Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodi 3EC0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Munanjatke
    BTCF Member
    • May 2014
    • 170
    • Keski-Suomi

    Vikakoodi 3EC0

    E83 hyyty ajosta antaen vikakoodin:

    3EC1

    Jonka perusteella tilasin uuden nokka-akselin tunnistimen.

    Ei lähde edellenkään käyntiin, vaan antaa vikakoodin:

    3EC0

    Mistäs nyt tämmöstä vikas lähtis metästämään

    Tiiä onko mitään merkitystä, mutta ennen anturin asennusta, reijästä katsoen nokka pyöri kun starttasi.
    BMW X3 3.0SD 2007
  • aae30
    BTCF Member
    • May 2010
    • 2712
    • .fi

    #2
    Originally posted by Munanjatke View Post
    Mistäs nyt tämmöstä vikas lähtis metästämään
    en tiedä, mutta alle kirjoittamasi perusteella toivoa sulla ainakin vielä on, eikä ole välttämättä ketjusta kyse.
    Originally posted by Munanjatke View Post
    Tiiä onko mitään merkitystä, mutta ennen anturin asennusta, reijästä katsoen nokka pyöri kun starttasi.

    ja jos todella apua haluat, niin kerro nyt edes mikä moottori kyseessä, vai pitäskö tässä kristallipallosta katsoa?
    Sorry I'm Not Sorry
    E34 540iA 93 sedan
    E34 540iA 93 sedan
    E39 530iA 00 touring

    Comment

    • ErkkiE
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 609
      • Espoon haja-asutus

      #3
      Missä kunnossa anturille menevät johdot on? Tuohan (nokan anturi olettaen sigun perusteella M57) on siinä aika koneen päällä ja johdot ei ole paksuja, niin kannattaa katsoa kunto.

      E

      Comment

      • Munanjatke
        BTCF Member
        • May 2014
        • 170
        • Keski-Suomi

        #4
        Y
        Originally posted by aae30 View Post
        en tiedä, mutta alle kirjoittamasi perusteella toivoa sulla ainakin vielä on, eikä ole välttämättä ketjusta kyse.



        ja jos todella apua haluat, niin kerro nyt edes mikä moottori kyseessä, vai pitäskö tässä kristallipallosta katsoa?

        Auto on E83 lci 3.0SD vm. 2007 M57

        Edit:

        Ja huomenna olisi tarkoitus tutkia, kun ecun luona visiin myös jotain sulakkeita


        Edit:

        Tänään oon kokeillu vanhalla sensorilla.
        Antaa koodit 3EC1 ja 3EC0

        Uusi sensori takaisin, ja antaa vain koodin 3EC0.

        Ecun luona olevat sulakkeet tarkastettu, ja kaikki oli ehjiä.

        Seuraavaksi sitten tutkimaan että mihin päin sensorin johdot
        menevät.

        Edit:

        Nokka-akselin sensorin johdot menee imusarjan alle. Jep jep. Sepä olikin mukava homma , taitaa jäädä tutkimatta.


        EDIT:

        Antaako kampiakselin asentotunnistin yleensä mitään vikakoodia kun hajoaa..

        Inpalla olen koittanut lukea koodeja, mutta siinä on jotain häikkää asennuksessa, niin ohjelma antaa jotain herjoja, eikä näytä muuta kuin hehku vikoja
        Last edited by Munanjatke; 16-08-2023, 17:30.
        BMW X3 3.0SD 2007

        Comment

        • ErkkiE
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 609
          • Espoon haja-asutus

          #5
          3EC1 on "wrong signal" 3EC0 on "no signal". Oliko alkuperäinen anturi se uusi?

          Kammen anturilla on omat koodit 3E90 ja 3E91. Vastaavasti no ja wrong tälläkin.

          Tosiaan johtosarja lähtee sinne imusarjan alle, mutta siellä se sinänsä on aika hyvin suojattu. Suurin todennäköisyys johtojen katki olemiselle on siinä liittimen lähellä, jossa johtimet on "paljaina". Tuossa omassakin olen laittanut lisää eristystä, kun oli hankautunut eristeet siihen koneen muoviin (ja tuli jo vikaa railipaineesta). Katso nyt, että liitin varmasti ottaa kontaktin anturiin. Sille anturille tulevan jännitteen pystyy myös mittaamaan (netistä löytyy ohjeet myös, miten sinne pitäisi tulla jännite).

          Yhdessä vanhemmassa ketjussa oli muuten hyvin selitetty tuon anturin toiminta: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=356177

          Sellaisenkin olen nähnyt väitetyn, ettei tuon vikaantuminen pitäisi sammuttaa käyvää konetta, mutta en tiedä, onko totta vai ei. Eli estääkö vain käynnistymisen vai myös sammuttaa. Eli siis mikä olisi nyt varsinainen syy ja mikä seuraus. Jollet sanoisi, että siellä nokat tosiaan pyörii, niin olisin kyllä ehkä veikannut myös jonkun ketjuista luovuttaneen.

          E
          Attached Files
          Last edited by ErkkiE; 17-08-2023, 12:12.

          Comment

          • Munanjatke
            BTCF Member
            • May 2014
            • 170
            • Keski-Suomi

            #6
            Hella on uuden osan valmistaja



            Olettaisin että uusi on ehjä, kun antaa vain yhden vikakoodin, ja vanhalla niitä tulee kaksi.

            Täytyy perehtyä tuohon anturin mittaukseen .

            Liittimelle tulevat johdot näyttää ehjiltä, mutta voihan se toki olla että johdin on menny poikki.

            Ja kiitos noista kampuran vikakoodeista, en lähe ainakaan turhaan sitä vaihtamaan
            BMW X3 3.0SD 2007

            Comment

            • ErkkiE
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 609
              • Espoon haja-asutus

              #7
              Kun jäljelle jäävä vikakoodi uudellakin on "no signal", niin ei se nyt hirveästi parempi ole kuin se, että tulee "no signal" ja "wrong signal". Tai siis en tuosta nyt vielä (anturia mittaamatta) tekisi johtopäätöstä ehjästä.

              E

              Comment

              • Munanjatke
                BTCF Member
                • May 2014
                • 170
                • Keski-Suomi

                #8
                Tällä videon ohjella tuli mittailtua



                Anturille tulee 3 johtoa

                Nr 1 Puna-valkoinen

                Nr 2 Keltainen

                Nr 3 Ruskea-keltainen


                Virrat päälle, kakkos asento

                Nr1 ja Nr 3 antaa noin 12 volttia

                Nr2 ja Nr3 antaa 4.96 volttia

                Molemmilla antureilla mittari näyttää 0 volttia kun metalli esineellä koskee anturin päähän, niin kuin tuossa videolla, ja kun vie esineen pois, niin mittari näyttää 4.96..


                Seuraavat arvot katottu Creator c110 halpis lukijalla virtojen ollessa kakkos asennossa
                Rail pressure 4.3 bar
                Rail pressure specified 325.0 bar
                Rail pressure 4hPa

                Ja tankkipumppu pumppaa koko ajan virtojen ollessa päällä.

                Istaa koittanut etsiä, muttei löytynyt toimivaa linkkiä. Jos tietoa niin saa vaikka yv:llä vinkata toimivan osoitteen
                BMW X3 3.0SD 2007

                Comment

                • Munanjatke
                  BTCF Member
                  • May 2014
                  • 170
                  • Keski-Suomi

                  #9
                  No nii, vika paikallistettu !


                  Nokka-akseli ei pyöri !!!

                  Vittu.

                  Jos jotain positiivistä pitää löytää, niin ainakin vika selvis !
                  BMW X3 3.0SD 2007

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎