X5:n kulutus?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• mikkod
    replied
    Originally posted by mikkod View Post
    2009 3.0d - sekalainen kulutus nyt 10.7L/100km :think
    Nyt tippunut tietokoneen mukaan 10.1L/km

Leave a comment:

• bemu-freak
    replied
    Nyt on kulutusmittaus kohdallaan, mutta kovasti ihmetyttää mittauksen virhe 20%. Nyt korjauskerroin on 1200.
    Koitan tohon omaani vaihtaa MAF:in, josko olisi jotain vaikutusta, kun tuo kulutus on minun mielestä liian suuri.
    Tässä X:ssä on aina vähän ihmetyttänyt, kun kaasuun vastaavuus on ollut oleellisesti huonompi kuin oli E60:ssä samalla moottorilla. Siinä moottori reagoi heti kaasun painallukseen eikä hitaasti, kuten nyt tässä X:ssä. Joskun myös ei vaihda isompaa vaikka on alamäki ja kierrokset yli 2000rpm.

Pitääkö tuo MAF jotenkin ohjelmoida? Resetoida adaptaatio arvot?
    Googlesta löysin reittiä DIS:llä resetointiin.
    Service Functions, Drive, DDE, Adaptations, Air mass flow, Test Plan, Air mass flow > Start > OK, 1 >>
    Tämä oli kyllä E46 ja M47N:lle, mutta lienee samoin muillekin?

Leave a comment:

• Rado
    replied
    3.0D 55km/h keskinopeus ja keskikulutus 8.2L/100km

Leave a comment:

• jinder
    replied
    Nokian nastoilla sekalaisessa ajossa mittari näyttää yli 18l/100km. Auto E70 4.8, renkaat 295/30R22

Leave a comment:

• maikolinbemari
    replied
    Tällästä mulla: 4.4i koneella

n. 12litraa 22" kesänakeilla, (maantie/kaupunki) pintakaasuillen ja nätisti ajellen
    n. 17.2litraa 18" nastarenkeilla, (kaupunkiajoa) kaasua oon käyttänyt reilusti, ihan liikaa, kiire kiire kiire.. mukamas.

22" Kesärenkailla kaupungissa joku n. 14l/100km tulee oleen aika lähellä totuutta kun nätisti ajelee.

Lukemat ajotietokoneelta, heittää muistaakseni desin pari.

Leave a comment:

• mikkod
    replied
    Originally posted by Sami_R View Post
    Täällä 3.0SD -08. Sekalainen kulutus pyörii samoilla lukemilla. ...Tosin matka-ajossakaan ei tahdo paljon kympin alle päästä. Onks toi muilla samoin? :think
    Toi kyllä menee aika pienellä matka-ajossa...7-8l pysyy viisari...
    edit. toki riippuu vauhdista

Leave a comment:

• Sami_R
    replied
    Originally posted by mikkod View Post
    Täällä 3.0SD -08. Sekalainen kulutus pyörii samoilla lukemilla. ...Tosin matka-ajossakaan ei tahdo paljon kympin alle päästä. Onks toi muilla samoin? :think

Leave a comment:

• mikkod
    replied

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Originally posted by MikkoLaakso View Post
    2002 E53 4.4, yhdistetty 16.6. Taitaa olla aika normaali? Kaupunki ajoa yli puolet

On normaali. Mulla meni matkassa 11-12L ja keskimäärin ajosta riippuen n.14-18L. Kyllä se kulutus siellä 16-18L paikkeilla on, jos on paljon Lyhyttä ajoa.

Leave a comment:

• MikkoLaakso
    replied
    2002 E53 4.4, yhdistetty 16.6. Taitaa olla aika normaali? Kaupunki ajoa yli puolet

Leave a comment:

• crom
    replied
    Totta. Olen pari vuotta vasta ehtinyt olemaan työelämässä ja autoon en itse näe järkeä ottaa lainaa. Mieluummin säästän niin kuin teen, koska Bemarit mistä pidän, ei ole järkyttävän kalliita. Sitäpaitsi E34 on mukava peli näin talvella. Millään 30000e autolla ei viitsisi pelleillä

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Originally posted by crom View Post
    Kyllä itsekin voisin hommata rahat ja ostaa sen E60 545i manuaalina yms. mutta kun ei ole pakko olla uusinta tekniikkaa niin ei kiitos, vaikka 545i olisikin aika maukas.

No juu, 545i:n moottori on tullut vuonna 2002, niin ei se enää ihan uusinta tekniikkaa ole Veikkaan että jos sitä rahaa olisi tuosta vaan saatavilla sellaset 25000e, niin ehkä ajaisit jollain muulla kuin tuolla sinun E34:llä?

Leave a comment:

• crom
    replied
    En nyt tiedä kannattaako sitä autoa hakea jos päätös menee kulutuksen mukaan.

Kyllä itsekin voisin hommata rahat ja ostaa sen E60 545i manuaalina yms. mutta kun ei ole pakko olla uusinta tekniikkaa niin ei kiitos, vaikka 545i olisikin aika maukas.

Itse en ole välittänyt ikinä kulutuksesta. Jos 2km on Siwaan matkaan niin se on ihan sama mulle taitanko sen litrasella Micralla vai 540i:llä.

Tosin, en ymmärrä, kun vaihoin bemmin ajotietokoneen kielen saksasta englanniksi niin sain jotenkin ajotietokoneen näyttämään montakoa km pääsen litralla joka jotenkin huvittaa.

Nuo X5 on alkanut yleistymään lyhyen ajan sisällä tajuttomasti

Leave a comment:

• kama
    replied
    Autonhakureissu 3.0iA:llä.
    Autotraileri perässä: 12,5
    Traileri + 1,5 tonnin Dodge: 15,6
    Kokoreissu keskik. 14,8

Vieläkin oli lambda vikaa, pariin otteeseen tuli nollaitua vikavaloo ajaessa

bank1 anturin vaihoin viimeviikolla, nyt herjaa bank2:sta. Bosch suosittelee vaihtoväliksi 160tkm. Auton mittarissa 158tkm.... (saksalaista täsmällisyyttä??)

Leave a comment:

• Vesku123
    replied
    Originally posted by bemu-freak View Post
    Olen koittanut etsiä miten se kulutuksen mittaus korjataan, mutta en ole löytänyt.
    E34:ssä oli joku korjauskerroin alkuperin 1000, jota muuttamalla mittauksen sai korjattua. Nyt pitäis vissiin laittaa luvuksi 1200, jotta menis oikein? 7,2 -> 8,7

Miten se laitetaan? Onnistuuko INPA / NCS? Vai mittariston nappuloilla?
    Vinkkaa oikeaan paikkaan.
    1,465 Followers, 1,306 Following, 678 Posts - See Instagram photos and videos from Neil Cooper (@scoopz)

Tuosta ohjeet lontooksi. Eli mittariston salavalikosta. Pitkät ohjeet mutta toiseksi viimeiseltä sivulta löytyy kulutuksen korjaus valikko.

Leave a comment:

Working...
X