Announcement

Collapse
No announcement yet.

X6 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • konty
    Bimmer Rookie
    • Apr 2012
    • 48
    • Kymenlaakso

    X6 ei käynnisty

    Vikakoodit 483d throttle actuator, 3FF0 air mass flow sensor, 4D00 exhaus backpressure sensor, 41AA boost oressure sensor, 480A particulate filter system, 4B1C fuel filter heating activation.

    Tuommoset koodit oli sammui ajosta eikä lähde käymään. Lupailee tai saattaa hörähtää sekunniksi ja sammuu heti.
    Oisko vinkkejä mistä alottaa?
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7492
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by konty View Post
    Vikakoodit 483d throttle actuator, 3FF0 air mass flow sensor, 4D00 exhaus backpressure sensor, 41AA boost oressure sensor, 480A particulate filter system, 4B1C fuel filter heating activation.

    Tuommoset koodit oli sammui ajosta eikä lähde käymään. Lupailee tai saattaa hörähtää sekunniksi ja sammuu heti.
    Oisko vinkkejä mistä alottaa?
    Ota kaasuläpän edestä imuputki irti ja katso ettei läppä ole kiinni...

    Tai sitten DPF on ihan tukossa, tosin luulisi käynnistyvän silti.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • konty
      Bimmer Rookie
      • Apr 2012
      • 48
      • Kymenlaakso

      #3
      Läppä on auki. Huono vaan liikutella autoa kun ei saa vaihdetta vapaalle

      Comment

      • Juho_
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2016
        • 1051
        • Suomi

        #4
        Katso youtubesta ohjeet vapaalle laittamiseen kun auto ei käynnisty, ilman että joutuu auton alle ryömimään.
        Jos riittävän uusi malli kyseessä.

        Mitä näyttää livedatasta kaasuläpän arvoiksi?
        Ja mitä koodeja jää kun tyhjentää vikamuistin?

        Jos herjaa jatkuvasti noita neljää tunnistinta, niin olikohan niillä yhteinen jatkuva virta.. tuskin, mutta tuli vaan mieleen.

        Kuulostaako startatessa normaalilta?
        Ettei oo esim. jako sekaisin -> ei puristuksia.
        YouTube
        Instagram // Juhon Moottoripaja

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9078
          • Oulu

          #5
          Mikäs auto tässä nyt tarkemmin kyseessä?
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • ptikkala
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 1566

            #6
            Ecu saanu vettä

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              #7
              Missä päin kymenlaaksoa?
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • konty
                Bimmer Rookie
                • Apr 2012
                • 48
                • Kymenlaakso

                #8
                -10 vuotinen 35d M57 koneella.
                Sillon kun auto vielä kävi niin koodien poiston jälkeen jäi air mass flow ja dpf koodit.
                Koitan saada dpf:n irti, aika pahassa paikkaa on.

                Comment

                • Juho_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2016
                  • 1051
                  • Suomi

                  #9
                  Jää koodit ilman että vaatii käynnistystä että mainitut vikakoodit tulee?

                  En tiiä onko ollu ecu ongelmia, mut ilmeisesti kun ptikkala sanoi että ecu saanu vettä

                  Muuten kuulostaa vähä johtosarjavialta näiden tietojen perusteella.
                  Esim. ilmamassamittarin pistokkeelta mittaa jatkuva virta ja maadoitus, onko ok.

                  Egr voi tehdä myös saman että auto ei käynnisty jos jumiutuu auki. Mut pitäis herjata sillo egr asentoa ainakin.
                  Samoin jos jako sekaisin ni ei käynnisty.
                  YouTube
                  Instagram // Juhon Moottoripaja

                  Comment

                  • konty
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2012
                    • 48
                    • Kymenlaakso

                    #10
                    Siis nyt kun koodit on nollattu niin ei jää muistiin mitään.

                    Nuo dpf ja imm koodit tuli aikasemmin heti nollauksen jälkeen muutama päivä sitten kun auto oli vielä käyntikuntoinen.

                    Comment

                    • konty
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2012
                      • 48
                      • Kymenlaakso

                      #11
                      Saiskohan tuon egr:n suljettua pois jos laittais peltilätkän kaasuläpän ja egr:n putken väliin.
                      Se kumminkin välillä hörähtää käyntiin sekunniksi joten en usko että jako sekasin.

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4929
                        • Kotka

                        #12
                        Originally posted by konty View Post
                        Saiskohan tuon egr:n suljettua pois jos laittais peltilätkän kaasuläpän ja egr:n putken väliin.
                        Se kumminkin välillä hörähtää käyntiin sekunniksi joten en usko että jako sekasin.
                        No saa tietenkin mut sitte on vikavalo taulussa.
                        Pitää ohjelmasta poistaa
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • Juho_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2016
                          • 1051
                          • Suomi

                          #13
                          Okei, siinä tapauksessa asia erikseen.
                          Ota egr irti silleen, ettei enään päästä kaasuja imusarjaan.

                          Jos käynnistyy, ni egr jumissa auki ja saat siirrettyä auton.

                          Egr tulppaus / poisto ja tulpat sekä ohjelmointi tai uus egr.

                          Yks toisenmerkkinen diesel kone vaan hörähteli, ku imunokan ratas luistanut (kiilaton jakopää) eikä ollut enää kohdillaan (liian myöhäsellä).
                          Sai sahaamalla käyntii kyllä ja oireili kuin rail paine ei nousis. Imunokka kohdilleen ja kävi hyvin.
                          YouTube
                          Instagram // Juhon Moottoripaja

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎