Eli auto on 2006 X3 3.0da. Ongelmat alkoi kun risteyksestä kiihdyttäessä tuntui melkoinen tutina takapäässä, suoraan ajaessa ei mitään erikoista. Vaihdoin ensin taakse oikealle vetoakselin, ei vaikutusta. Sen jälkeen takakardaanin kannatinlaakeri+kumi, vanha oli täysin rikki kahdessa osassa. Tutinat lähti mutta tuli tärinät tilalle, kiihdyttäessä (myös suoraan ajaessa)alle 50kmh vauhdista erityisesti vaihteen vaihtuessa tuntuu tärinää ehkä sekunnin penkissä ja selkänojassa. Nyt koko takakardaani sisältäen rättinivel+tukilaskeri vaihdettu uuteen(ei OEM), ei huomattavaa vaikutusta. Muuta kuin nyt ajettaessa yli 100kmh kuuluu matala bassomainen humina, nopeuteen kytköksissä, hankala sanoa mistä päin autoa. Johtuneeko tämä nyt siitä ei oem tukilaakerista?
Jakolaatikon tukikumi on ehjä, perän takimmainen pusla vähän halki mutta en jotenkin usko sen vaikuttavan tähän. Renkaat on samankokoiset ja pyörimisnopeudet identtiset. Kokeiltu myös jakolaatikon sulake irti.
Nettiä selattu suomeksi ja englanniksi vaikka kuinka mutta tuntuu suurimmalla osalla auttaneen uusi kardaani. Tuntuu hullulta miten täysin rikkinäisellä tukilaakerin kumilla ei suoraan ajettaessa ollut mitään ongelmaa. Oisko kellään vastaavasta kokemuksia tai ideoita?
Jakolaatikon tukikumi on ehjä, perän takimmainen pusla vähän halki mutta en jotenkin usko sen vaikuttavan tähän. Renkaat on samankokoiset ja pyörimisnopeudet identtiset. Kokeiltu myös jakolaatikon sulake irti.
Nettiä selattu suomeksi ja englanniksi vaikka kuinka mutta tuntuu suurimmalla osalla auttaneen uusi kardaani. Tuntuu hullulta miten täysin rikkinäisellä tukilaakerin kumilla ei suoraan ajettaessa ollut mitään ongelmaa. Oisko kellään vastaavasta kokemuksia tai ideoita?
Comment