Announcement

Collapse
No announcement yet.

X3 f25 3.0d Drivetrain - hälytys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • helu
    Newbiemmer
    • Feb 2018
    • 10
    • Ranua

    X3 f25 3.0d Drivetrain - hälytys

    Illalla kylmäkäynnistyksen jälkeen tuli tauluun tuo tuttu hälytys.

    Oireina tehojen lasku ja käyntiääni "kumisevan" raskas, kuten regeneroinnin aikana.

    Luin vikakoodit nopsaan ja ilmoitti mm. DPF tukkeentumisesta. Tarkemmat koodit voin vielä laittaa, kun pääsen kotiin.
    Kun nollasin vikakoodit, käynti muuttui heti normaaliksi ja kone otti normisti kierroksia. Hetken päästä meni jälleen vikatilaan ja käynti raskaaksi.

    Onko näissä ilmennyt DPF- ohivirtausanturin vikoja, kuten esim. mersun dieseleissä ?
  • helu
    Newbiemmer
    • Feb 2018
    • 10
    • Ranua

    #2
    Tänään käytin egr:n irti ja puhdistin. Oli puhdas, vaikka ainakaan 5 vuoteen ei ole sitä uusittu (minun omistuksessa). Tarvikemallia (Wahler) :(

    Puhdistus ei auttanut mitään. Sen sijaan, kun otti johdon irti, ottaa normaalisti kierroksia. Voiko luottaa, että EGR viallinen ?

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2150
      • Vantaa

      #3
      Tarvii tarkat vikakoodit. Mielellään istalla tms luettuna. Piuhojen irroittelu ei meinaa mitään.
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • helu
        Newbiemmer
        • Feb 2018
        • 10
        • Ranua

        #4
        Valitettavasti ISTAa ei käytössä täällä korvessa, mutta iCarsoftilla seuraavat koodit:

        244800
        Info: Hiukkassuodatin järjestelmä: Hiukkassuodattimen rajallinen jäljellä oleva etäisyys

        2AB500
        Latauspaine-anturi, uskottavuus: Latauspaine liian alhainen (ei ole todennäköistä suhteessa paineeseen ennen turbiinia ja ympäröivää painetta)

        240400
        Pakokaasun kierrätysohjaus, säätöpoikkeama: ilman massa liian alhainen/ positiivinen säätöpoikkeama

        Kun tulee arki, pääsen parempien testereiden ääreen.

        Nyt siis vaihdettu EGR ja DPF paineventtiili. Puhdistin myös MAFin. Näillä ei mitään vaikutusta. Tehot ed. hukassa. Kun poistaa em. vikakoodit, kestää polkaista yhden/ kaksi kertaa kaasua, jolloin taas pudottaa tehot.
        Tosiaan, kun EGR johto irti, niin auto kulkee normisti.

        Comment

        • VilleP
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2150
          • Vantaa

          #5
          Melko sekavia taas nuo suomennokset, kannattaa lukea englanniksi jos mahdollista.

          Mutta googletus kertoo että map anturi antaa epämääräistä tietoa ja egr virtauksessa häikkää ja siksi auto menee limp modeen. Ahto ja imuputkiston vuodot syyniin.

          Mikä on egr ja dpf paineventtiili?
          F11 530xd LCI
          S2 Avant

          Comment

          • helu
            Newbiemmer
            • Feb 2018
            • 10
            • Ranua

            #6
            Kiitos vastauksista Ville ja sori epämääräisestä tekstistä. Näköjään "ääkköset" vääntyivät omituiseen muotoon Cromella (ainakin minulla).

            Vika löytyi, joka oli ahtopaineanturissa (MAP). Nyt auto toimii taas oikein. Jatkossa pitää miettiä välineitä, jotta turhien osien ostamiselta välttyisin...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎