Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 -08 35sd sammuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lenkka
    Bimmer Rookie
    • Jul 2019
    • 183
    • Kajaani

    X5 -08 35sd sammuilee

    Alussa auto meni rasituksen alla limp-moodiin. Ohjelmoituna pyytää 1800mb ja antaa 1450mb jonka jälkeen auto lopettaa leikin. Herjaa alhaista painetta, eli 004560 dde: Rail-pressure plausibility delivery-controlled.

    - Tankkipumppu vaihdettu, mutta ei auttanut asiaa.

    Oireet pahenivat ja auto rupesi sammumaan vauhdista ja auto heittää samalla vaiheen vapaalle. Autolla voi kuitenkin ajaa varovasti.

    Käytös kuitenkin rupesi ajan kanssa pahenemaan. Auto käynistyy ja sammuu 5s päästä. Uudestaan käynnistämällä suoraan starttaa muttei käynnisty. Kun virtoja käyttää kiinni ja käynnistää, niin käynnistyy taas ja tekee saman.

    - Istalla tehtiin kaikki mahdolliset testit ja adaptioiden nollaus, sekä polttoainejärjestelmän ilmaus.

    Tämän jälkeen auto saatiin käymään, mutta sammuu välittömästi kun kierroksia on noin 2500 tai yrittää liikuttaa autoa.

    - 5-suutin vaihdettu, ei vaikutusta

    Suutin vaihdettiin ja auto käynnistyi normaalisti. Auto myös käy tyhjäkäyntiä ja uusi suutin koodattiin. Autolla ajettiin varovaisesti ja ensimmäinen kova veto palautti auton takaisin siihen pisteeseen, että auto ei käy startin jälkeen kuin 5s ja sammuu.

    Koodeja joita auto heittää satunnaisesti.

    - 4, 5 ja 6 suuttimet

    - suuttimet

    -dpf

    - korkeapainepumpun ylivuoto venttiili

    - maffi

    - Rail-pressure plausibility delivery-controlled.

    Todella sekavasti antaa koodia, eikä mitään järkeä. Kaikki Istan testit menevät läpi, päällepäin kaikki on ehjää ja mittarilla mitattuna kunnossa.

    Piezoja kyllä hankala mitata tai suorittaa ohivuotoa paluulinjalle vaaditun 10baarin takia.

    Paaliin? ��
    Last edited by Lenkka; 01-07-2022, 20:13.
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7544
    • Jyväshyvä

    #2
    Myös vuotava suutin voi olla vikana. Eli kannattaa ohivuodot tarkistaa ja myös suuttimien korjausarvot, tosin liian isosta korjausarvosta tulisi jo koodi...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Jarger
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 4024
      • Finnland

      #3
      E39 530d teki samaa ja sammuili ajosta, varsinkin kunnon vedoissa. Syynä suutin.


      Ja kyllä kesti etsiä vikaa. Tästä aikaa joku 7+v
      Negatiiviset kauppakokemukset:
      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1575

        #4
        Eikös näissä nuo suuttimet monesti saanut vettä siitä tuulilasin alta jos muovit rikki tms.

        Comment

        • Lenkka
          Bimmer Rookie
          • Jul 2019
          • 183
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Myös vuotava suutin voi olla vikana. Eli kannattaa ohivuodot tarkistaa ja myös suuttimien korjausarvot, tosin liian isosta korjausarvosta tulisi jo koodi...
          Joo koodeja ei tule, kuin tuo mainitsemani. Tuikku ohjelmoinut auton, joten en usko että on myöskään piiloteltu koodeja.

          Pitää tarkastaa ohivuodot ja etsiä tuohon helpoin tapa.

          Comment

          • Lenkka
            Bimmer Rookie
            • Jul 2019
            • 183
            • Kajaani

            #6
            Nyt paukkui autoon päälle kaikkien hehkujen vikakoodit ja vikakoodi suuttimista 4,5 ja 6, sekä erikseen 6.

            Auto käynistyy, mutta sammuu nuin 5s päästä.
            Välillä auto pysyy tyhjäkäynnillä, mutta noin 2500-kierroksen kohdalla sammuu.

            Mittailin kaikki suuttimet ja ohmit ok. Seuraavaksi taidetaan purkaa suuttimet ja tarkistuttaa ne. Oli hieman jälkiä, että vesi olisi käynyt suuttimen päällä.
            Suuttimien irroitus näyttää siltä, että saa hieman työkaluja tehdä.

            Comment

            • ptikkala
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1575

              #7
              Tarkista ne ecun sähköliittimet myös. Ei olisi ensimmäinen e70 missä olisi ecu hapettunut kunnolla. Viimeksi maaliskuussa tuli semmoinen vastaan.

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7544
                • Jyväshyvä

                #8
                Originally posted by Lenkka View Post
                Nyt paukkui autoon päälle kaikkien hehkujen vikakoodit ja vikakoodi suuttimista 4,5 ja 6, sekä erikseen 6.

                Auto käynistyy, mutta sammuu nuin 5s päästä.
                Välillä auto pysyy tyhjäkäynnillä, mutta noin 2500-kierroksen kohdalla sammuu.

                Mittailin kaikki suuttimet ja ohmit ok. Seuraavaksi taidetaan purkaa suuttimet ja tarkistuttaa ne. Oli hieman jälkiä, että vesi olisi käynyt suuttimen päällä.
                Suuttimien irroitus näyttää siltä, että saa hieman työkaluja tehdä.
                Piezojen mittaaminen ei noin vain onnistu yleismittarilla, toki näkee jos ne on kokonaan kuolleet.

                Tarkista nyt ensin ne ohivuodot ohivuotoletkuista, suuttimia irroittamatta.

                Todennäköisesti kuitekin suutin on rikki (yleensä 5:nen) jos on saanut kosteutta. Suuttimien koodit on suuntaa antavia, taisi olla kahdessa pankissa eli 1-3 ja 4-6,
                vaikka herjaa 6:sta niin voi silti olla 5:n suutin. Jos aikaa ja intoa on niin vaihtaa 1-3>4-6 päittäin ja katsoo siirtyykö koodi.
                Last edited by MajorDrake; 30-06-2022, 12:42.
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Lenkka
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2019
                  • 183
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Piezojen mittaaminen ei noin vain onnistu yleismittarilla, toki näkee jos ne on kokonaan kuolleet.

                  Tarkista nyt ensin ne ohivuodot ohivuotoletkuista, suuttimia irroittamatta.

                  Todennäköisesti kuitekin suutin on rikki (yleensä 5:nen) jos on saanut kosteutta. Suuttimien koodit on suuntaa antavia, taisi olla kahdessa pankissa eli 1-3 ja 4-6,
                  vaikka herjaa 6:sta niin voi silti olla 5:n suutin. Jos aikaa ja intoa on niin vaihtaa 1-3>4-6 päittäin ja katsoo siirtyykö koodi.
                  Eikös Piezo ohivuotomittaus ole hieman vaikeampi, kun paluupuolella pitää olla 10 baarin paine. Miten semmoisen kotioloissa toteutat. Mittaus tapahtuu eristysvastusmittarilla.

                  Comment

                  • Lenkka
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2019
                    • 183
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by ptikkala View Post
                    Tarkista ne ecun sähköliittimet myös. Ei olisi ensimmäinen e70 missä olisi ecu hapettunut kunnolla. Viimeksi maaliskuussa tuli semmoinen vastaan.
                    Tämä pitää kurkata läpi, jos sattuisi lykästämään.

                    Comment

                    • vexu524tdic
                      BTCF Member
                      • Jan 2004
                      • 779
                      • Gallia = Kinnula

                      #11
                      Originally posted by Lenkka View Post
                      Eikös Piezo ohivuotomittaus ole hieman vaikeampi, kun paluupuolella pitää olla 10 baarin paine. Miten semmoisen kotioloissa toteutat. Mittaus tapahtuu eristysvastusmittarilla.
                      Ei tarvi vastapainetta, löytyy vuoto ilmankin.

                      Last edited by vexu524tdic; 03-07-2022, 13:58.
                      e70 X5 3.0sd -08
                      f30 320i xdrive -16
                      e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                      e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                      e30 316 -88 2,2TIC M10
                      e21 323i -81 ruostekasa...

                      Comment

                      • Lenkka
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2019
                        • 183
                        • Kajaani

                        #12
                        Originally posted by vexu524tdic View Post
                        Ei tarvi vastapainetta, löytyy vuoto ilmankin.

                        https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...56&postcount=8
                        Kiitoksia, kokeillaan tällä tavalla!

                        Comment

                        • jesse88
                          Newbiemmer
                          • May 2021
                          • 2
                          • lahti

                          #13
                          Itsellä oli samaa vikaa myös,kuukaus takaperin
                          5 suutin löi maihin.
                          Yleismittarilla suuttimen navasta auton runkoon anto ohmeja Kannattaa kokeilla ja muuten anto vikakoodit 4 ja 6 vaikkakin vika oli 5..
                          Last edited by jesse88; 04-07-2022, 11:55.

                          Comment

                          • Lenkka
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2019
                            • 183
                            • Kajaani

                            #14
                            Originally posted by Lenkka View Post
                            Kiitoksia, kokeillaan tällä tavalla!
                            Tehtiin ohivuoto näin. Sytytysvirrat päällä ja istalla bleeding päälle. Paluupuoli tukittiin pihteillä, koska muuten sieltä suihkusi dieseliä.

                            Neloseen tuli eniten putkeen polttoainetta ja kutoseen jonkinverran. Muihin ei juuri yhtään.

                            Onko muuten normaalia että jos paluupuolta ei tuki sieltä tulee dieseliä.
                            Kokeilin lopussa käynnistää auton jolloin alkoi vauhdikkaammin täyttyä kupit. Kun auton sammuttaa railipaineet tipahtaa välittömästi siirtopaineelle. Onko tämä normaalia?

                            Comment

                            • Lenkka
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2019
                              • 183
                              • Kajaani

                              #15
                              Originally posted by jesse88 View Post
                              Itsellä oli samaa vikaa myös,kuukaus takaperin
                              5 suutin löi maihin.
                              Yleismittarilla suuttimen navasta auton runkoon anto ohmeja Kannattaa kokeilla ja muuten anto vikakoodit 4 ja 6 vaikkakin vika oli 5..
                              Onko tässä jokin tietty ohmimäärä mikä ok

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎