Auto e83 kolmen litran dieselillä. Vuosimalli 2004, ajettu 490t. Manuaali.
Kun maantievauhdissa heittää nelosen päälle ja runttaa kaasun pohjaan, syttyy luistonesto-4x4- vikavalo ja sekunnin päästä abs:n ja jarrun vikavalo.
Vikavalot jäävät palamaan, häviävät kun auto seuraavan kerran on hetken sammuksissa.
Joko siellä jakolaatikon levyt on kuluneet vai mitä tuo on? Ainakaan vielä ei perstuntumalla tunnu, että luistaisi kiihdytyksessä. Ihan hyvin vetelee vielä sellaista puolentoista tonnin kuormaa viitosvaihteella. Paljon tuolla on vetokoukulla vedetty ja raskaitakin kuormia.
En tiedä liittyykö tähän, mutta 70-80 vauhdissa tuntuu pieni nypytys. Olen ajatellut sen johtuvan kardaanin epätasapainosta, nivelristi on aavistuksen kulunut. Nyt kun tuli tuo vikavalo-ongelma, rupesinkin miettimään, että jos tämäkin tulee jakovaihteelta ja on osa samaa ongelmaa.
Onko kokemusta kenelläkään?
Kun maantievauhdissa heittää nelosen päälle ja runttaa kaasun pohjaan, syttyy luistonesto-4x4- vikavalo ja sekunnin päästä abs:n ja jarrun vikavalo.
Vikavalot jäävät palamaan, häviävät kun auto seuraavan kerran on hetken sammuksissa.
Joko siellä jakolaatikon levyt on kuluneet vai mitä tuo on? Ainakaan vielä ei perstuntumalla tunnu, että luistaisi kiihdytyksessä. Ihan hyvin vetelee vielä sellaista puolentoista tonnin kuormaa viitosvaihteella. Paljon tuolla on vetokoukulla vedetty ja raskaitakin kuormia.
En tiedä liittyykö tähän, mutta 70-80 vauhdissa tuntuu pieni nypytys. Olen ajatellut sen johtuvan kardaanin epätasapainosta, nivelristi on aavistuksen kulunut. Nyt kun tuli tuo vikavalo-ongelma, rupesinkin miettimään, että jos tämäkin tulee jakovaihteelta ja on osa samaa ongelmaa.
Onko kokemusta kenelläkään?
Comment