Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 F15 öljynvaihdot ja huoltovälin nollaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sampel
    Bimmer Rookie
    • Jun 2015
    • 31
    • Finland

    X5 F15 öljynvaihdot ja huoltovälin nollaus

    Olen pitänyt tapanani vaihtaa öljyt vähän tiuhempaan (n. 15-18tkm) kuin mitä auto haluaisi. Ja sitten käyttää parin vuoden välein merkkarilla ajoneuvotarkastuksessa plus jarrunesteen vaihdot, öljyt, jne.


    Nyt kun vaihdoin öljyt ja resetoin moottoriöljyn vaihdon, niin nyt auto herjaa että ajoneuvotarkastus on ylitetty 2/2023. Ennen resetointia ajoneuvotarkastukseen oli aikaa vielä puoli vuotta, jolloin oli ajatuksena käydä merkkarin hellässä huomassa. Mitäs nyt, onko tässä tehty kovinkin laittomasti..?
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7492
    • Jyväshyvä

    #2
    Ei, se tarkistushuolto on naimisissa öljynvaihtojen kanssa, sen takia se on ajallisesti lyhentynyt...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • sampel
      Bimmer Rookie
      • Jun 2015
      • 31
      • Finland

      #3
      Pitänee sitten nollata myös se ajoneuvotarkastus. Onko tähän oma aloitteeseen tiheämpään öljynvaihtoon joku oikeampi tapa? Jättää öljynvaihto nollaamatta vaiko nollata sitten myös tuo ajoneuvotarkastus? Sähköinen huoltokirja taitaa elää kuitenkin omaa elämäänsä.

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 1996
        • Tampere/kainuu

        #4
        Jättää se väliöljynvaihto nollaamatta.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • tiko4tiko
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2020
          • 712
          • Lappeenranta

          #5
          Jep näin on tehty, ei merkintöjä.

          Sinänsä tiedä sitten, onko tuosta nyt vastaavaa hyötyä. Sillä öljynvaihtoväli on hybridissä helposti lyhyt muutenkin, ainakin itsellä noin puolet kilometreistä on sähköllä. Ehkä se oli vielä 40e:ssä perusteltua, koska kone käynnistyi aika useasti pienen akun vuoksi muutaman kilometrin vuoksi, ja kävi siis pätkäajossa helposti alilämpöisenä, varsinkin talvella. 45e-mallissa akku on sen verran iso, että polttomoottori ei käynnisty kuin pitkässä matka-ajossa (ja kovalla pakkasella) Vastaava tilanne syntyisi polttomoottoriauton kanssa silloin, kun se seisoisi pääosin parkkipaikalla ja sillä ajettaisiin ainoastaan pitkää matka-ajoa. Tälläisessä käytössä öljy kyllä säilyy hyvänä pitkään.
          Mini, E24
          exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5137
            • Pirkkala

            #6
            Veden kertyminen öljyyn on vakava ongelma ainakin tietyissä hybrideissä, kannattaa huolehtia että öljyt ajetaan kuumaksi vaikkapa vähintään kerran viikossa, että vettä haihtuu pois.

            Sisältä aivan ruosteessa osa hybridien moottoreista.

            Ja kannattaa vaihtaa niitä öljyjä usein, vaikka voi tuntua että eihän niillä ole ajettu paljon mitään.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎