Originally posted by -Tapi
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X5:n xdrive
Collapse
X
-
Tuolla on muuten aika hyvin selostettu tuosta xdrivestä --->http://www.bmw.fi/xdrive/BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by -TapiTuskinpa vaan.
Xi:ssa ei ole viskolukkoja. iX:ssa on. Ja itseasiassa 525iX:ssa on takana sähköhydraulinen lukko, ainakin '92:sessa.mutta oli missä oli, vehje toimii todella nätisti.
pitänee vihdoin käydä koeajamassa X3 ja joku uusi xi (530TAxi?) kun on kerrankin kunnolla lunta.
Comment
-
-
Originally posted by harri525ixTAäh. taas meni multa ix:t ja xi:t sekaisin. 525ix:n nelarin tarkasta toteutuksesta on monenlaisia mielipiteitä: mm. että se sähköhydraulinen lukko on nimenomaan keskellä
Keskellä on "vain" tavallinen viskolukko, siksi sinne käy normaali ATF öljy. Perää pitää olla kitkalukkoöljy.
525iX:iä tehtiin hyvin vähän ja se taitaa olla BMW:n ainoa malli jossa ko. perää käytettiin, eli sellaisen löytäminen ja sovittaminen toiseen autoon voisi olla melko uroteko..---
Comment
-
-
XDrive nappasi Teknikens Världenin testissä testivoiton. Mukana vertailussa oli myös Audi A4 Quattro, Volvo XC90, Subarun joku malii, ynnä muut. XDrive voitto Quattron kaikissa muissa osa-alueissa paitsi vakaudessa. Erikoista tässä testissä oli tosin autovalinnat. Maasturit ja henkilöautot samassa testissä.
Comment
-
-
Originally posted by VanquishXDrive nappasi Teknikens Världenin testissä testivoiton. Mukana vertailussa oli myös Audi A4 Quattro, Volvo XC90, Subarun joku malii, ynnä muut. XDrive voitto Quattron kaikissa muissa osa-alueissa paitsi vakaudessa. Erikoista tässä testissä oli tosin autovalinnat. Maasturit ja henkilöautot samassa testissä.F11 LCI 535xi
Ex.
E36 320i sedan
E36 LCI 328i coupe
E61 LCI 530xi
Comment
-
-
Originally posted by SampomanKyllä se on kuulkaa sillälailla että oikeita nelivedon tekijöitä ei ole kovin montaa. Audi quattro on mun omakohtaisen ja liki miljoonan nelivetokilsan jälkeen edelleen ja aina vaan se hämmästyttävän loistava neliveto, jolle kaikki muut viritelmät kalpenevat. Siinäkin vielä niin että se torsenilla toteutettu on havaittavasti parempi kuin haldex. Ei ole viiveestä tietoakaan, balanssi on loistava ja pyörä ei todellakaan lipsu. Kaiken kukkuraksi toteutus on erittäin yksinkertainen ja luotettava. Siinä saa laittaa riviin niin mersut bemut volvot ja muut. Makuasioiden puolelle mennäänkin sitten muun auton suhteen.
Jokatapauksessa Audi quattro on tehty tien nielemiseen kelissä kuin kelissä.
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
Comment
-
-
quattro
Audin pitkittäismoottorisissa on torsen ja poikittaiskoneisissa haldex.
Eli A4 on torsenilla tehty, vain A3 on haldexhimmeli. Volkkareissa oli sama rajanveto eli nykyisessä passatissa jouduttiin luopumaan torsenista poikittain lipsahtaneen koneen myötä.
Muuten:
Tuommoinen testi, jossa verrataan jo massoiltaankin ihan eri sarjoissa olevia ajokkeja on aika lepästä, ihan pekka-peruskuskikin sen ymmärtää. Harmi, ettei se onnistu svedupetteri lehtimieheltä.
Sitäpaitsi, vakaudestahan nelivedossa on pääasiassa juuri kysymys. On TÄYSIN eri asia ylittää jäinen tai pöperöinen polanne torsen-quattrolla kuin jollain muulla nelikolla tai millä tahansa lipsumisen estolla/vakautusjärjestelmällä varustetulla vajaavetoisella. No, tunnustetaan että olen kerran jäänyt jumiinkin quattrolla. Silloin oli tosin sen verran tukevasti lunta ympärillä että piti tulla ikkunasta ulos.
"Trust me. I know what I'm drinking"
Comment
-
-
Quattron torsen on kelpo laite liukkaalla kun puhutaan liikkumisesta mutta muuten hyvä auto kärsii pahasti keulapainoisuudesta ja sitä pahentavasta 50/50-voimanjaosta. Sam pätee VW:iin. Kaikki liukkaalla ajamani Q:t ovat olleet tällaisia:
-Mutkaan tullessa keula puskee
-Mutkassa vähennettävä vauhtia tai saatava auto teholla nelipyöräsladiin (jälkimmäinen harvoin onnistuu hyvillä renkailla)
-Lopputuloksena mutka menikin hitaasti mutta ulostulo oli nopeampaa kuin etu- tai takavedolla.
Top Gear teki joskus videon, missä sama havainnollistuu hyvin. Siinä ajetaan liikenneympyrää märällä asfaltilla kovempaa ja kovempaa. Quattro oli jotakuinkin yhtä huono kuin etuveto.. Vetävistä takapyöristä ei ollut iloa kun pito katosi ohjaavilta etupyöriltä aiemmin.---
Comment
-
-
Originally posted by -TapiQuattron torsen on kelpo laite liukkaalla kun puhutaan liikkumisesta mutta muuten hyvä auto kärsii pahasti keulapainoisuudesta ja sitä pahentavasta 50/50-voimanjaosta. Sam pätee VW:iin. Kaikki liukkaalla ajamani Q:t ovat olleet tällaisia:
-Mutkaan tullessa keula puskee
-Mutkassa vähennettävä vauhtia tai saatava auto teholla nelipyöräsladiin (jälkimmäinen harvoin onnistuu hyvillä renkailla)
-Lopputuloksena mutka menikin hitaasti mutta ulostulo oli nopeampaa kuin etu- tai takavedolla.
Top Gear teki joskus videon, missä sama havainnollistuu hyvin. Siinä ajetaan liikenneympyrää märällä asfaltilla kovempaa ja kovempaa. Quattro oli jotakuinkin yhtä huono kuin etuveto.. Vetävistä takapyöristä ei ollut iloa kun pito katosi ohjaavilta etupyöriltä aiemmin.
Comment
-
-
Ongelma on siinä ajotyylissä. Jos Audin tosiaan tuo mutkaan aivan tavallisesti ja painaa kaasua, puskee se todella pahasti, jollei ensiksi käännä autoa ja sitten kaasulla perää irti. Noh, kunhan vain tulee mutkaan vähän reikäpäisesti ja heittää autoa ja avittaa vaikka vaihdejarrulla vielä takarenkaita hieman saamaan enemmän vastusta, niin johan päästään mutkat kovempaa. Ajotyyli vaatii jokatapauksessa reippaammin tilaa kuin vajaavetoiset.-speedou-
Comment
-
-
tehoa
Semmoinen nafti 200 hummaa piisaa kohtuulliseen kontrolliin mutta mukavammin sujuu jos on 250+ hv. Tosiasiassa 138 hv vapari kone on ison avantin kanssa hiukan piukoilla mutta kyllä sen kanssakin pärjää kun oppii konstit. Itseasiassa 130 hummainen dieselkin on ihan ok yhdistelmä nelivetoon kunhan vaan tietää missä vääntöalue loppuu. Se vaatii vaan pokkaa eivätkä ne ajolinjat todellakaan leviä yltiöpäisen leveiksi, päinvastoin. Ajolinjat ovat kuitenkin niin helkkarin hienosti kontrollissa että siitä todella nauttii.
Comment
-
-
Originally posted by SampomanSemmoinen nafti 200 hummaa piisaa kohtuulliseen kontrolliin mutta mukavammin sujuu jos on 250+ hv. Tosiasiassa 138 hv vapari kone on ison avantin kanssa hiukan piukoilla mutta kyllä sen kanssakin pärjää kun oppii konstit. Itseasiassa 130 hummainen dieselkin on ihan ok yhdistelmä nelivetoon kunhan vaan tietää missä vääntöalue loppuu. Se vaatii vaan pokkaa eivätkä ne ajolinjat todellakaan leviä yltiöpäisen leveiksi, päinvastoin. Ajolinjat ovat kuitenkin niin helkkarin hienosti kontrollissa että siitä todella nauttii.
Comment
-
Comment