Announcement

Collapse
No announcement yet.

Johan se pari viikkoa toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TimoK:ala
    Newbiemmer
    • Mar 2019
    • 10
    • Kangasala

    Johan se pari viikkoa toimi

    Eipä taas paljon naurata, tulio ostettua X3:n, 147 ajettuna. Siisti sisältä ja päältä eihän siinä mitään, ja ajattelin että noilla kilsoilla saattaisi vielä jonkin aikaa ajellakin.
    Mutta, nyt sitten aloitte battery increase discharge herjaa tauluun ja kuskin oven kahva meni veltoksi. Itselläni herätä kyllä kysymys että onko tämä oikeasti jotain laatua vai nou?
    Onko jollain tietoa mistä moinen ongelma voisi johtua? Laturi paukuttaa 14.7 - 14.9 voltilla akkua täyteen, mutta heti kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen, herjat heilhtaa tauluun ja osa sähköisistä toiminteista tipahtaa pois.

    Ja mikä hemmetti tuolle oven kahvalle nyt tuolleen tuli? Liittyvätkö toisiinsa, vai menikö siitä vaan joku mekaaninen osa rikki?
    645 CI
    X3 2.0D
    "kesällä kasilla ja talvella nelikolla"
  • Jyrmy
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 61
    • Paimio

    #2
    akku

    Moro.
    battery increase discharge johtuu todennäköisesti huonosta akusta!
    Uusi akku sille koodaus ja kovaa ajoa.

    Oven kahvalle ja lukolle kunnon öljyt niin todennäköisesti toimii taas.

    Nämä metodit toiminu ainakin rouvan 318d:ssä.
    Nyt: F31 318xd
    Ex:Nissan Sunny N13 1.6 slx, Nissan Sunny N14 1.6slx, E30 324td, E36 318is ClassII, E36 323Ti, E46 328i, e87 120d, e61 530da, E91 318da

    Comment

    • TimoK:ala
      Newbiemmer
      • Mar 2019
      • 10
      • Kangasala

      #3
      Hmm

      Joo, voipi olla että akku tulee tiensa paahan, laturi sentaan nayttaa toimivan oikein. Oven kahvat liittynee varaan tuohon pakkaseen, apukuskin ovi teki peraan saman homman. Katotaan mita yo lampimassa tallissa saa aikaan.
      645 CI
      X3 2.0D
      "kesällä kasilla ja talvella nelikolla"

      Comment

      • Jarger
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 3711
        • Finnland

        #4
        Kyllä se on auton vika jos siinä on paska akku. Nimimerkillä tilasin tänään akun.
        Negatiiviset kauppakokemukset:
        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

        Comment

        • TimoK:ala
          Newbiemmer
          • Mar 2019
          • 10
          • Kangasala

          #5
          Ovista

          No niin selkis etuovien toimimattomuus, pakkanen ja ilmeisesti kosteus. Auton kun sai tallissa lämpimäksi, niin alkoivat ovetkin taas toimimaan. Onko tuolle vaivalle tehtävissä jotain, ilmeisesti kosteus jossian kohtaa tekee pakkasen kanssa elämän ikäväksi? Ei huvittais ihan summamutikassa mitään öljyjä tunkea sinne sun tänne?
          645 CI
          X3 2.0D
          "kesällä kasilla ja talvella nelikolla"

          Comment

          • ptikkala
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 1568

            #6
            Kaveri laittoi glykolia e70n kahvan vaijereihin ja ei ole pakkaset enää haitanneet

            Comment

            • Munanjatke
              BTCF Member
              • May 2014
              • 170
              • Keski-Suomi

              #7
              Originally posted by Jyrmy View Post
              Moro.
              battery increase discharge johtuu todennäköisesti huonosta akusta!
              Uusi akku sille koodaus ja kovaa ajoa.

              Oven kahvalle ja lukolle kunnon öljyt niin todennäköisesti toimii taas.

              Nämä metodit toiminu ainakin rouvan 318d:ssä.

              Ei ainakaan omassa vm07 x3 tarvinnut akkua koodata :think
              BMW X3 3.0SD 2007

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16343
                • Leppävirta

                #8
                Originally posted by Munanjatke View Post
                Ei ainakaan omassa vm07 x3 tarvinnut akkua koodata :think
                Pitää se akunvaihto rekisteröidä autoon vaikka se olisi samanlainen kuin vanha.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1782
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by TimoK:ala View Post
                  No niin selkis etuovien toimimattomuus, pakkanen ja ilmeisesti kosteus. Auton kun sai tallissa lämpimäksi, niin alkoivat ovetkin taas toimimaan. Onko tuolle vaivalle tehtävissä jotain, ilmeisesti kosteus jossian kohtaa tekee pakkasen kanssa elämän ikäväksi? Ei huvittais ihan summamutikassa mitään öljyjä tunkea sinne sun tänne?
                  Mä olen ymmärtänyt, että lukoissa ei paljon saisi öljyjä olla. Kun ne öljytkin voi muuttua tahmeiksi vanhemmiten (kaikki moska tarttuu niihin) ja pakkaskeleillä vielä erityisen tahmeiksi.

                  Jos ne kahvat menee pakkasessa ”löysiksi”, niin ehkä se lukkomekanismi on nyt liian likainen ja se mekanismi jää johonkin semmoiseen asentoon, johon kahvan nosto sen on jättänyt. Ei siihen silloin ehkä ole muuta hyvää konstia kuin irrotus ja kunnollinen puhdistus.
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

                  Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2978
                    • Uusimaa

                    #10
                    Näissä myös ohjelmistovika = tulee tuota battery herjaa turhaan. Ohelmistopäivitys korjaa tuon.
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • bmw323it
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1821
                      • N/A

                      #11
                      Originally posted by TimoK:ala View Post
                      Eipä taas paljon naurata, tulio ostettua X3:n, 147 ajettuna. Siisti sisältä ja päältä eihän siinä mitään, ja ajattelin että noilla kilsoilla saattaisi vielä jonkin aikaa ajellakin.
                      Mutta, nyt sitten aloitte battery increase discharge herjaa tauluun ja kuskin oven kahva meni veltoksi. Itselläni herätä kyllä kysymys että onko tämä oikeasti jotain laatua vai nou?
                      Onko jollain tietoa mistä moinen ongelma voisi johtua? Laturi paukuttaa 14.7 - 14.9 voltilla akkua täyteen, mutta heti kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen, herjat heilhtaa tauluun ja osa sähköisistä toiminteista tipahtaa pois.

                      Ja mikä hemmetti tuolle oven kahvalle nyt tuolleen tuli? Liittyvätkö toisiinsa, vai menikö siitä vaan joku mekaaninen osa rikki?
                      Onko Comfort Access? Jos on, niin voi olla joku kahva tulossa tiensä päähän.
                      Nyt:
                      BMW 530e (g30)
                      BMW 335i (e90)
                      BMW 323iC (e36)
                      BMW 850i (e31)
                      Golf GTE
                      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎