Originally posted by zzracing
View Post
X5:n kulutus?
Collapse
X
-
Joo kyllä tuohon kulutukseen ajotyyli paljon vaikuttaa ja tosiaan mitä on 'seka-ajo'. Ittekin kai alan jo olla pappa-bemaristi kun autoa ostaessa taulussa kuitenkin oli keskikulutus 14.4 (oli kuulemman pelkstään kaupunkiajoa). Ite käyn 'kaupungissa' harvoin.
Leave a comment:
-
Salavalikosta joskus kattelin, niin olisko ollut 2,5...3 litraa tunnissa näyttänyt tyhjäkäynnillä riippuen onko ilmastointi päällä vaiko ei. Mulla on tuo M62 moottori e39 :ssä vuosimallia -99 siis.Originally posted by Inglorius_spurius View PostPaljonkos M62B44 syö tyhjäkäynnillä? Yritin googlettaa mutta ei löytynyt tietoa
Leave a comment:
-
Mulla 8.1 lukemat 55.3km keskinopeudella ja pitkältä ajalta.
Webastohan nostaa tuota ajotietokoneen kulutuslukemaa jos paljon kylmäkäynnistyksiä.
Itselläni niin pappa & ennakoiva ajotapa et täytyy varmaan seuraavaksi siirtyä hybridiin
Leave a comment:
-
Itsellä aiemmin sama malli. Talvirajoituksilla saattoi tuurilla hiukan alle kahdeksan litran päästä jos pidempää matkaa ajeli, mutta ei se mikään itsestäänselvyys ollut. Seka-ajo vei kyllä sen kymmenisen litraa, mutta seka-ajo nyt tarkoittaa jokaisella hiukan eri asiaa. Nämä luvut siis todellisia kulutuksia, eikä ajotietokoneen arvioita.Originally posted by bemu-freak View PostHö.
Miten mulle aina sattuu autot, jotka kuluttaa enemmän kuin muiden vastaavat.
En oo koskaan päässy omalla Facelift X5 3.0D Automaatilla alle 8.0 l/100 km, joka on valmistajan ilmottama matkakulutus.
Aika kummallisia yksilöitä noi autot tai kuskit, jotka pääsee seka-ajossa tuollaisiin lukuihin.
Valmistaja ilmottaa 9,4 l. Käytäntö on varmaan lähempänä 10, kuten on mikkod E70:ssä.
Tai sit mä en vaan osaa. Harmittaa.
Leave a comment:
-
Hö.
Miten mulle aina sattuu autot, jotka kuluttaa enemmän kuin muiden vastaavat.
En oo koskaan päässy omalla Facelift X5 3.0D Automaatilla alle 8.0 l/100 km, joka on valmistajan ilmottama matkakulutus.
Aika kummallisia yksilöitä noi autot tai kuskit, jotka pääsee seka-ajossa tuollaisiin lukuihin.
Valmistaja ilmottaa 9,4 l. Käytäntö on varmaan lähempänä 10, kuten on mikkod E70:ssä.
Tai sit mä en vaan osaa. Harmittaa.
Leave a comment:
-
Samoissa lukemissa pyörii omallakin sekalaisessa ajossa. Auto muuten samanlainen mutta vuosimalli 2004. Kilometrejäkin 380000 takana.Originally posted by Rado View PostKesät, talvet. Nurkka, matka. Keskilutus 20" 8.1L/100km joten hyvin hengittää. Kiitos DPF:n jättäminen tehtaalle ja tukkonen ajotyyli
Autona 3.0DA Sport 2005 E53.
Mielestäni erittäin kohdillaan.
Leave a comment:
-
Kesäajossa orkkis 20" kumeksilla, kulutuskerroin 1000:ssa ja omalla kaasujalalla kaupunki ajossa virtuaalikulutus 16,5.
Kulkupuoleen nähden ihan kohillaan ja todellinen kulutuskin varmaan aika lähellä.
Vaimon ajossa vähemmän
Leave a comment:
-
Kesät, talvet. Nurkka, matka. Keskilutus 20" 8.1L/100km joten hyvin hengittää. Kiitos DPF:n jättäminen tehtaalle ja tukkonen ajotyyli
Autona 3.0DA Sport 2005 E53.
Mielestäni erittäin kohdillaan.
Leave a comment:
-
Nyt on vähän tilastoo kesärenkailla (255/55-18):Originally posted by kama View Post3.0i Automaatti keskikulutus matkassa aika tarkkaan 10,5. Esim kpo-hki-kpo.
erittäin vähän kaupunkipyöritystä siltävä keskikulutus asettunu 11,5:een.
tämä n 8tkm otannalla.
matka, esim 900km roadtrip ~10, jopa alle.
Keskikulutus, jossa jonkinverran umpikärryn vetoa ~11L/100km
(nämä todellisia kulutuksia muutaman tuhannen kilsan otannalla)
Leave a comment:
-
Paljonkos M62B44 syö tyhjäkäynnillä? Yritin googlettaa mutta ei löytynyt tietoa
Leave a comment:
-
No nyt on sitten MAF vaihdettu. Ans kattoo onko vaikutusta mihinkään.
Adaptaatiot oli 0 vanhallakin sensorilla, mutta nyt kuitenkin uudelleen nolattu DIS:llä.
Poistin samalla EGR tulppauksen ja laitoin +40 DIS:llä siihen exhaust circulatio juttuun.
Aika näyttää oliko mitään vaikutusta mihinkään, vai oliko kiva vaan ylihuoltaa.
Leave a comment:
-
äh edellinen reply hukku johonkin.Originally posted by Inglorius_spurius View PostMiten ihmeessä voit päästä n.12 litran keski-kulutuksen, mulla vähintään 15.6 ja mä ajan nätisti
Eli, tuohon 12litraan sisälty siis maantieajoa myös, se kaunistaa heti lukemaa.
En minäkään siellä kehäkolmosen sisäpuolella pääsisi noihin lukemiin.
Täällä maalla ei ole kuin parit hassut liikennevalot. Vähän kun ennakoi niin ei tarvi pysähdellä ihan joka paikassa ja keskikulutus kiittää.
Leave a comment:
-
Originally posted by maikolinbemari View PostTällästä mulla: 4.4i koneella
n. 12litraa 22" kesänakeilla, (maantie/kaupunki) pintakaasuillen ja nätisti ajellen
n. 17.2litraa 18" nastarenkeilla, (kaupunkiajoa) kaasua oon käyttänyt reilusti, ihan liikaa, kiire kiire kiire.. mukamas.
22" Kesärenkailla kaupungissa joku n. 14l/100km tulee oleen aika lähellä totuutta kun nätisti ajelee.
Lukemat ajotietokoneelta, heittää muistaakseni desin pari.
Miten ihmeessä voit päästä n.12 litran keski-kulutuksen, mulla vähintään 15.6 ja mä ajan nätisti
Leave a comment:
Leave a comment: