat oikean puolen pussin uuteen. Sanoivat että siinä oli vähäistä vuotoa. Olisiko minun pitänyt vaatia että myös kuskin puolen pussi vaihdetaan uuteen? Esim. GW-pyyntönä? Autolla ajettu n. 70tkm ja -17 vuoden. Pitäisikö pussit vaihtaa aina pareittain?
..ajelin muutaman päivän ja kohta huomasin että oikea puoli perästä oli taas alempana. Auto Laakkoselle. Yrittivät kalibroida perän uudestaan. Oikean puolen tasoanturissa kuollutta aluetta keskivaiheella (black spot) ja auto jäi sinne juhannukseksi. Pitäisikö minun vaatia nyt että myös kuskin puolen pussi vaihdetaan sekä molemmat tasoanturit uusitaan? Lisäksi autossa oli kuulemma jotain ihmeellistä häikkää vikakoodien puolesta.
Perän kalibroinnin tekivät niin että mittasivat metrimitalla maasta lokasuojan keskikohtaan. Minusta tuo ei ole oikea tapa. Tutkin nettiä ja mielestäni oikea tapa olisi ollut mitata vanteen alareunasta lokarin keskikohtaan. Olenko oikeassa? Pikkusen rupee vaan usko menemään tohon Laakkosen touhuun.. no, mikäs tässä ajellessa uudella vitosella kun oma auto on pukilla.
..ajelin muutaman päivän ja kohta huomasin että oikea puoli perästä oli taas alempana. Auto Laakkoselle. Yrittivät kalibroida perän uudestaan. Oikean puolen tasoanturissa kuollutta aluetta keskivaiheella (black spot) ja auto jäi sinne juhannukseksi. Pitäisikö minun vaatia nyt että myös kuskin puolen pussi vaihdetaan sekä molemmat tasoanturit uusitaan? Lisäksi autossa oli kuulemma jotain ihmeellistä häikkää vikakoodien puolesta.
Perän kalibroinnin tekivät niin että mittasivat metrimitalla maasta lokasuojan keskikohtaan. Minusta tuo ei ole oikea tapa. Tutkin nettiä ja mielestäni oikea tapa olisi ollut mitata vanteen alareunasta lokarin keskikohtaan. Olenko oikeassa? Pikkusen rupee vaan usko menemään tohon Laakkosen touhuun.. no, mikäs tässä ajellessa uudella vitosella kun oma auto on pukilla.
Comment