Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5:n kulutus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    X5:n kulutus?

    voiskos omistajat kertoa hieman ko. pelin kulutuksesta... lähinnä kiinnostais 3,0i ja 4,4i todelliset (ei mainoksesta luetut) kulutukset. samoilla koneilla E39:n kulutukset on tiedossa, mut kuinkahan paljon tuo massa vaikuttaa :think
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    540i VS 4.4 X5 ero kulutuksessa sekalaisessa ajossa noin 2-3ltr/100km
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • V-Power
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1333
      • Varsinais-Suomi

      #3
      mulla on tossa 540i Touringissa sama kone kun X5:tosessa eli m62b44 ja mä poletan tota toisinaan,mutta pääsääntöisesti rauhallista sekaajoa.Ajotietokone näyttää 13,7l/100km.X5:sessa se varmasti nousee sen 2-3l niinkuin rahu edellä sanoi,johtuen isommasta painosta!
      E36 95 316i Sedan
      E39 97 540i Touring
      E46 99 320Ci Coupe
      E53 01 X5 4,4 V8
      E65 05 730d
      F10 11 523i Sedan
      F90 08 320i Sedan

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #4
        Originally posted by V-Power View Post
        mulla on tossa 540i Touringissa sama kone kun X5:tosessa eli m62b44 ja mä poletan tota toisinaan,mutta pääsääntöisesti rauhallista sekaajoa.Ajotietokone näyttää 13,7l/100km.X5:sessa se varmasti nousee sen 2-3l niinkuin rahu edellä sanoi,johtuen isommasta painosta!
        kyllä mä tota 15-16L sekalaisessa ajossa vähän aattelinkin, vielä kun sais joltain omistajalta faktaa kyllä se taitais tohon 3,0i:hin kallistua, kun tiisselit on saksassa niin pirun arvossaan. kaippa toi 3 litranen motti vie tollasta malmikasaa kuitenkin lähes samaan malliin mitä 2,8i E39 tourinkia... :think
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Axu83
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 601
          • Vantaa

          #5
          Äläs nyt nössöile, ei toi E39-malmikasakaan liiku tolla 4.4:lla.
          Eli mummielest diesel tai 4.4.
          E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
          E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
          Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
          It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
          And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Sanotaanko niin, että sen verran on faktaa tuon 4.4L X5:n kulutuksesta että tuollaisella 50/50 keskinopeudella nyt vuoden vaihteesta asti mitattu(=todellinen) 9000tkm:n keskikulutus on eräässä Suomiyksilössä 16.2l(ajotietokone näyttää puolisen litraa vähemmän).

            Comment

            • Jarse
              Bimmer Rookie
              • Jan 2005
              • 96

              #7
              4.6is, 10000 mailia takana ja keskikulutus 15.7 L/100 km.
              Maantiellä n. 12.5-13 L, mutta kaupungissa 16-17 L.
              IS malli kuluttaa hieman enemmän kuin 4.4 johtuen lyhemmästä perän välityksestä.

              Mutta älä ainakaan sitä 3.0i:tä osta. Se kuluttaa melkein yhtä paljon kuin 4.4
              mutta ei sitten oikein kulje. Tuota pienempää konetta joutuu sitten polkemaan enemmän että saa liikkumaan kun V8:lla pääsee pintakaasulla.
              X5 4.6is -02
              sigpic
              #530dA Touring -00
              #525iA -91

              Comment

              • *Kaide
                Moderator
                • Nov 2002
                • 3227
                • HELLsinki

                #8
                Dieseli ei ilmeisesti ollut vaihtoehto mutta tässä kuitenkin:

                X5 3.0dA, maantiellä 600kg kärry perässä 9,x l/100 ja E21 raato vielä kärryn päällä 10,x l/100.
                E9, E21, E46/5, G01

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #9
                  Originally posted by Jarse View Post
                  4.6is, 10000 mailia takana ja keskikulutus 15.7 L/100 km.
                  Maantiellä n. 12.5-13 L, mutta kaupungissa 16-17 L.
                  IS malli kuluttaa hieman enemmän kuin 4.4 johtuen lyhemmästä perän välityksestä.

                  Mutta älä ainakaan sitä 3.0i:tä osta. Se kuluttaa melkein yhtä paljon kuin 4.4
                  mutta ei sitten oikein kulje. Tuota pienempää konetta joutuu sitten polkemaan enemmän että saa liikkumaan kun V8:lla pääsee pintakaasulla.
                  8,1s luvattu 3,0i:lle sataseen ja jos 530i menee 7 litraan matka-ajossa, niin täytyyhän X5:n helposti kymppiin mennä?
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • S.P.R
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 1009
                    • Oulu area

                    #10
                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    8,1s luvattu 3,0i:lle sataseen ja jos 530i menee 7 litraan matka-ajossa, niin täytyyhän X5:n helposti kymppiin mennä?
                    Menee varmaan, mutta kulutus kasvaa sitten reilusti kun tullaan kaupunkiin tai taajamaan missä täytyy välillä pysähtyä ja saada sitten uudestaan massa liikkeelle ja tulee enemmän nopeuden muutoksia. E39 530iA vie meillä taajama-ajossa näin kesällä vähän reilut 12 litraa sataselle. Siihen tulee se 2-3 litraa
                    X5 lisää päälle ja ollaan jo aika lähellä V8 kulutusta. Muutenhan tuo 3 litran kone on kyllä mainio, mutta kulutuksen takia en vaihtaisi V8:ia siihen.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by S.P.R View Post
                      Menee varmaan, mutta kulutus kasvaa sitten reilusti kun tullaan kaupunkiin tai taajamaan missä täytyy välillä pysähtyä ja saada sitten uudestaan massa liikkeelle ja tulee enemmän nopeuden muutoksia. E39 530iA vie meillä taajama-ajossa näin kesällä vähän reilut 12 litraa sataselle. Siihen tulee se 2-3 litraa
                      X5 lisää päälle ja ollaan jo aika lähellä V8 kulutusta. Muutenhan tuo 3 litran kone on kyllä mainio, mutta kulutuksen takia en vaihtaisi V8:ia siihen.
                      Eiköhän näiden koneiden hyötysuhde ole jopa aavistuksen kutosen puolella, joten eiköhän tuon massan liikkeelle saamiseen tarvita ihan sama energiamäärä.Toki tuo V8 menee "pintakaasulla", mutta se "pintakaasu" kyllä kuluttaa ihan saman kuin kutosen sentin syvemmällekkin painettu kaasupoljin.
                      No, ihan aikuisten oikeasti tuo 3.0i kuluttaa joka suhteessa ja jokaisessa ajotilanteessa vähemän kuin kasimallit ja tuollakin koneella X5 liikkuu kyllä todellakin aivan riittävästi. Eli kuitenkin sen verran riittävästi että tuo V8 on 99.9%:sti vain mukana kuljetettavaa kuollutta massaa....siis jos poltetut bensat menee omasta pussista. Ne ketkä muuta väittää, eivät 3.0i X5:sta ole ikinä ajaneet. Toki jos rahaa oikeasti riittää poltettavaksi asti, niin sitten ehdottomasti 4.6iS.
                      3.0i:n oikeat 50/50 keskikulutukset on kuitekin 3-4L pienemmät+ että tulevaisuudessa mahdolliset päästöihin sidotut vuosittaiset verot ovat luonnollisesti pienemmät.

                      Comment

                      • juster
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 624

                        #12


                        Tuossa on lyhyt juttu X5 3,0I:stä.

                        Comment

                        • Axu83
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 601
                          • Vantaa

                          #13
                          Originally posted by Hemi View Post
                          3.0i:n oikeat 50/50 keskikulutukset on kuitekin 3-4L pienemmät+ että tulevaisuudessa mahdolliset päästöihin sidotut vuosittaiset verot ovat luonnollisesti pienemmät.
                          Eka pointti on hyvä, mutta toiseen täytyy sanoa että bemu tuskin pitää autoa seuraavaa 3 vuotta
                          E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
                          E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
                          Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
                          It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
                          And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by Axu83 View Post
                            Eka pointti on hyvä, mutta toiseen täytyy sanoa että bemu tuskin pitää autoa seuraavaa 3 vuotta

                            Ei varmaan pidäkkään, mutta tuon päivän lähestyessä näiden V8 mallien kiinnostavuus=jälleenmyynti/jälleenmyyntiarvo laskee huomattavasti suhteessa tuohon 3.0i malliin. Eli juuri nyt V8 version ostaminen ei ole välttämättä pääomamielessä se järkevin veto.

                            Comment

                            • NHB
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2003
                              • 1120

                              #15
                              Originally posted by Jarse View Post
                              Tuota pienempää konetta joutuu sitten polkemaan enemmän että saa liikkumaan kun V8:lla pääsee pintakaasulla.
                              Kannattaa muistaa se tosiasia, että ottomoottorin hyötysuhde on heikoimmillaan juurikin pintakaasulla...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎