Originally posted by Kuuno
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		e83 luistoneston vikatila kovassa kiihdytyksessä
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Millä testerillä yritettiin kalibroida? Joissakin autoissa on melko pitkä ollut se kalibrointi ISTA:lla, mutta on kyllä ehjillä jakolaatikoilla onnistunut.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Kävisin jonkun foorumilaisen luona ISTA:lla kokeilemassa vielä ennen isompia toimia.Originally posted by Kuuno View PostJoku yleismallin testeri, mutta BMW:n ja adaptaatiot kuulemma onnistuneet ongelmitta tähän saakka.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Sepä korjautui taas itsekseen ilman isompia toimia.
Akun kenkä oli yön irti. Aamulla lähdin liikenteeseen, vika tuli päälle. Kymmenen kilometrin ajon ja päivän toisen käynnistyksen jälkeen kaikki oli kunnossa. Sammuttamisen jälkeen servokin taas surahti kahdesti niin kuin pitääkin. Sama homma kuin viime syksynä.
Eli jakolaatikkoremontti on nyt tehty onnistuneesti. Laatikon sisällähän ei ollut mitään vielä rikki, mutta hienon raudan määrä oli melko karmea, sitä oli öljyssäkin melko lailla, koska magneetti oli niin syvällä rautajauhossa, ettei siihen kai tarttunut enää lisää. Öljy oli hirveää sotkua, vaikka viime syksynä tein öljynvaihdon huuhtelemalla yrittäessäni saada jakolootan ongelmia kuriin.
Sellainen tunne on, että kyllä tuo kannattaa tehdä viimeistään puolen miljoonan kilometrin kohdalla, mielellään ennen kuin ne neulalaakerit hajoavat. Sitten siellä on liukupinnat entisenä ja useampi sata teräspalasta laatikossa pyörimässä ja sen jälkeen ei enää selviä pelkällä korjaussarjalla.
Nyt mietityttää, miltä siellä varsinaisen vaihdelaatikon sisällä näyttää. Kovalla pakkasella ykkönen menee aika kankeasti päälle. Mitenkähän vaihdelaatikon huuhtelisi?Last edited by Kuuno; 31-01-2022, 11:15.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Kannattaisi ne jakolaatikon öljyt vaihdella ajoissa, niin ei ehdi sitä metallia kertymään tolkuttomasti laatikkoon. Hieman toki huono kun öljyistä tuleva vikakoodi näkyy vain testerillä.Originally posted by Kuuno View PostSepä korjautui taas itsekseen ilman isompia toimia.
Akun kenkä oli yön irti. Aamulla lähdin liikenteeseen, vika tuli päälle. Kymmenen kilometrin ajon ja päivän toisen käynnistyksen jälkeen kaikki oli kunnossa. Sammuttamisen jälkeen servokin taas surahti kahdesti niin kuin pitääkin. Sama homma kuin viime syksynä.
Eli jakolaatikkoremontti on nyt tehty onnistuneesti. Laatikon sisällähän ei ollut mitään vielä rikki, mutta hienon raudan määrä oli melko karmea, sitä oli öljyssäkin melko lailla, koska magneetti oli niin syvällä rautajauhossa, ettei siihen kai tarttunut enää lisää. Öljy oli hirveää sotkua, vaikka viime syksynä tein öljynvaihdon huuhtelemalla yrittäessäni saada jakolootan ongelmia kuriin.
Sellainen tunne on, että kyllä tuo kannattaa tehdä viimeistään puolen miljoonan kilometrin kohdalla, mielellään ennen kuin ne neulalaakerit hajoavat. Sitten siellä on liukupinnat entisenä ja useampi sata teräspalasta laatikossa pyörimässä ja sen jälkeen ei enää selviä pelkällä korjaussarjalla.
Nyt mietityttää, miltä siellä varsinaisen vaihdelaatikon sisällä näyttää. Kovalla pakkasella ykkönen menee aika kankeasti päälle. Mitenkähän vaihdelaatikon huuhtelisi?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
 
Comment